Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Niet meer gloeien
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 maart 2014 om 20:12 #17264943
Hallo.
Sinds een paar dagen wil mijn auto niet meer gloeien dacht zelf aan nieuwe gloei bougies of spiralen.
Het gaat om een astra g van 1.7dtl uit 99
Alleen ik weet niet of het hier aan ligt.
Het zit zo dat hij ook niet meer aangeeft op het dashboad dat hij gloeit het normale gloeispiraal lampje brand niet meer.Weten jullie het miss ?
Gr ramon851
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
27 maart 2014 om 20:28 #18226275Meet eens of er spanning komt op de gloeibougie’s tijdens het voor gloeien.
28 maart 2014 om 08:53 #18226276Ik heb zelf een astra G 2.0 16V DTL bouwjaar:2000. Maar ik zie alleen het gloeilampje wanneer het echt koud is dus -1 graad zie ik 1sec het gloeilampje branden. De rest van het jaar zie ik het lampje nooit branden.
28 maart 2014 om 19:46 #18226277Ik heb ook een Y17DTL in de Corsa, en een Y17DTi in de astra gehad.
Gloeien (lampje dashboard) deed hij bij mij tot een graad of +5 buitentemp.
Alleen dan minder dan een seconde.Meet je gloeibougies even door. Weerstand meten, en je weet of ze werken.
Anders doormeten of er spanning op de spanningsbrug staat (ijzeren plaatje die alle bougies verbindt)Het gloeien is temperatuur gestuurd.
Ik meen me te herinneren (maar weet dit absoluut niet zeker) dat er tot 6 graden voorgegloeid wordt.
Als je dus bij 10 graden gaat starten, zal er niet gegloeid worden.
As je motor goed aanslaat, ook koud, en je geen service indicator hebt branden (auto met moersleutel) zou ik me geen zorgen maken dat het voorgloeien niet werkt29 maart 2014 om 16:26 #18226278De x17dtl is nog een ouderwetse indirect ingepoten (voorkamer) diesel, deze moet wel voorgloeien wil deze goed aanslaan.
Al is t hoogzomer.Als het lampje niet meer asngaat zal dit een storing in de aansturing zijn, meestal het voorgloeirelais zelf.
Willem
Verstuurt vanaf een trage Samsung Gio met Tapatalk
29 maart 2014 om 18:51 #18226279Maar is het een X17DTL, of een Y17DTL?
Ik dacht dat een G uit 99 wel een Y17DTL, maar is dat misschien niet zo?30 maart 2014 om 20:21 #18226280Astra-G heeft nooit de Y17DTL gehad.
Die is alleen geleverd in de Corsa-C / Combo-CDiesel Motoren Astra-G:
1.7TD: X17DTL: Opel indirect ingespoten 8klepper dieselmotor met Rotatiepomp, Lagedruk Turbo en Intercooler 68pk
1.7DTi: Y17DT: Isuzu direct ingespoten 16klepper dieselmotor met Rotatiepomp, Turbo en Intercooler 75pk
1.7CDTi: Z17DTL: Isuzu direct ingespoten 16klepper dieselmotor met Commonrail, Turbo en Intercooler 80pk
2.0Di: X20DTL: Opel direct ingespoten 16klepper dieselmotor met Rotatiepomp, Lagedruk Turbo en Intercooler 82pk
2.0DTi: X20DTH / Y20DTH: Opel direct ingespoten 16klepper dieselmotor met rotatiepomp, Turbo en Intercooler 100pk
2.2DTi: Y22DTR: Opel direct ingespoten 16klepper dieselmotor met Rotatiepomp, VGT-Turbo en Intercooler 125pkWillem
31 maart 2014 om 05:47 #18226281Oh, dat wist ik niet. Ik dacht dat de Y17DTL ook een plekje in de Astra had.
Weer wat geleerd1 april 2014 om 12:04 #18226282@Wim. kan je vertellen dat een 2.0 DI X20DTL geen intercooler heeft. Na mijn weten hebben alleen de DTH en DTR een intercooler.
1.7TD: X17DTL: Opel indirect ingespoten 8klepper dieselmotor met Rotatiepomp, Lagedruk Turbo Zonder Intercooler 68pk
2.0Di: X20DTL: Opel direct ingespoten 16klepper dieselmotor met Rotatiepomp, Lagedruk Turbo zonder Intercooler 82pk.@wim-v6 wrote:
Astra-G heeft nooit de Y17DTL gehad.
Die is alleen geleverd in de Corsa-C / Combo-CDiesel Motoren Astra-G:
1.7TD: X17DTL: Opel indirect ingespoten 8klepper dieselmotor met Rotatiepomp, Lagedruk Turbo en Intercooler 68pk
1.7DTi: Y17DT: Isuzu direct ingespoten 16klepper dieselmotor met Rotatiepomp, Turbo en Intercooler 75pk
1.7CDTi: Z17DTL: Isuzu direct ingespoten 16klepper dieselmotor met Commonrail, Turbo en Intercooler 80pk
2.0Di: X20DTL: Opel direct ingespoten 16klepper dieselmotor met Rotatiepomp, Lagedruk Turbo en Intercooler 82pk
2.0DTi: X20DTH / Y20DTH: Opel direct ingespoten 16klepper dieselmotor met rotatiepomp, Turbo en Intercooler 100pk
2.2DTi: Y22DTR: Opel direct ingespoten 16klepper dieselmotor met Rotatiepomp, VGT-Turbo en Intercooler 125pkWillem
1 april 2014 om 12:55 #18226283ben vandaag langs geweest alleen waren ze waarschijnlijk te warm .
had er net mee gereden .
maarja zelfs dan start ie niet goed haha.
maar tot mijn groote spijt moet ik helaas mij opel verkopen.
:'(
rijd heerlijk!
maar net te zwaar in de verzekering en wegen belasting.Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.