Niet volledig afslijten achterste schijfremmen V6

Forumindex Forums Modellen Calibra Niet volledig afslijten achterste schijfremmen V6

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    ForeverV6

Wie weet wat de oorzaak kan zijn van het niet geheel afslijten van de achterste schijfremmen.
      Ik rem maar met een remoppervlak van anderhalve centimeter breed. Mijn voorste remschijven slijten wel netjes over de gehele schijf.
      Sinds een jaar heb ik nieuwe schijfremmen,blokken (Ferodo DS2500) en remklauwen. Maar nog steeds slijten ze niet mooi af tot aan de rand.

ForeverV6

Fearless
      Deelnemer

Remklauwen gangbaar maken, en de blokken schuren, en de onstaande groef op de schijf zoveel mogelijk vlak maken. (afdraaien eventueel)

ForeverV6

ik begrijp uit je verhaal dat of de blokken of schijf niet volkomen vlak zijn of een combinatie.
          Ik ga het binnenkort even uitproberen, bedankt voor de tips.

ForeverV6

Remklauwen zijn nieuw, dus moeten gangbaar zijn. Auto heeft nu wel 10 maanden stil gestaan, maar daarvoor was het probleem er ook al,vandaar.

Fearless
            Deelnemer

Zitten de blokken wel goed om gemonteerd? Soms moeten ze er op een bepaalde manier in anders slijten ze scheef af.

joop1970
              Deelnemer

Dat heb je bij de corsa C gsi klauwen, zit een pennetje op de remblokken die op een bepaalde manier in de remklauw moet, doe je dat niet goed slijt het scheef af.

wim-v6
                Deelnemer

Dit zijn Vaste klauwen met 2 remzuigers,een binnen een buiten.

Blokken hangen in 2 pennetjes vast, deze pennetjes willen wel gaan roesten en verkeerd slijten veroorzaken.
                  Ik doe eens in de zoveel tijd bij de Vectra’sB hier even met zijn 2en ,de Blokken een paar keer op en neer trappen, met een tang naar buiten, en met de rem weer terug.
                  Zo blijft de boel gangbaar.

Mocht er gesmeerd zijn met (koper)Vet, dan kan je het beste de remkleuw en blokken weer helemaal schoon maken, blijven ze langer gangbaar van..

Willem

CarloAstra
                  Deelnemer

Zal er toch ergens iets niet gangbaar zijn..

ForeverV6

Bedankt voor de tips. Ik ga binnenkort even kijken of ik het hiermee kan oplossen.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.