Niet direct starten ( waarschijnlijk door de kou )

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Niet direct starten ( waarschijnlijk door de kou )

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Roopesh
    Deelnemer

Hoi,

ik heb sinds april dit jaar een Vectra C 1.8 16V uit 2002.
      Heb dus nog geen enkele winter meegemaakt met deze auto.

Nu begint het wat kouder te worden, en helaas beginnen de eerste problemen.
      Sinds het de laatste paar nachten wat kouder is, heb ik dus het volgende als ik in de ochtend de auto probeer te starten.

– Ten eerste: Ik heb de sleutel zo ingesteld dat als ik 1 keer druk, dan gaat alleen de bestuurderskant open, en bij 2 keer drukken gaat de rest ook open.
      Wat doet de auto nu, hij opent bij de eerste keer drukken wel mijn deur, maar bij de tweede keer drukken opent hij verder geen enkele andere deur. Ook niet als ik blijf drukken. Afijn, niet zo een heel groot probleem, kan de deuren vanuit mijn deur via de knop openen.

– Daarna: sleutel in het contact, proberen te starten. Het enige wat aangaat is het dynamo lampje helemaal rechts op het dashboard. Voor de rest helemaal niets, ook het scherm gaat niet aan. Kan ook niet starten, ook al probeer ik dat enkele keren.
      Na een paar keer de sleutel erin en eruit halen en contact maken, en daarna proberen te starten, dan start de auto wel helemaal, en branden ook weer alle lampjes op het dashboard en het scherm gaat ook weer aan.
      Wat ook is gebeurt, is dat ik wel kon starten als het dynamo lampje brandde, en dat pas pakweg 20 sec daarna, de boordcomputer gaat werken en alles aangaat.

Het leuke is ook, als de auto eenmaal gestart is en een paar minuutjes gedraaid heeft, komt het probleem ook helemaal niet terug. Ik kan dan gewoon de auto uitzetten, en als ik daarna direct weer start, gaat alles op de normale goede manier, en zo de hele dag door. Totdat hij de hele nacht stil heeft gestaan, dan heb ik in de ochtend weer deze zelfde problemen.

Om eerlijk te zijn, heb ik zelf nog nergens naar gekeken, heb er niet zoveel verstand van, dus weet echt niet waar ik moet beginnen.

Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Alvast bedankt!

Groeten,
      Roopesh

wim-v6
      Deelnemer

Storing in het solt of stuurkolom module.

denk deze samenhangt met de storing in de Centrale vergrendeling.

Willem

Roopesh
        Deelnemer

hmm oke..
          In augustus is wel de ECU? vervangen door de dealer.
          De hele aansturingssysteem wat in je stuur achter de airbag zit, is toen eruit gehaald, en een nieuwe erin gezet.

Zou het daar iets mee te maken kunnen hebben of staat dat er apart van?
          En kan ik hier zelf iets mee of wordt het een ritje VOD?

wim-v6
          Deelnemer

Word denk ik toch een ritje VOD, en wel voordat ie het echt niet meer doet.

Willem

Roopesh
            Deelnemer

oke, dan zal ik maar zo snel mogelijk een afspraak maken.

Bedankt Willem!

Roopesh
              Deelnemer

Nou,

Afgelopen nacht was het dus niet zo koud, en vanochtend starte
                de auto zonder problemen..
                In 1 keer zonder dat er rare lampjes aan of uit gingen…

Rare boel dus…

Roopesh
                Deelnemer

Diagnose van de VOD komt uit op storingen in de CIM.
                  Ze adviseren om deze te vervangen, dus dat wordt deze week gedaan.

Kost wel weer aardig wat geld.. :(

roodrunner
                  Deelnemer

@Roopesh wrote:

Diagnose van de VOD komt uit op storingen in de CIM.
                    Ze adviseren om deze te vervangen, dus dat wordt deze week gedaan.

Kost wel weer aardig wat geld.. :(

Dat kost idd. aardig wat geld, maar het lost wel je problemen op.
                    En tevens voorkom je dat er straks nog meer rare storingen komen.

Maar ja, leuk is anders natuurlijk.

Groeten,
                    Patrick

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.