Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › new Corsa A Rijder,.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 maart 2011 om 15:15 #17233656
afgelopen dinsdag wezen kijken naar een Corsa A
nadat mijn eerste auto ook een corsa a was en nu toch zuinig wil rijden en zo dus van mijn tigra 2.0 moest afstappen zodat ik mijn ander geld in mijn Toyota Supra kan stoppen wou ik weer terug vallen op deze mooie Corsa.
na lange tijd te hebben gezocht toch 1 mooie nog gevonden.
hij zag er tenminste stukken beter uit dan mijn eerste corsa.
het gaat hier dus om een Corsa A uit 93:) dus waarschijnlijk 1 van de laatste die de weg op zijn gezet.
wegens een paar problemen had hij geen apk en mocht voor mooi prijsje weg.
na wat las werk en vervangen van handrem kabel mocht hij weer een nieuwe apk ontvangen.
hier eerst even een paar foto’s
dingen die ik er zelf nog aan wil doen zijn andere tellerplaten zodat ik een toerenteller er in heb plus een stel andere velgjes er onder.
dit is tot zover dat ik aan dit bakkie wil doen om toch goedkoop te rijden.
3 maart 2011 om 15:21 #17828416ziet er netjes uit hey, veel plezier ermee
3 maart 2011 om 18:07 #17828417das een net ding!
veel rij(scheur) plezier
3 maart 2011 om 18:22 #17828418nette corsa…. veel plezier ermee..
3 maart 2011 om 18:52 #17828419dank u allen.
het is en blijft toch verleidelijk om er een 2 liter in te gooien. en liefst dan turbo.
maar dan hou ik niks over voor mijn andere auto.
dus ik hou voorlopig hand nog op knip.
4 maart 2011 om 08:54 #17828420heel mooi, staat ook nog mooi in de lak. Lets pimp it :agent
4 maart 2011 om 09:06 #17828421Hee mooie a zeg!! veel plezier ermee. Neem ook eens kijkje bij het corsa a forum!
http://www.corsaa.nl4 maart 2011 om 09:15 #17828422Leuk bakkie.
Maarre een 2.0 hoeft toch echt niet duur te zijn…..
Je hebt een A3 dus een perfecte basis voor eenmakkelijke ombouw.
Andere pomp in de tank, astra of corsa B/tigra A 16V pomp, C20NE erin leggen, zelfgemaakte motorsteun rechtsvoor, in combinatie met de originele corsa F13-5 bak en een 1700 diesel vliegwiel en koppeling. Daarbij natuurlijk grotere remmen aan de voorzijde :)
Geen andere fusee’s, of naven, of assen. Uitlaat standaard laten, hoeft echt geen grotere op, levert zelfs veel meer koppel ipv een groep A.
Gewoon lekker low budget en simpelweg in elkaar schroeven en ook nog een wolf in schaapskleren. blijft altijd het leukste want niemand verwacht het van zo’n auto dat ie snel is.
Kijk maar op http://www.corsa-novatuning.nl staat het allemaal beschreven hoe je het zelf moet doen.Met een beetje handigheid is dat toch in een weekend gedaan.
Ik zou zeggen waar wacht je op…. dat kleine beetje kun je toch wel missen voor je aan de supra verder gaat.
4 maart 2011 om 17:47 #17828423tja ik heb zelf ooit wel is 2 liter in tigra gelegd.
heeft mij ook toch een heel bedrag gekost.
achteraf had ik dit ook nooit moeten doen.
moet wel namelijk een betrouwbaar bakkie hebben en niet 1 waar motor niet orgineel van is.
maar goed als iemand nu mij voor 1000 euro er 1 in zou kunnen bouwen dan zou ik het wel late ndoen:P
maar zelf wil ik er niet meer mee bezig met mijn daily.
supra kost al genoeg bloed zweet en tranen en niet te vergeten slapeloze nachten.
dus.
4 maart 2011 om 18:32 #17828424met een corsa a c20xe met wat leuke nokkenassen en een chip op maat blijf je een mk3 supra bij..
3 liter onderblok, 2.5 vvti kop, GT30 turbo. tot de begrenzer 5 bleef ik bij, toen liep ie hard op me uit:P
4 maart 2011 om 21:44 #17828425natuurlijk is een corsa A met 2 liter ook leuk maar blijf toch het houden bij mijn toyota. en deze meer vermogen te geven.
zoals wat jij zegt
een 2jz-gte onderblok met een 1jz-gte kop is het leukste in een mk3 en redelijk goedkoop dan ben je voor 12.000 euro klaar voor een complete revisie plus het inbouwen.
dit wil ik dan gaan doen en de corsa als daily. ik maak niet meer veel kilometers dus zo belangrijk is het ook weer niet dat hij snel uit de voeten is en als ik het zou doen moet het blok ook een revisie ondergaan.
5 maart 2011 om 08:36 #17828426motorcodes weet ik niet van die maat van me, hij had een 2.5 vvti uit canada laten komen, bleek t onderblok niet fris te zijn, dus toen maar een 3.0 onderblok gepakt, gt30 turbo erop en nog wat dingen.
heb ermee gereden, maar t rijd echt dik. toen ik rond de 230 de begrenzer inliep ging hij hard door. daarvoor bleef ik erachter, maar had nooit erlangs gekomen.
5 maart 2011 om 08:58 #17828427[rquote=1883054&tid=143839&author=max]Leuk bakkie.
Maarre een 2.0 hoeft toch echt niet duur te zijn…..
Je hebt een A3 dus een perfecte basis voor eenmakkelijke ombouw.
