Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › NGK Iridium VS Bosch F5DP0R
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 augustus 2010 om 08:27 #17224882
Voordat mn auto gechipt was had ik soms last van een stotteren en schokken bij optrekken. Dit was niet altijd maar was wel erg irritant. Het trad voornamelijk op als ik bv een stuk in zn 5 had gereden, dan afremde tot zeg 80km/h en daarna weer vol het gas intrapte, dan schokte de auto een paar keer alvorens weer normaal op te pakken.
Dit probleem voorgelegd aan markus van Vmax die eigenlijk meteen vroeg welke bougies ik er in had, waarop ik zei de NGK Iridium’s. Hij zei: dan is dat waarschijnlijk je probleem.
Probeer Bosch of origineel, wij monteren niet anders.Gezien de bougies nog maar 10k oud waren ofzo twijfelde ik eigenlijk een beetje om ze meteen te vervangen want ze zijn best prijzig.
Na het chippen reed de auto perfect, pakte goed op en probleem leek weg.
Na mijn vakantie in Praag begon de auto toch weer te schokken en het leek erger dan ooit te zijn. Eerst dacht ik dat het door het chippen / drukopbouw kwam, na gemail met vmax de tip om mn bougies te vervangen.
Gisteren Bosch F5DP0R gemonteerd en auto rijdt weer zoals ie van Vmax kwam :) Voor mij geen Iridiums meer, kan bijna geen toeval wezen.
18 augustus 2010 om 09:17 #17714482Als je ff in dit/de forum(s) had lopen zoeken was je er zelf ook al achter gekomen he
maar altijd handig om te vermelden, dit is bij een C20LET gelijk zo…
nadeel is dat die bougies duur zijn….. ik betaalde geloof ik 20euro per stuk ongeveer destijds
18 augustus 2010 om 15:06 #17714483ik heb momenteel bosch f6dtc bougies. helaas worden deze niet meer gemaakt :fy1 . nu moet ik dus opzoek naar andere bougies. ik zit er eigenlijk ook aan te denken om dan maar de bosch f5dp0r te bestellen. wel jammer dat die weer een stuk duurder zijn als de f6dtc. die f6dtc had je namelijk al voor een euro of 4 de stuk :jerry
18 augustus 2010 om 16:37 #17714484Die Bosch F5DP0R zijn tog die mtech ook verkoopt? 4 stuks voor 95 euro???
18 augustus 2010 om 16:48 #17714485vreemd.. ik heb die irrium bougies er nu 10000 km inzitten en nooit problemen mee gehad.
Misschien dat je de pech hebt gehad dat ze snel kapot zijn gegaan.18 augustus 2010 om 18:07 #17714486Geen idee of ze kapot zijn… maar werken op mijn auto in elk geval niet lekker…
19 augustus 2010 om 07:20 #17714487Ik heb ze ook erin zitten. Geen problemen. Mijn stotteren, tenminste een haper tijdens gas geven is eruit hierdoor.
19 augustus 2010 om 15:50 #17714488origineel gepost door 16VCalibra
Die Bosch F5DP0R zijn tog die mtech ook verkoopt? 4 stuks voor 95 euro???Nee ,dat zijn die Iridiums (ik heb ze daar besteld)
Maar bij mij werken ze tot nu toe goed (+-6000km)
19 augustus 2010 om 19:17 #17714489Ik heb die platina’s erin zitten en daar heb ik last van. Precies hetzelfde probleem als baas j in zn eerste post meld.
20 augustus 2010 om 00:23 #17714490Heb ooit problemen gehad met combinatie rotor/verdeelkap en hoge turbodruk… sinds daar een sterke 75MJ ontsteking op is gekomen i.p.v. 5mj van rotor/verdeelkap waren de problemen weg… oftewel een vond is niet zomaar een vonk ;)
Grtz,
DdV
26 augustus 2010 om 17:07 #17714491bij M-tech 95 euries voor 4 iridiums???had ze via e-bay engeland voor 35 euro INCL. verzend!!
bosch F5DP0R 16,- per stuk excl verzend….
heb bij mij ook de iridiums erin (6000km) en heb ook het gevoel dat ie wat stottert.begon ermee na het chippen.origineel liep hij dr lekker op…
na de vakantie bestel ik 4 van die bosch bougies,om uit te proberen…………………
zal mijn bevindingen wel posten.27 augustus 2010 om 09:30 #17714492Ja origineel liep mijne r ook beter op..stotterde soms. Echte gedonder begon na t chippen. Die Bosch bougies doen t vooralsnog perfect!
