Nieuw 1.4 blok in GTC 1.4 LPG

Forumindex Forums Modellen Astra Nieuw 1.4 blok in GTC 1.4 LPG

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    No Limit

Eerder was mijn vraag of ik een 1.4 LPG motor kon verruilen voor een 1.8. Aan de reacties te lezen en van een kennis gehoord te hebben is dit lastig/erg prijzig…

Nu is mijn vraag: Kan ik wel zonder problemen een ander 1.4 blok erin hangen? Of zijn er dan alsnog speciale/dure aanpassingen nodig ivm de LPG installatie?

Wat zijn zo een beetje de kosten voor het (de)monteren van een motorblok? (Niet zijnde bij de dealer;))

Bluns

Swappen kan natuurlijk altijd.
        Maar om het compleet en meteen goed te doen gaan er grote kosten aan zitten.
        Dan is het aantrekkelijker de auto in te ruilen..

OPC Turbo

Als je dit wilt doen met je alles hebben… het beste is een complete sloopauto waar je alles uit kan halen (ook uitprogrammeren met de Tech 2)

Ook de remmen (waarschijnlijk 5 gaats en grotere diameter + schijven achter) van een 1.8 zijn anders dan van een 1.4…

Je 1.4 LPG installatie zal waarschijnlijk niet op de 1.8 passen dus die moet je waarschijnlijk ook vervangen…

Een nieuw type 1.8 (Z18XER) is ook geen gelukkig huwelijk met LPG

Kortom bezint eer gij begint…

Niks in onmogelijk maar ik denk dat je met zoiets dusdanig veel werk op je nek haalt dat je beter een GTC met fabrieksaf een fatsoenlijke motor kan zoeken…

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.