Andere pomp in de tank, astra of corsa B/tigra A 16V pomp, C20NE erin leggen, zelfgemaakte motorsteun rechtsvoor, in combinatie met de originele corsa F13-5 bak en een 1700 diesel vliegwiel en koppeling. Daarbij natuurlijk grotere remmen aan de voorzijde :)
Geen andere fusee’s, of naven, of assen. Uitlaat standaard laten, hoeft echt geen grotere op, levert zelfs veel meer koppel ipv een groep A.
Gewoon lekker low budget en simpelweg in elkaar schroeven en ook nog een wolf in schaapskleren. blijft altijd het leukste want niemand verwacht het van zo’n auto dat ie snel is.
Kijk maar op http://www.corsa-novatuning.nl staat het allemaal beschreven hoe je het zelf moet doen.Met een beetje handigheid is dat toch in een weekend gedaan.
Ik zou zeggen waar wacht je op…. dat kleine beetje kun je toch wel missen voor je aan de supra verder gaat.[/rquote]
Dus jij zegt, dat je alleen een c20ne blok, brandstofpomp, motorsteun en vliegwiel + koppeling nodig bent voor zo’n ombouw? Assen kunnen dat wel aan? Klinkt een stuk makkelijker als ik altijd dacht :hmmz
5 maart 2011 om 10:57 #17828428Assen, motorsteunen, remmen komt veel meer bijkijken.
6 maart 2011 om 17:50 #17828429[rquote=1883720&tid=143839&author=mayhem]motorcodes weet ik niet van die maat van me, hij had een 2.5 vvti uit canada laten komen, bleek t onderblok niet fris te zijn, dus toen maar een 3.0 onderblok gepakt, gt30 turbo erop en nog wat dingen.
heb ermee gereden, maar t rijd echt dik. toen ik rond de 230 de begrenzer inliep ging hij hard door. daarvoor bleef ik erachter, maar had nooit erlangs gekomen.[/rquote]
oke tja onderblok is wel belangrijk als het een 7m-gte onderblok was dan was het ook niet veel bijzonders van een mk4 supra is het mooiste dit ga ik ook opbouwen dit onderblok kan zo tot 800 pk hebben.
maar goed hele auto word dan aangepast er op .
onderdelen zijn niet goedkoop dus een jaartje er mee sparen en dan maar is beginnen.
top snelheid van een supra ligt eigenlijk beetje aan het dif aan de achterkant.
van een automaat trekt sneller op terwijl van een hand bak toch sneller gaat.zo kun je tegen 7000 toeren 300 halen.
wil zelf tegen de 9000 toeren laten begrenzen als motor klaar is.
maar ik heb op marktplaats een ombouw setje gezien c20xe met steuntjes alles er op en aan voor 800 euro.
alleen wil niet met 2 projecten zitten dus laat het maar mooi bij de huidige motor.
6 maart 2011 om 17:52 #17828430trouwens nog over mijn huidige motor gesproken.
wat voor een motor heb ik in mijn auto liggen?
er zit een grote luchtfilter aan de bovenkant en aan de achterkant lijkt wel dat er een carburateur zit.
terwijl ik juist dacht dat het een injectie was aangezien dit ook op kenteken staat. c14nz 1.4i sport
hier even snel een foto van gemakt in het donker.
6 maart 2011 om 19:10 #17828431ja, een 1.4 8v. goed blokje hoor. en nette wagen. ziet er nog goed uit
6 maart 2011 om 19:54 #17828432ja dat weet ik ook wel maar waarom is het bij mij met zo grote filter er bovenop en niet zoals op deze foto?
7 maart 2011 om 19:32 #17828433Omdat je een Corsa A Hebt, daar zit standaard een rond filter op.
Het is idd gewoon een C14NZ motor.De foto hierboven is van een Corsa B en dus is het luchtfilter ook anders..
Lijkt mij niet zo moeilijk..:P
7 maart 2011 om 22:06 #17828434oke,
zou wel weer graag een brom in auto willen hebben maar gaat zo slecht met 8v
7 maart 2011 om 22:18 #17828435Werkt niet echt nee, maar je kan wel zon doppie op de injector zetten. Dan kan je zelf knutselen met een filter. Dan ben je van die grote ronde bak af.
Ik reed met een openluchtfilter…verbruik ging omhoog en geen geluid van onder de motorkap ;)Later had ik zon dichte ingeboxte filter, zon universeel ding met slang voor achter de bumper.
8 maart 2011 om 13:53 #17828436[rquote=1883830&tid=143839&author=Aapje]Assen, motorsteunen, remmen komt veel meer bijkijken.[/rquote]
O ja? wat dan?
Als je met een F13 (origineel corsa) blijft rijden zijn andere assen niet nodig, schakel mechaniek hoef je niet te veranderen.
Steun is er maar 1, kun je voor een paar tientjes kopen.
remmen voorzijde, die schroef je zo over.
Pomp veranderen in de tank, kun je van binnenuit doen (achterbank omhoog doen).
uitlaatflens omlassen,
Stabi verlagen of weghalen, maakt niet heel erg veel verschil.
Steuntje bij het motorblok afslijpen.
Bedrading aan elkaar solderen.Lees maar na op Corsa-novatuning…. Staat het duidelijk beschreven.
25 maart 2011 om 10:11 #17828437vandaag hele auto nog maar eens gepoetst.
ziet er nu stukken beter uit dan eerst je kon kleur verschil wel goed zien.
daarbij ben ik op zoek naar iemand die voor hobby een 2.0 er in wil gooien.
kosten zijn nu momenteel nog niet het grootste probleem. wil namelijk wel dat het redelijk goed word gedaan.
maar ook weer niet zo van dat heel motor moet worden gereviseerd. maar toch wel netjes er in moet liggen droog en schoon.mocht iemand dit willen doen laat het even weten :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.