Forumindex › Forums › Overige › Opel algemeen › niet betrouwbare leden opel-forum #2 conclusie en maatregele
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 mei 2010 om 18:27 #17668147
Bij een 1malig iets hoeft er niet wat te gebeuren, komt het vaker voor….dan wordt het toch wel een ander verhaal.
En dan vind ik het “aan de schandpaal zetten” in het openbaar niet eens zo gek nog niet.Als er een persoon echt aan het oplichten is, dan een ip-ban, en op de zwarte lijst met volledige naam.
Spullen verkopen moet gewoon op een eerlijke manier gaan, netjes betalen = netjes versturen.
spullen die beschadigd zijn of niet helemaal in orde zijn moet je eerlijk over zijn….zodat de koper ook daarvan op de hoogte is.
Als iedereen nou zo eerlijk zou zijn, zou het allemaal een stuk mooier zijn.
Helaas is niet iedereen zo lief.Tot nu toe heb ik zelf geen problemen gehad met de forummembers.
1 keer iets niet volledig thuis gekregen, omdat het andere deel bij een ander weg moest komen. Wat daar niet meer was…..
Geld terug gekregen en het 1e deel ,wat ik dus al had weer terug gestuurd.
Geen probleem. Kan gebeuren, hoef ik me niet kwaad om te maken;)En daarbij verstuur ik zelf ook best veel via het forum en marktplaats. Heb nog geen kwaaie mensen gehad.
Zolang je maar eerlijk kan zijn over het product wat je verkoopt is er weinig aan de hand
7 mei 2010 om 18:29 #17668148Kopen/ verkopen via internet is altijd een risico…….. lijkt me niet dat je als modorator op de stoel van een rechter moet [willen] gaan zitten.
een verhaal heeft altijd 2 kanten……7 mei 2010 om 18:30 #17668149mee eens:vertag:wors
7 mei 2010 om 18:34 #17668150origineel gepost door bettus accu
mee eens:vertag:wors:hmmz
7 mei 2010 om 18:34 #17668151maar dan kan ons verweten worden dat we weten dat iemand de boel belazerd en dat we er niets aan doen.
is dat dan reeel ??
7 mei 2010 om 18:36 #17668152Wat denk je Arno?
Alleen aan hmmmmzzz en een :hmmz hebben we niet zoveel he:sleeping
7 mei 2010 om 18:38 #17668153nee,
maar kijk,
als je nou een feedbakc systeem hebt bij het verkoop gedeelte. als de zaken dat goed zijn verlopen tussen jerk 1(de verkoper) en jerk 2(de koper), dan kan achteraf jerk 2 een feedback doen.
vervolgens staat dat bij de profiel onder je avatar met bijvoorbeeld: 100% positief. mensen die dan weer wat van deze persoon willen kopen die kunnen dan zelf beoordelen of het reeel is dat ze wat van deze persoon kopen ja of nee. dat ligt er dan aan hoeveel positief % ze hebben. hebben ze een positief van bijv. 60% dan mag de koper wel even achter zn oren krabben voordat hij zaken doet met hem of haar.
(het is maar een idee, probeer alleen maar te helpen)
7 mei 2010 om 18:40 #17668154Stel….
Je koopt hier op het forum een deur.
Ding komt netjes met de post aan, maar volgens jou missen er onderdelen bijvoorbeeld een paar pennen om hem vast te zetten aan het chassis.
Jij meld dit aan de verkoper, echter die zegt jij koopt een deur en je hebt een deur gekregen.Je gaat helemaal over je zuiger en opent een topic over hoe onbetrouwbaar de verkopende partij een deur verkoopt zonder pennen.
is dit dan reeël ??
7 mei 2010 om 18:41 #17668155Moet zon systeem natuurlijk wel zo in elkaar gebouwt worden dat je alleen maar feedback kan geven als je ECHT wat overgekocht hebt.
Want anders gaan er grapjurken jou slechte feedback geven.. Dat wil je ook niet hebben.Lijkt me nogal een moeilijk iets om uit te voeren….
7 mei 2010 om 18:43 #17668156origineel gepost door stillekracht
Stel….Je koopt hier op het forum een deur.
Ding komt netjes met de post aan, maar volgens jou missen er onderdelen bijvoorbeeld een paar pennen om hem vast te zetten aan het chassis.
Jij meld dit aan de verkoper, echter die zegt jij koopt een deur en je hebt een deur gekregen.Je gaat helemaal over je zuiger en opent een topic over hoe onbetrouwbaar de verkopende partij een deur verkoopt zonder pennen.
is dit dan reeël ??
Je koopt een deur, dus krijg je een deur.
Als jij die pennen wou, dan had je moeten vragen of die pennen er bij zitten.Dat is toch normaal dat je vraagt wat er allemaal op en aan zit?
