Nek en hoofdbesparing.

Forumindex Forums Modellen Tigra Nek en hoofdbesparing.

• Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Anoniem

De oude “A” Tigra’s zijn standaard, of volgens mij zelfs geheel niet met hoofdsteunen achterin leverbaar (of misschien alleen de superluxe uitvoeringen). Oude Corsa’s (en ik denk zelfs de oude type Astra’s ook wel) hadden dat wel bij sommige modellen daarvan en ik heb op internet gelezen dat ze bij de Tigra in de achterbank wel de buisjes (voor de steunen) geplaatst hebben, maar dat je daarvoor de bekleding los moet maken en de dopjes moet uitboren alvorens je die hoofdsteunen kan plaatsen. Ik heb wel eens in die bekleding gedrukt, maar ik voel niets van mogelijke dopjes of uitsparingen, en om de bekleding te slopen is zonde…

Heeft iemand ervaring met hoofdsteunen achterin voor de Tigra? Want zou graag achterin ook hoofdsteunen willen en ik heb eigenlijk niet zoveel zin om van een Corsa een achterbank te halen en te plaatsen omdat dat wellicht net niet past / anders is..

De vraag komt eigenlijk naar boven omdat ik ondanks dat je geen mensen boven de 1.60 achterin mag, ik toch wel eens voor korte ritjes mensen achterin heb, die hebben dan zo’n beetje een tegen het glas gedrukt hoofd.. en voor die mensen wil ik graag toch de nek en het hoofd zelf wat meer beschermen..

Gr Geeviz. :)

Anoniem

45 visitors en geen enkel antwoord.. flauw..! ;)

joop1970
        Deelnemer

Geen idee, als ik de achterbank van een tigra a bekijk lijkt het me ook niet echt mogelijk. De achterbank van een corsa is wel voorbereid, daar kan je een sneetje in de bekleding maken en de busjes erin steken, zelf ook gedaan. Misschien dat je dat gehoord had?

Anoniem

Ik vind dat apart.. ik had ergens gelezen dat de Tigra’s die zogenaamde uitsparing ook hadden.. omdat die achterbankjes van al die types (Astra, Corsa) bijna identiek zijn.. maar ik kan me ook vergist hebben..

Anoniem

zal nog eens Goog’len.. ;)

DeMeistah
              Deelnemer

heb er ooit op een show wel eens een gezien die hoofdsteunen achter had, maar daar heb je volgens mij echt niks aan als je er zit, ik ben zelf 1.90 en zit met me voorhoofd tegen de hoofdsteun van de voorstoelen aan als ik achterin wil zitten :jerry

Anoniem

lol.. denk dat het ook meer bedoeld is voor wat minder lange mensen.. :) Maar inderdaad is achter wel wat krapjes..

DeMeistah
                  Deelnemer

tigra is gemaakt als 2+2, dat wil zeggen 2 volwassenen 2 kinderen. maar vraag me af voor wie jij dan wel hoofdsteunen nodig denkt te hebben, heeft wel eens een meisje achterin bij me gezeten die rond de 1.60 was die kon ook al niet fatsoenlijk zitten..

Anoniem

:hmmz Misschien heb je wel gelijk, maar een beetje klooien is vaak wel leuk en ik dacht ergens gelezen te hebben dat het kon.. ;)

groenetijger

Ik meen es iets gelezen te hebben in het boekje van de tieg dat je achter ook maar 1.40/1.45 lang mag zijn ivm ongevallen..
                        Wellicht dat iemand het even kan verifieren?

RISL
                        Moderator

Lijkt me niet, je kunt als autofabrikant toch geen eisen gaan stellen aan de lengte van de passagiers???

Anoniem

@ Groenetijger: Het klopt dat er een limiet is, maar die is tot 1 mtr. 60 ! Want ik ken het boekje bijna wel uit mijn hoofd na zes jaar.. ;)

Dus ik mag geen mensen van langer dan 1.60 achterin.. ;)

RISL
                            Moderator

Echt? Wat raar….ik kan me ook helemaal niet voorstellen dat dat een waterdicht limiet is….in de zin van: mocht er eens iets gebeuren en blijken dat een passagier achterin letsel heeft en langer is dan 1.60, dan kunnen ze je als bestuurder of passagier echt niet als aanwijzen als verantwoordelijk voor dat letsel…

Anoniem

Geen idee hoe dat wettelijk zit.. lijkt me ook niet zo handig om te gaan proberen.. kan mijn geld wel beter gebruiken dan het te gaan weggeven aan de blauwhemden.. ;) mocht ik ooit voor zo’n dergelijk feit aangehouden worden..

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.