Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › ngk VS bosch
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 februari 2013 om 13:32 #17255115
ngk of bosch
bb
king:5 februari 2013 om 12:12 #18103433bosch super plus natuurlijk.. :thumbup
bb
king:[/quote]5 februari 2013 om 12:15 #18103434Gewoon NGK BKR5EKtjes in de Corsa plakken, deze draaien Prima 60.000km mee…
als toe ”Sport bougies helpen alleen maar de bobines om zeep…
Willem
5 februari 2013 om 14:58 #18103435waarom om zeep dan..heeft dat met de spanning te maken ..?
– kheb ooit wel eens een gat in een zuiger gehad.. maar dat lag aan de warmtegraaid.
en de bosch zaten er al in.
bb
king:5 februari 2013 om 16:31 #18103436Mag ik daar effe op inhaken?! :)
Ik zei altijd NGK.. Maar heb tijdje terug toch ook van die bosch WR 91 X in een c14nz gedraaid. ze waren goedkoop en ik er moest iets in ;)
En spontaan is ie na een halve maand ofzo minder lekker stationair gaan lopen.. Slaat af en toe af om dan zelfs even niet meer te starten.
Kan dat aan die 4punts bougies liggen??5 februari 2013 om 16:46 #18103437ha.. daar zeg je wat..toen met iemand een proefrit gemaakt had en de auto verkocht had wilde de auto niet meer starten..
en na een uur alles geprobeerd te hebben moest ik de koop terugdraaien.toen die weg was ,als laatste de nieuwe bougies met 4 electrodes vervangen ..voor de oude bougies.. en gelijk weer starten.
ja.. die 4 electr. is de boosdoener..
bb
king:5 februari 2013 om 17:33 #18103438ik denk dat daar ook het overslaan van mijn v6 motor vandaan komt, op de ctestbank bij miruni.
Daar zitten de originele bosch 4punters in zoals GM de motor afleverde.
Zal er eensv een keer ngk bkr5ek 2punts indraaien.
en dit is dan ook de rede dat de bobine kapot kan gaan, overslaan betekend dat de vonk niet doorkomt, en daar houd een bobine niet van, en krijgt ie genadeloos van op zijn flikker.
(wel vreemd trouwens dat uit de roitst lopende motor het meeste vermogen uit komt / tenminste, blijf het vaag vinden)..
Willem
Willem
5 februari 2013 om 18:32 #18103439hahaha…… jaaa..en er zijn er zelfs bij die beweren dat ze terug gaan naar 1 electrode……..de rest is overkill .
ff google of zo…dus maar ..hee.. maar wel ff zorgen dat je de juiste plug er in stopt… t scheelt n hoop pro…
bb
king:5 februari 2013 om 22:42 #18103440Gewoon voorgeschreven erin….
Willem
6 februari 2013 om 05:58 #18103441Na het testen bij miruni op de bank van ngk 4/2 Puntens naar Bosch 1 electrode gegaan.
Ngk gaf moeilijk heden op de testbank
6 februari 2013 om 07:16 #18103442Die bosch 1 electrode reed ik in nog geen 8000km kaal met de X16XE (mantzel powerbox) terwijl ik met de NGK 2punts gewoon 30.000km probleemloos heb gereden.
maargoed, denk je dit proefondervindelijk PER MOTOR moet uitvinden, de een loopt lekkerder op de ene bougie, en de andere op de andere bougie..
Willem
6 februari 2013 om 10:46 #18103443ja dat denk ik ook..mijn motor is nog bijna puur,op een paar kleine dingen na dan…
en de kaarsjes zijn nu mooi licht bruin aan het kleuren ..dan halen ze de 30 wel.maar daar ga ik niet op wachten..daarom doe ik ze gewoon elk jaar nieuw erin…en dat vind ie lekkerr..
p.s toen k de bougie tegen het licht hield in de winkel vond ik de bosch er net iets mooier/beter afgewerkt uit zien dan de ngk.
bb
king:6 februari 2013 om 12:24 #18103444Bij mi jis het vervangen van de bougeis even een ander verhaal, dus laat ze er liever wel 30.000km in zitten als je het niet erg vind.
