Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Niet normaal……
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 augustus 2010 om 18:42 #17224609
Zoals ik al eerder in mijn topic “even voorstellen” zei, zit ik al een tijdje te wachten op een aircopomp voor mijn astra. Het gaat hier om een coulance-reparatie en dus de kosten zijn voor Opel. Echter, ik zit nu inmiddels al 4 weken te wachten op een pomp want die “zijn niet op voorraad”…..En ze weten ook niet wanneer die binnen gaat komen…
Ik vindt dit echt niet normaal meer….. Of is zoiets gebruikelijk?
Groeten Rene….
11 augustus 2010 om 18:44 #17711272Als die pomp in backorder staat kan dit gemakkelijk hoor.
Wij zitten zelf al 3 maanden op enkele ringen te wachten. Staan er ook maar 36000 in backorder
11 augustus 2010 om 18:45 #17711273Zou dagelijk op de stoep staan. Moet je is zien hoe snel ze je helpen.
Hebben ze een hekel aan als mensen ze opjagen.
Beetje druk erachter zetten is nooit verkeerd.Zou ook is bij een andere opeldealer langs gaan en vragen hoe lang het bij hun duurt.
Marvin
11 augustus 2010 om 18:48 #17711274Heb je vervangende auto gekregen?
Is erg vervelend maar kan gebeuren11 augustus 2010 om 18:52 #17711275Andere vragen lijkt me ook, maar druk er op zetten weet ik niet of dat slim is. Als ze hem niet hebben, hebben ze hem niet.
Je akn misschien hooguit vragen of er een ander merk ingezet kan worden ofzo.
Maar als ze er niks aan kunnen doen, en je blijft zeuren, weet ik niet of je daar beter van wordt11 augustus 2010 om 18:54 #17711276U2U anders je kenteken even, zal ik morgen eens kijken voor je hoe erg ze in backorder staan
11 augustus 2010 om 20:48 #17711277Komt helaas voor en zeker in de vakantie tijd . Op mijn werk hebben we daar helaas ook last van sommige onderdelen zit gewoon minimaal 2 weken levertijd op het is bezopen maar ja wat doe je eraan
11 augustus 2010 om 21:13 #17711278Hoi rene.
dat is knap vervelend airco pomp stuk.
de mijne (merk delphi 4750kw) is afgelopen vakantie ook stuk gegaan bij mij was het binnen een dag weer gefixt.
deze was nieuw gewoon op voorraad bij aircontrol.
ik zie dat je uit wijchen komt.
je zou ook eens kunnen vragen bij aircontrol in uden.
zij verkopen revisie en nieuwe airco pompen.
ik heb de mijne laten reviseren was ruim 300,-euro goedkoper uit en heb gewoon een jaar garantie gekregen.
in jou geval omdat het al garantie is zou ik wel voor een nieuwe pomp gaan.
maar misschien kan de opel-dealer hem daar voor je bestellen.Veel succes.
12 augustus 2010 om 07:52 #17711279ik heb helaas niet zoveel verstand van het airco systeem,maar ik weet wel dat je gewoon kan rijden met de pomp stuk! dus maakt het toch niet zoveel uit dat je wat langer moet wachten op u onderdeel. wij hebben het zelfde probleem dat wij naar de dealers niet zo snel kunnen leveren als wij graag willen.inverband met vakantie’s in en buiten nederland duurt alles nu wat langer. ook transport bedrijven draaien op halve kracht. ik heb hier 202 startmotoren voor ankerveen maar door de vakantie periode staat het al 2 weken hier te wachten.
ff geduld alles komt goed hoop ik :angel
12 augustus 2010 om 09:15 #17711280kan de Opel dealer waar jij komt het fenomeen revisie pompen niet ???????
of willen ze dat niet heten ruildelen doen ze wel met dynamo,s (ook liever niet hoor nieuw is beter voor de omzet )waarom kan bij de gewone Airco boer zo,n reparatie uitgevoerd worden in 2 of 3 dagen zelfs als je pomp er voor af moet ???? demonteren de boel en brengen hem weg dag er na weer klaar je eigen pomp opgeknapt er weer op met garrantie ..
waarom bij de dealer nou altijd de moeilijke weg ???????????????
12 augustus 2010 om 10:16 #17711281Opel dealer kent zeker wel revisiedelen maar dan zal het toch echt door de klant betaalt moeten worden.
Garantiedelen moeten ook bewaart worden voor een tijd namelijk. Beetje moeilijk om een aircopomp die ergens anders vandaan komt monteren en dan nog eens garantie bij Opel te claimen.
Ook even voor je gekeken.
GM nummer van de pomp is 18 54 169 en deze staat inderdaad in backorder. Dealer kan er dus helemaal niks aan doen12 augustus 2010 om 19:19 #17711282origineel gepost door Matt-GSi
Ook even voor je gekeken.
GM nummer van de pomp is 18 54 169 en deze staat inderdaad in backorder. Dealer kan er dus helemaal niks aan doenHad je net een u2u gestuurd en zie nu je bericht… Bedankt voor je moeite, maar ik blijf het een belachelijke zaak vinden!
Groeten Rene
12 augustus 2010 om 19:56 #17711283Als het om fabrieksgarantie gaat zal het helaas idd via de importeur moeten zodat de dealer(jou garage dus) de pomp ook weer kan claimen als garantie.
Echter gaat het om een occasion die je met garantie heb gekocht maar waarvan wel de fabrieksgarantie al van is verlopen.
Dan maakt het voor de garage niet zo heel veel meer uit waar ze die aircopomp inkopen.
De garage zal dan zelf voor de kosten van die pomp moeten opdraaien.
Het verschil lijkt mij ook niet heel groot kwa kosten of ze hem dan via de importeur laten komen of via een airco boer!
Maar ik denk bijna zeker dat het nog om fabrieksgarantie gaat als ik je verhaal zo lees kan me haast niet voorstellen dat een garage/opel dealer uit eigen zak een nieuwe pomp gaat monteren als het met een ruildeel/revisie ook gemaakt kan worden.Veel succes.
12 augustus 2010 om 20:03 #17711284Ik ben inmiddels het spoor een beetje bijster, maar in mijn ogen zit er niets anders op dan wachten. De afspraak cancellen en zelf op zoek gaan is het niet waard denk ik……..Maar daar kunnen altijd mensen anders over denken…
Groeten Rene
12 augustus 2010 om 21:02 #17711285Zoiets zit vaak in de productie sfeer, dan heeft die fabriek gewoon zoveel dagen dicht gezeten of de lijn is niet bemand geweest. Opel maakt die pompen zelf niet maar die worden gemaakt bij een toeleverancier de maakt in opdracht van. Als die het bedrijf ivm vakantie 3 weken dichtpleuren dan zit je met z’n allen te wachten met oplopende wachtlijst daarna. Helaas maar waar.
Dit fenomeen ken ik ook in de electro branche, koelkasten in de folder gehad, samsung zegt ze komen eind juli, schip blijkt later aan de ketting te liggen aant suez kanaal, levertijd loopt op tot half augustus, maar door reserveringen en een wachtlijst die daardoor ontstaat is de levertijd opgelopen tot 2 oktober omdat de 2 leveringen die daarna komen al verkocht zijn zeg maar.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.