Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Niet starten van een c20xe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 november 2011 om 09:52 #17243199
Hey, ik zit met een probleem, ik heb mijn calibra van’97 x20xev omgebouwd naar een c20xe, normaal is alles aangesloten maar hij wil niet starten, ik krijg geen benzine en geen ontsteking op het zelfde moment.
Bij mijn vroegere calibra c20xe van 93 zat er een benzinepomp langs de onderkant en op deze van nu zit er alleen maar een benzinefilter en geen pomp, raar he.Maar moet ik de bobine gebruiken van de c20xe of van de x20xev?
Kan er mij iemand helpen13 november 2011 om 10:21 #17941419Heb je je brandstofrelais wel aangesloten? Deze regelt namelijk de vonk en de brandstoftoevoer. Dit is een redelijk dik rood draad die naar je accu + hoort te gaan (bij een calibra c20xe kabelboom). Wat betreft die brandstofpomp, ik denk dat die XEV pomp in de tank wel voldoende levert voor een XE, aangezien er hier ook zat mensen zijn die met een 1.4i pomp een XE voozien van benzine in bv een Corsa A
succes
13 november 2011 om 10:31 #17941420De brandstofrelais heb ik aangesloten maar op mijn vroegere calibra van mijn c20xe’92 zat hij in het motorcompartiment in de zekering kast en nu zit hij naast de ecu binnen in de auto, volgens de kabelboom, kweet niet of dat dat normaal hoort te zijn.
13 november 2011 om 10:36 #17941421Waar die zit is niet zo’n probleem, als die maar aangesloten is.
Heb je al een keer een ander relais geprobeert?13 november 2011 om 11:00 #17941422Neen nog niet een andere relais geprobeert maar die dikke rode draad van de relais moet aan de + van de battery toekomen en aangesloten zijn he, dus als ik die draad volg vanaf de relais zou ik deze toch moeten zien toekomen aan de battery he, en als het niet zo is moet ik dan een draad bijtrekken naar de + van de battery?
Thanks13 november 2011 om 19:35 #17941423Hey, wat ik niet weet is of dat de kabelboom onder het dashbord hetzelfe is van een calibra x20xev’97 dan een calibra c20xe’92.Wat ik nu wel weet is als ik externe stroom op de benzinepomp steek dat de pomp draait maar als ik alleen de sleutel in het contactslot omdraai geef hij geen stroom naar de benzinepomp en mijn meter van de benzine in het dashbord gaat ook niet omhoog, heeft er iemand een idee?
13 november 2011 om 22:33 #17941424dat er geen stroom naar je pomp gaat dat klopt bij een c20xe gaat de pomp pas aan bij het starten
wat betreft je tank meter is denk toch een kwestie van een draadje vergeten of verkeerd aangesloten?16 november 2011 om 19:58 #17941426Hey, bedoel je de pomp slaat aan als de motor start of als de startmotor aanslaat?
De benzinerelais krijgt stroom maar het lijkt alsof hij geen stroom doorgeeft naar de achterkant (benzinepomp) en als hij geen stroom doorgeeft kan mijn benzinemeter ook niet functioneren he denk ik want als de vlotter geen stroom krijgt kan de meter niet werken?Maar aan wat kan het dan liggen?18 november 2011 om 07:02 #17941427vlotter en pomp hebben niks met elkaar te maken. Je pomp gaat pas draaien als je krukas rond draait. Kijk even of je bougie vonkt als je m start. Ook moet je even controleren of je relais tikt, even met 2 man doen. De ene zet de auto op contact, de ander voelt of het relais dan tikt. Dit betekent dat er dan geschakelde spanning op staat. Als je de auto dan start, zou het relais nog een keer moeten tikken. Doet ie dat niet, probeer dan even een ander relais. Doet deze het dan ook niet, dan is je krukassensor kapot (voorkant blok, onder de motorsteun). Deze sensor geeft dan geen signaal aan de ecu, welke het brandstofpomp relais aanstuurt.
19 november 2011 om 15:44 #17941429Hallo, dus zoals het nu is :mijn bougies vonken dus ik heb onsteking, mijn benzinerelais tikt als ik het contact omdraai en hij tikt nog een keer als ik probeer te starten, ik heb al een andere krukassensor gestoken maar hij wil niet starten.
Als ik externe stroom steek op mijn benzinepomp krijg ik benzinetoevoer naar mijn motor maar als ik het via mijn contact doe komt er gewoon geen benzine toe en mijn pomp draat zelf niet.
Heeft er nog iemand suggesties.
Thanks19 november 2011 om 16:49 #17941425Kabel van relais naar benzinepomp nog inorde?
20 november 2011 om 13:28 #17941430Kan niet moeilijk zijn om te checken. Even de uitgang van het relais meten (en de ingang), als daar nog 12V staat en bij de pomp niet meer is het bedrading.
Met externe ‘stroom’ heb je dan alleen een + draad er op staan of ook een – draad?
20 november 2011 om 15:57 #17941431Bij externe stroom is er een + en een – aanwezig op de fiche van de benzinepomp, vandaag eens geprobeert en hij start direkt maar als ik de externe stroom afleg en ik probeer het via het contact wil hij niet meer starten, hij krijgt geen benzinetoevoer meer.
Op de relais heb ik een dikke rode draad die stroom geeft en een dikke rode met een blauw streepje en deze geeft ook stroom door, en de relais tikt ook zoals het moet zijn , 1 keer als ik de sleutel omdraai tikt hij en dan nog een keer als ik hem probeer te starten21 november 2011 om 07:36 #17941432Die dikke rode met blauw streepje is de aansturing van je brandstofpomp door je relais. Als daar stroom op komt te staan, dan moet de pomp gewoon draaien, tenzij je ergens draadbreuk hebt. Dit dus even controleren. Hoe zet je de externe stroom op de pomp, dmv extra draadje trekken naar de pomp?
21 november 2011 om 16:31 #17941418zit er nog wel benzine in de tank? gezien de meter niet omhoog komt? :jerry
check even de stekkertjes bij de ecu, passagierskant bij de A stijl waar de motor ecu hangt.
21 november 2011 om 20:22 #17941428Ik gok dat de massa niet in orde is, aangezien de meter èn de benzinepomp niet werken.
26 november 2011 om 22:13 #17941433Bedankt iedereen voor de antwoorden, het probleem is opgelost en het was inderdaad slecht massa.
Thanks -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.