Willem
6 februari 2013 om 12:57 #18103445hahahaha ..mijn kosten waren 32.19
bb
king:6 februari 2013 om 14:53 #18103446hmmm :D ik ga morgen maar weer ff een setje bpr5es halen dan.. :thumb
6 februari 2013 om 15:08 #18103447oh wacht. ik heb net de oude er weer ingedraaid om even te testen.
Die hebben geen r. Dat is toch ontstoring ofzo? is dat nog boeiend? ngk zegt met r voor c14nz. hij ree er zonder R iig prima mee :D6 februari 2013 om 17:27 #18103448is niet boeiend, ik heb laatst in de 16SV nieuwe gedraait, dat waren BPR6ES enkel poots, die werden voorgeschreven.
Bij injectie motoren kan dat wel een rol spelen trouwens.. die R
Oja voor Corsa B(lack)B(erry):
Ik was 14 euro kwijt voor deze 4
En voor mijn 3.0 V6 ben ik voor 6 BKR5EK’s zo’n 26euro kwijt
Willem
6 februari 2013 om 19:25 #18103449Ik weet nog van mijn benz dat die juist niet met ontstoring moesten. Het stokpaardje van de goeroe op het mercedes forum ;)
Maar cool! :) Als ik nieuwe koop haal ik ze wel met R dan. Voor nu heb ik dus even de oude (de zonder R) er weer ingedaan. (Maar goed dat ik de ouwe troep toch altijd weer bewaar :P)
En hij loopt weer netter stationair en slaat niet meer af.
Als je bij de uitlaat luistert hoor je ook geen geplop meer. Wat met de 4punts bougies wel zo was. :thumb10 februari 2013 om 22:46 #18103450Iemand een aanrader voor een z1.8xe?
B.v.d.
Sander.11 februari 2013 om 08:56 #18103451ehmm.. de zelfde die er nu al inzitten…
wel ff goed laten controleren of het idd. de goede zijn.
en dan zou ik die zelfde nemen..maar dan van bosch super plus
bb
king:11 februari 2013 om 09:08 #18103452bosch..super plus
http://www.youtube.com/watch?v=m-oLGUE3hFE” onclick=”window.open(this.href);return false;
of ngk..
http://www.youtube.com/watch?v=53yfHLdn41k” onclick=”window.open(this.href);return false;
normaal vs iridium
http://www.youtube.com/watch?v=tS4MV2pELyU” onclick=”window.open(this.href);return false;
bb
king:11 februari 2013 om 09:35 #18103453@CORSA BB wrote:
bosch..super plus
http://www.youtube.com/watch?v=m-oLGUE3hFE” onclick=”window.open(this.href);return false;
of ngk..
http://www.youtube.com/watch?v=53yfHLdn41k” onclick=”window.open(this.href);return false;
normaal vs iridium
http://www.youtube.com/watch?v=tS4MV2pELyU” onclick=”window.open(this.href);return false;
bb
king:als ik de filmpjes zo bekijk zijn ze, natuurlijk, allemaal de beste van de wereld, maar is 1 electrode de beste keus(volgens ngk filmpje dan)
11 februari 2013 om 18:51 #18103454gewoon doen wat er orgineel in zit.
volgens mij maakt het allemaal weinig verschil.
de computer bepaals toch de ontstekking etc.
denk dat het op de oudere single points enzo wel verschil kan maken.
de echt oudere moteren zegmaar. zonder computer troep eraan.11 februari 2013 om 22:38 #18103455Iridiums zijn zonder geld…
die moet je alleen in je Ford Zetec motor hangen omdat anders de motorcomputer uitfikt!!
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.