Forumindex › Forums › Modellen › Astra › nep-alarm/Led astra J
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 januari 2012 om 15:29 #17940928
Radio aan of Uit gaat niet meer via een geschakelde +, maar via Digitale weg, ofwel data informatie, een Computer zend een digitaal signaal naar de radio als het Contact aan is..
Willem
12 januari 2012 om 15:54 #17940929oke, Willem
Op die manier, Nu is het mij duidelijk!.
Maar willem, de sigarettenaansteker. of het handschoenen kastje is dat geen optie?? of krijgen de auto,s dan ook adhd.
En geld de zaken het zelfde voor een mariva, want mijn broer heeft een Mariva, dan zou ik die mariva als proefdier kunnen gebruiken. :hmmz
Of heb jij geen opties of suggesties, welke richting ik op moet.
Zucht!! dat zo’n klein ledje een probleem zou zijn wist ik niet.12 januari 2012 om 16:01 #17940930Aansteker (als deze al aanwezig is) kan je heel goed gebruiken, alleen komt daar geen massa op als Contact uit is, vroeger wel..
Vroeger was het makkelijk, zo’n ledje, kon je m met de rode draad op de Constant+ zetten, en de zwarte op + van Contactslot of geschakelde + van de radio..
Op het dashlampje hoef je niet te proberen…
houd er rekening mee, ALLESSS word Computer gestuurd.
pak eens een achterlicht, achterruitverwarming oid..
Er gaan 2 dikke draden naar achter + en -, die gaan naar een stuurmodule..
die stuurmodule stuurt daar zelf alles aan wat achterin zit..
alles wat je dan bediend gaat via digitale pulse naar diezelfde stuurmodule, en die zorgt dan weer dat het juiste onderdeel gevoed word..
Willem
12 januari 2012 om 16:11 #17940931De aansteker gaat niet werken, aangezien die een constante spanning heeft bij een Astra H, een handjevol uitzonderingen daargelaten.
Een Meriva A (eerste type) is gebaseerd op de Corsa C en die heeft voor zover ik weet geen CANbus, een Meriva B (met die klapdeuren) volgens mij wel weer.
Overigens zou ik erg oppassen met “proberen” in een CANbus auto. Waar er bij een F & G een zekering uitging loop je bij bijv. een H echt serieuse schade op. Kijk maar eens op schadeauto’s hoeveel H’s daar niet staan met een uitgebrande REC module oid.15 januari 2012 om 20:01 #17940932Heb hem vandaag geplaatst, op een stel goede batterijen aangesloten. Werkt prima, knippert wel altijd, maar ja…
15 januari 2012 om 21:26 #17940933@darknl08: Naar aanleiding van alle horror-gesprekken over CanBus, modules en weet ik al niet bevalt jouw oplossing mij goed: batterijen!
Vertel svp wat voor batterijen en hoe lang gaat dat systeem meee voordat de batterij op is?15 januari 2012 om 21:32 #17940934Dat moet ik nog gaan ondervinden… heb hem aangesloten op 2x AA-duracell batterijen. Knippert nu al een 3 dagen zonder probleem, nog steeds even fel. Mocht het nou zo zijn dat ik elke maand moet vervangen zet ik er een schakelaartje tussen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.