net nieuwe accu gehaald voor mijn Corsa B GSi

Forumindex Forums Modellen Corsa net nieuwe accu gehaald voor mijn Corsa B GSi

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    wagnas
    Deelnemer

Een 50 ampere, want 44 of 48 worden nie meer gemaakt.

Heb weleens een accu vervangen, maar das alweer een tijd geleden.

Wat is de werkwijze ook alweer bij accu vervangen? Eerst plus los, dan min. Met vastzetten eerst min, dan plus?!

En bij een GSi hoef ik alleen daarna mn ramen opnieuw in te regelen? Was dat helemaal naar beneden, 5 seconden aanhouden, dan helemaal naarboven, ook nog weer 5 seconden aanhouden?

Moet ik nog meer doen, nadat de stroom van de auto is af geweest?

Erg bedankt alvast voor alle hulp.:D Morgen wil ik de accu vervangen.

Fearless
      Deelnemer

Eerst de massa los…………want als je met je steeksleutel wat van massa aanraakt krijg je vonken.

Met vastzetten de massa als laatste vast zetten.

Ramen regelen en radio opnieuw instellen. Raam helemaal bovenin even vasthouden is voldoende.

AkUzA_TetSuo

Ramen opnieuw in regelen???
          mss domme vraag maar hoe doe je dat en waarvoor doe je dat? (zijn wss 2 domme vragen:P)

Corsa_B_66
          Deelnemer

Ramen omhoog, vervolgens de knopjes ingedrukt houden naar boven toe enkele seconden.

Waarom je het doet is, wanneer je auto van de stroom(accu) is geweest, en je klikt 1x op het knopje om je ramen omhoog te doen gaat dit niet. Dus je moet het knopje ingedrukt houden om je raam helemaal naar boven of omlaag te krijgen. Maar wanneer je dus helemaal naar boven toe haalt en vervolgens de knopje ingedrukt houd dan heb je hem opnieuw ingesteld en werkt alles weer als van ouds :D

pluuske

je kunt ook zon mannetje in je sigaretten aansteker steken met een 12 v accu vergeet die niks.
              best handig

BlackDevil

Dit was mijn werkwijze toen ik hem laatst heb vervangen:

1) minkabel losmaken
                2) pluskabel losmaken
                3) oude accu eruit
                4 accubak schoonmaken
                5) nieuwe accu erin
                6) accupolen en -klemmen opschuren en licht inspuiten met zuurvrije vaseline om oxidatie te voorkomen
                7) pluskabel vastmaken
                8) minkabel vastmaken
                9) ruiten opnieuw instellen zoals hierboven beschreven
                10) radio opnieuw instellen
                11) TID opnieuw instellen
                12) inrijden die hap

wagnas
                Deelnemer

Bedankt allemaal.:) Accu een paar uur geleden erin gezet. Auto rijdt weer.:) Oude accu was helemaal plat, dashboardverlichting ging niet eens meer aan.

Nu heb ik gehoord dat je een druppelaar kan kopen. Zodat de accu langer goed blijft bij auto’s die niet zoveel rijden.

Vanaf nu tot September rijd ik wel weer regelmatig (toch max maar zo’n 3000km/jaar), maar in herfst/winter maar nauwelijks. Moet ik dan de hele tijd de druppelaar er dan opzetten? Of hoeft het alleen maar zo nu en dan?

Graag hoor ik meer ervaringen van mensen die een druppelaar gebruiken om de accu goed te houden.

BlackDevil

1 x per maand laden zou voldoende moeten zijn, nu je een nieuwe accu erin hebt. Bij oudere accu’s en strenge winter zou ik elke 2 weken naladen als het echt koud is. Vooral oudere accu’s kunnen heel slecht tegen de kou.

Als je niet rijdt in de winter, zou ik hem ook elke week een keer starten en even laten lopen. Als je de ruimte hebt, op je eigen terrein een stukje rijden. Zo krijg je hem ook wel de winter door. Leg je hem echt stil in de winter, dan zou ik de tank zo goed als leeg rijden, zodat je in het voorjaar geen oude benzine erin hebt als je hem weer tot leven wekt.

2e-c14nz

Let ook op je radio he, instellingen enzo. Een druppellader kan nooit kwaad lijkt me

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.