Niet aanslaan Frontera a

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) Niet aanslaan Frontera a

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17274170
    vdz4x4
      Lid sinds:
      5 November 2015

      Ik heb al geruime tijd een probleem met mijn Frotera.
      De auto wilde regelmatig niet aanslaan, tijdens het starten gaat het motorlampje dan niet uit, brandstofpomp relais wil de 2e tik niet geven waardoor brandstofpomp niet gaat lopen en de ontsteking ook niet vrijgegeven wordt. Wiebelen met de kabel en relais wilde nog wel eens helpen, met starten dan meteen aanslaan, relais is in orde (al nieuwe).
      Kabels schijnen ook in orde te zijn, meet geen onderbrekingen. Krukas sensor is goed.
      Bij contact aan tikt het relais de eerste keer, aansluitingen die spanning moeten krijgen komt gewoon 12v op. Tijdens het starten geen 2e tik.
      85b aan massa leggen werkt het relais en gaat de pomp lopen. Echter geeft de ecu dan nog geen ontsteking.

      Iemand een idee?

      #18301579
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Dan gaat er wat mis in de ECU of draad vanaf ECU

        verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

        #18301580
        vdz4x4
          Lid sinds:
          5 November 2015

          Ga maandag met de ECU naar een reparatiebedrijf in Helmond.

          Dat als de pomp niet loopt de ontsteking ook niet aangestuurd wordt klopt toch?

          #18301581
          dterheide1981
            Lid sinds:
            24 March 2016

            Hallo,

            Ben je inmiddels achter het probleem?
            Ik heb hetzelfde ongeveer.
            Nieuw blok ingebouwd alles netjes terug gebouwd, maar er komt geen signaal naar de startmotor.

            Graag een reactie.

            #18301582
            Vinci
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 August 2009

              85b wordt aan massa gelegd zodra de ECU toerental ziet. Je kan dus ook een gare krukassensor of bekabeling daarheen hebben. In de ECU zit een emittervolger schakelingetje die de pin van het relais aan massa legt, en zo’n transistor gaat ook wel eens stuk. In het relais hoort een flyback diode te zitten, en als die sneuvelt dan produceert het relais met het losschieten van het contact wel eens heel nare piekspanningen die dit veroorzaken.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.