Hoe kan je nou 196,3kw = 267pk hebben met evo-240 btw? :)
3 september 2010 om 11:32 #17714493al sla je me dood :hmmz
weet ook niet wat ie voor het chippen had met alleen de LEH-lader met voorkatvervanger…
is van tevoren niet op de bank geweest.was niet goed zeiden ze met de originele software om dan te planken…
(ben zelf ook niet boven de 4000 rpm geweest)
267 pk is ook VOOR de montage van de 3″ uitlaat…
zal nu rond de 275 zitten denk ik…4 september 2010 om 10:30 #17714494Dus je hebt nu 275pk met fase 1?
4 september 2010 om 17:23 #17714495ik ging erheen voor EVO-240 en kwam met 267 pk terug ;)
niks mis mee toch??of hun bank wijkt erg af,maar dan kloppen jouw 260 pk ook niet :hmmz
als ik de FMIC klaar heb en weer bij V-max geweest ben gaat ie ook ergens anders op de bank,om te checken of het klopt…..4 september 2010 om 18:04 #17714496Ja, dat was ik ook van plan. :)
Gezien de Golf Type R die niet weg kwam denk ik dat die 260 wel klopt :D
6 september 2010 om 11:05 #17714497honda heeft type R,golf is R32 ;)
6 september 2010 om 11:34 #17714498Originally posted by DEEF
honda heeft type R,golf is R32 ;)Het laatste type golf (golf 6) is wel degelijk een Golf R (tfsi 4motion) ;)
270pk en dacht rond de 350Nm standaard:vertag
6 september 2010 om 11:45 #17714499Pcies :) Zo 1 was t. Heb t kenteken in een ander topic gepost.
6 september 2010 om 12:01 #17714500ja ik zie de laatste tijd ook steeds meer snelle auto’s rijden en begin het toch wel te missen!
De cabrio rijdt heerlijk en de 2,2 is niet langzaam voor woon werk verkeer, maar om een cabrio/coupe turbo aan te schaffen begint steeds meer te lonken!
Helemaal met al die verhalen die ik op het forum lees haha:thumbup6 september 2010 om 12:09 #17714501klopt idd van die R :P
heb ‘t net opgezocht…
zijn de laatste tijd ook zoveel “snelle” type-aanduidingen…
vroeger was dr GTI en GSI en dat was ‘t…..7 september 2010 om 19:39 #17714502Hallo,
Wat is trouwens het juiste artikel nummer van de NGK irdium bougies?
Ik bedoel dus het lange NGK nummer.Mvg,
OPCer
8 september 2010 om 09:38 #17714503Ik heb r nog 4 voor je liggen voor een zacht prijsje!
8 september 2010 om 18:14 #17714504Baas J.
bedankt voor het aanbod,maar ik zoek alleen het artikelnr
bijvoorbeeld: bkr5…………. ofzo iets8 september 2010 om 18:25 #17714505dit moet ‘m zijn:
NGK IRIDIUM IX SPARK PLUGS
This is for a brand new set of NGK Iridium spark plugs to fit the exact model below:
Fits: VAUXHALL ZAFIRA
Engine Size: 2.0
Variant: GSI TURBO
Engine Type/Code: Z20LET
Year: 10/01-03/04
Iridium Part Number: BKR5EIX
Iridium Stock Code: 6341
Number of Plugs: 4
Electrode Gap in mm (X = factory preset): X
These iridium spark plugs replace these standard plugs:
Standard Part Number: BKR5EK
Standard Stock Code: 7956
had ze hier vandaan:
http://cgi.ebay.co.uk/NGK-Iridium-Spark-Plugs-VAUXHALL-ZAFIRA-2-0-GSI-TURBO-/400071939893?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item5d26255735hopelijk heb je dr wat aan…
gr. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.