NGK Iridium VS Bosch F5DP0R

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) NGK Iridium VS Bosch F5DP0R

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 90)
  • Auteur
    Berichten
  • #17224882
    Baas J.
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 May 2008

      Voordat mn auto gechipt was had ik soms last van een stotteren en schokken bij optrekken. Dit was niet altijd maar was wel erg irritant. Het trad voornamelijk op als ik bv een stuk in zn 5 had gereden, dan afremde tot zeg 80km/h en daarna weer vol het gas intrapte, dan schokte de auto een paar keer alvorens weer normaal op te pakken.

      Dit probleem voorgelegd aan markus van Vmax die eigenlijk meteen vroeg welke bougies ik er in had, waarop ik zei de NGK Iridium’s. Hij zei: dan is dat waarschijnlijk je probleem.
      Probeer Bosch of origineel, wij monteren niet anders.

      Gezien de bougies nog maar 10k oud waren ofzo twijfelde ik eigenlijk een beetje om ze meteen te vervangen want ze zijn best prijzig.

      Na het chippen reed de auto perfect, pakte goed op en probleem leek weg.

      Na mijn vakantie in Praag begon de auto toch weer te schokken en het leek erger dan ooit te zijn. Eerst dacht ik dat het door het chippen / drukopbouw kwam, na gemail met vmax de tip om mn bougies te vervangen.

      Gisteren Bosch F5DP0R gemonteerd en auto rijdt weer zoals ie van Vmax kwam :) Voor mij geen Iridiums meer, kan bijna geen toeval wezen.

      #17714482
      sw16v
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 July 2004

        Als je ff in dit/de forum(s) had lopen zoeken was je er zelf ook al achter gekomen he ;-)

        maar altijd handig om te vermelden, dit is bij een C20LET gelijk zo…

        nadeel is dat die bougies duur zijn….. ik betaalde geloof ik 20euro per stuk ongeveer destijds

        #17714483
        bd.
        Deelnemer
          Lid sinds:
          11 July 2009

          ik heb momenteel bosch f6dtc bougies. helaas worden deze niet meer gemaakt :fy1 . nu moet ik dus opzoek naar andere bougies. ik zit er eigenlijk ook aan te denken om dan maar de bosch f5dp0r te bestellen. wel jammer dat die weer een stuk duurder zijn als de f6dtc. die f6dtc had je namelijk al voor een euro of 4 de stuk :jerry

          #17714484
          16VCalibra
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 July 2008

            Die Bosch F5DP0R zijn tog die mtech ook verkoopt? 4 stuks voor 95 euro???

            #17714485
            patman
              Lid sinds:
              21 October 2004

              vreemd.. ik heb die irrium bougies er nu 10000 km inzitten en nooit problemen mee gehad.
              Misschien dat je de pech hebt gehad dat ze snel kapot zijn gegaan.

              #17714486
              Baas J.
              Deelnemer
                Lid sinds:
                19 May 2008

                Geen idee of ze kapot zijn… maar werken op mijn auto in elk geval niet lekker…

                #17714487
                tijgetje57
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 July 2004

                  Ik heb ze ook erin zitten. Geen problemen. Mijn stotteren, tenminste een haper tijdens gas geven is eruit hierdoor.

                  #17714488
                  Barrythefirst
                    Lid sinds:
                    23 June 2010

                    origineel gepost door 16VCalibra
                    Die Bosch F5DP0R zijn tog die mtech ook verkoopt? 4 stuks voor 95 euro???

                    Nee ,dat zijn die Iridiums (ik heb ze daar besteld)

                    Maar bij mij werken ze tot nu toe goed (+-6000km)

                    #17714489
                    16VCalibra
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      21 July 2008

                      Ik heb die platina’s erin zitten en daar heb ik last van. Precies hetzelfde probleem als baas j in zn eerste post meld.

                      #17714490
                      DdV
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        Heb ooit problemen gehad met combinatie rotor/verdeelkap en hoge turbodruk… sinds daar een sterke 75MJ ontsteking op is gekomen i.p.v. 5mj van rotor/verdeelkap waren de problemen weg… oftewel een vond is niet zomaar een vonk ;)

                        Grtz,

                        DdV

                        #17714491
                        DEEF
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          26 May 2007

                          bij M-tech 95 euries voor 4 iridiums???had ze via e-bay engeland voor 35 euro INCL. verzend!!
                          bosch F5DP0R 16,- per stuk excl verzend….
                          heb bij mij ook de iridiums erin (6000km) en heb ook het gevoel dat ie wat stottert.begon ermee na het chippen.origineel liep hij dr lekker op…
                          na de vakantie bestel ik 4 van die bosch bougies,om uit te proberen…………………
                          zal mijn bevindingen wel posten.