7 mei 2010 om 18:44 #17668157origineel gepost door Fearless
Moet zon systeem natuurlijk wel zo in elkaar gebouwt worden dat je alleen maar feedback kan geven als je ECHT wat overgekocht hebt.
Want anders gaan er grapjurken jou slechte feedback geven.. Dat wil je ook niet hebben.Lijkt me nogal een moeilijk iets om uit te voeren….
Mee eens :thumbup
7 mei 2010 om 18:45 #17668158ja, nu we het er zo over hebben is het ook niet niks nee….:thumbup
7 mei 2010 om 18:45 #17668159een feedback systeem hebben ze ook op tweakers.net
geeft je een beetje een indruk met wat voor persoon je te maken hebt.
of dit voor het opelforum ook kan ?
ik weet het niet
theun
7 mei 2010 om 18:45 #17668160origineel gepost door Fearless
Dat is toch normaal dat je vraagt wat er allemaal op en aan zit?
Hahaha ja jij vindt dat normaal, ik ook, maar wij dragen onze petjes niet achterstevoren ;)
7 mei 2010 om 18:47 #17668161wat is het verschil dan ,je krijgt een steen ipv een deur dus:
je geeft hem een slechte feedback iedereen ziet die feedbacks
je opent een topic erover iedereen ziet dat op het forum
7 mei 2010 om 18:54 #17668162origineel gepost door 14XE
wat is het verschil dan ,je krijgt een steen ipv een deurWie controleerd nu echt of er een steen aankomt, of ga je iemand op z’n blauwen ogen geloven ??
Wat voor beleid voeren Marktplaats of speurders op dit gebied ??
7 mei 2010 om 18:58 #17668163origineel gepost door theunm
een feedback systeem hebben ze ook op tweakers.netgeeft je een beetje een indruk met wat voor persoon je te maken hebt.
of dit voor het opelforum ook kan ?
ik weet het niet
theun
dat weet ik ook niet ik heb daar geen verstand van.
wat wel kan is dat als we een klacht binnen krijgen,dat we dat opslaan en bijhouden.we zouden dan onder de naam van de forummer het aantal klachten kunnen zetten.
stel nou dat we dat doen/stel nou dat we een feedback systeem hebben; hoelang moet dat zichtbaar blijven ???
hoelang moet dat blijven staan dan ???
maar wanneer is een “klacht” nou gegrond????
origineel gepost door stillekracht
origineel gepost door 14XE
wat is het verschil dan ,je krijgt een steen ipv een deurWie controleerd nu echt of er een steen aankomt, of ga je iemand op z’n blauwen ogen geloven ??
Wat voor beleid voeren Marktplaats of speurders op dit gebied ??
idd
7 mei 2010 om 19:08 #17668164ik vind dat het wel een jaar moet blijven staan…, of misschien langer.
maar, als je nou een klacht binnen krijgt(wat op zich ook wel een goed idee is), vraag dan ook aan de ander wat zijn verhaal is…:)
7 mei 2010 om 19:11 #17668165en als hij nou een redelijk verhaal heeft??
want zoals altijd is er niks aan de hand.
neem dit als voorbeeld:
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=117301&page=1#pid1663277
7 mei 2010 om 19:11 #17668166origineel gepost door bettus accu vraag dan ook aan de ander wat zijn verhaal is…:)
pffffft… je krijgt er een baan bij als moderator……:D
7 mei 2010 om 19:12 #17668167origineel gepost door Fearless
Wat denk je Arno?Alleen aan hmmmmzzz en een :hmmz hebben we niet zoveel he:sleeping
jawel hoor als ik maar weet waar het over gaat
7 mei 2010 om 19:15 #17668168@stillekracht:
haha, ja. een hele baan ja:D nee, ook geen goed plan dus mits je die hele baan erbij wilt hebben:o:D7 mei 2010 om 19:22 #17668169@14XE Je kan vaak al uit de reacties van iemand je conclusie trekken……. echter hoe kan jij als moderator het verhaal controleren ?
7 mei 2010 om 19:32 #17668170kan ik niet! ik moet afgaan op beide verhalen.
maar als ik van meerdere personen dezelfde klachten krijg dan is het voor mij duidelijk.
maar waar trek je de grens??? bij 2 klachten of 5 ??
en dan??? bannen ??? of niks meer laten verkopen???
7 mei 2010 om 19:34 #17668171maar, hoe weet je of die gene geen ”cheat account” aanmaakt?
ik zou zeggen bij een stuk of 3 a 4 klachten…
en dan nisk meer laten verkopen als de rest van de reacties die hij geeft gewoon in orde zijn…
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘niet betrouwbare leden opel-forum #2 conclusie en maatregele’ is gesloten voor nieuwe reacties.