                          #17714492
                          Baas J.
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            19 May 2008

                            Ja origineel liep mijne r ook beter op..stotterde soms. Echte gedonder begon na t chippen. Die Bosch bougies doen t vooralsnog perfect!

                            Hoe kan je nou 196,3kw = 267pk hebben met evo-240 btw? :)

                            #17714493
                            DEEF
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              26 May 2007

                              al sla je me dood :hmmz
                              weet ook niet wat ie voor het chippen had met alleen de LEH-lader met voorkatvervanger…
                              is van tevoren niet op de bank geweest.was niet goed zeiden ze met de originele software om dan te planken…
                              (ben zelf ook niet boven de 4000 rpm geweest)
                              267 pk is ook VOOR de montage van de 3″ uitlaat…
                              zal nu rond de 275 zitten denk ik…

                              #17714494
                              Baas J.
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                19 May 2008

                                Dus je hebt nu 275pk met fase 1?

                                #17714495
                                DEEF
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  26 May 2007

                                  ik ging erheen voor EVO-240 en kwam met 267 pk terug ;)
                                  niks mis mee toch??of hun bank wijkt erg af,maar dan kloppen jouw 260 pk ook niet :hmmz
                                  als ik de FMIC klaar heb en weer bij V-max geweest ben gaat ie ook ergens anders op de bank,om te checken of het klopt…..

                                  #17714496
                                  Baas J.
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    19 May 2008

                                    Ja, dat was ik ook van plan. :)

                                    Gezien de Golf Type R die niet weg kwam denk ik dat die 260 wel klopt :D

                                    #17714497
                                    DEEF
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      26 May 2007

                                      honda heeft type R,golf is R32 ;)

                                      #17714498
                                      Basgsi
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        29 June 2004

                                        Originally posted by DEEF
                                        honda heeft type R,golf is R32 ;)

                                        Het laatste type golf (golf 6) is wel degelijk een Golf R (tfsi 4motion) ;)

                                        270pk en dacht rond de 350Nm standaard:vertag

                                        #17714499
                                        Baas J.
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          19 May 2008

                                          Pcies :) Zo 1 was t. Heb t kenteken in een ander topic gepost.

                                          #17714500
                                          Basgsi
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            29 June 2004

                                            ja ik zie de laatste tijd ook steeds meer snelle auto’s rijden en begin het toch wel te missen!
                                            De cabrio rijdt heerlijk en de 2,2 is niet langzaam voor woon werk verkeer, maar om een cabrio/coupe turbo aan te schaffen begint steeds meer te lonken!
                                            Helemaal met al die verhalen die ik op het forum lees haha:thumbup

                                            #17714501
                                            DEEF
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              26 May 2007

                                              klopt idd van die R :P
                                              heb ‘t net opgezocht…
                                              zijn de laatste tijd ook zoveel “snelle” type-aanduidingen…
                                              vroeger was dr GTI en GSI en dat was ‘t…..

                                              #17714502
                                              OPCer
                                                Lid sinds:
                                                16 July 2010

                                                Hallo,

                                                Wat is trouwens het juiste artikel nummer van de NGK irdium bougies?
                                                Ik bedoel dus het lange NGK nummer.

                                                Mvg,

                                                OPCer

                                                #17714503
                                                Baas J.
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  19 May 2008

                                                  Ik heb r nog 4 voor je liggen voor een zacht prijsje!

                                                  #17714504
                                                  OPCer
                                                    Lid sinds:
                                                    16 July 2010

                                                    Baas J.
                                                    bedankt voor het aanbod,maar ik zoek alleen het artikelnr
                                                    bijvoorbeeld: bkr5…………. ofzo iets

                                                    #17714505
                                                    DEEF
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      26 May 2007

                                                      dit moet ‘m zijn:

                                                      NGK IRIDIUM IX SPARK PLUGS

                                                      This is for a brand new set of NGK Iridium spark plugs to fit the exact model below:

                                                      Fits: VAUXHALL ZAFIRA

                                                      Engine Size: 2.0

                                                      Variant: GSI TURBO

                                                      Engine Type/Code: Z20LET

                                                      Year: 10/01-03/04

                                                      Iridium Part Number: BKR5EIX

                                                      Iridium Stock Code: 6341

                                                      Number of Plugs: 4

                                                      Electrode Gap in mm (X = factory preset): X

                                                      These iridium spark plugs replace these standard plugs:

                                                      Standard Part Number: BKR5EK

                                                      Standard Stock Code: 7956

                                                      had ze hier vandaan:
                                                      http://cgi.ebay.co.uk/NGK-Iridium-Spark-Plugs-VAUXHALL-ZAFIRA-2-0-GSI-TURBO-/400071939893?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item5d26255735

                                                      hopelijk heb je dr wat aan…
                                                      gr.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 90)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.