Forumindex › Forums › Overige › Opel algemeen › Negativiteit rond Opel
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 augustus 2013 om 20:24 #18163836
Nope, Alfa-Roneo’s zijn Vet!!, Zeker dee oudere modellen..
Ben gek op het Boxergeluid van de 33, die heerlijke knerp bij gas los…
Willem
14 augustus 2013 om 20:49 #18163837Ben ook een van de “nog geen rijbewijs boys” moet ik eerlijk zeggen :thumbdown .
Heb me hier op het forum behoorlijk verdiept in de Corsa, maar ook van andere types een boel geleerd.
Ben nu aardig opel-fan/freak, en ken de problemen, maar ik weet ook de vele problemen van Volkswagen.Als er weer zo’n gast met zijn Veewagen (golf 4, polo 6n2) komt zeuren over roest,
Zeg ik altijd: liever gelast dan geleased, en liever elk jaar een stukkie lassen, dan een andere versnellingsbak.Toch zijn er nog steeds mensen die graag voor de golf 4 of de polo 6n2 gaan, omdat dat coel is.
Opel is maar saai en traag volgens hen, maar met je 1.4 16v VW Polo wordt je wel zoekgereden door een c16nz’je in een B.
De golf 4 1.6 16v wint het wel van onze Swing, maar door het hoge gewicht moeten ze toch flink aanpoten met hun ruim 25pk meer.Wel moet ik zeggen dat ik VW zeker geen lelijke auto’s vind.
M’n pa heeft een golf 5 GTI, heerlijke wagen.
Hij heeft verschillende VW’s gehad, Golfjes 3 1800, en een Golf 4 2liter, dat gaat ook mooi.Krijg zo af en toe de vraag waarom ik geen Polo of Golf heb gekocht, maar wij allebei zo met die Corsa’s in de weer zijn.
Ik heb daar opzich niet echt een antwoord op, maar vind het wel grappig dat het toch opvalt dat wij geen Vee-W hebben, maar een Opel.
Wij horen niet bij de VW-massa, maar wij rijden lekker Opel, en ik ben bang dat ik dat blijf doen :thumb14 augustus 2013 om 21:06 #18163838Er worden niet voor niks C20XE’s in Golfjes 2 gelepeld, kan je met een 4 cilinder golf, een VR6 zoekrijden haha…
maar ja, ieder zijn ding, alleen heeft het ene merk meer een HIP imago als het andere…
Willem14 augustus 2013 om 21:36 #18163839@wim-v6 wrote:
Nope, Alfa-Roneo’s zijn Vet!!, Zeker dee oudere modellen..
Ben gek op het Boxergeluid van de 33, die heerlijke knerp bij gas los…
Willem
Dat zijn ook nog de echte Alfa’s… Van voor de Fiat-tirannie.
Alfa boxer is leuk maar de v6 is nog lekkerder. :afro
15 augustus 2013 om 20:23 #18163840Tja. Tot aan de astra h was ik aardig opel minded. Moet nu eerlijk bekennen dat ik de na mijn astra h een skoda ben gaan leasen.
Heb prive voor de vrouw een astra h gekocht en rij zelf prive ook met de skoda.
Nu ben ik 4 jaar verder en heb weer voor een vag auto gekozen.
Opel loopt gewoon qua techniek 10 jaar achter op vag. Jammer maar serieus waar.
Die discussie over liever lassen dan lease ga ik helemaal niet aan met de persoon. Je weet dus echt niet wat we netto in de maand kwijt zijn he aan bijtelling. Nou bij een 25% bijtellings auto is dat ongeveer 10 euro per 1000 euro catalogus prijs per maand. Dus een auto van 31k kost je bijna 300 euro per maand bijtelling. De lease rijders zijn een deel van onze economie. Haha. Is ook weer een keuze die ieder voor zich moet maken maar er wordt erg simpel gedacht over lease auto’s.
On-topic
Vroeger had ik ook zo’n instelling tegen de moraal riddertjes en vw gastjes op de genoemde sites. Ik heb me erbij neergelegd. Dat is een oorlog die je niet kunt winnen. En waarvoor. Paar van die internet helden die geen auto en rijbewijs hebben. Lekker laten gaan.
Ga lekker met je meissie naar de bios of een hapje eten. Veel beter voor je rikketik. Er zijn veel meer andere zaken waar je je druk om zou kunnen maken die het er wel toe doen.
15 augustus 2013 om 20:37 #18163841Eigenlijk heb ik niet zo heel veel met de nieuwerwetse opels, zou er niet snel 1 kopen. Vind de modellen over het algemeen gewoon niet zo mooi. Al zijn er soms wel leuke speciale modellen. Daarnaast lijkt het door alle aanbiedingen en publiciteit wel alsof het merk zich op een lager niveau bevindt als bijvoorbeeld Ford.
15 augustus 2013 om 21:18 #18163842De problemen van Opel zijn voor een deel een imago-probleem. Ik stoor me
al jaren aan het feit dat er in de autosport nagenoeg geen (recente) Opels
te zien zijn. Binnen GM moest Chevrolet als wereldmerk geplugd worden,
en daardoor rijdt Chevrolet al jaren rond in het WTCC. Als je al een Opel
op een circuit ziet of tijdens een rally, dan is het iets zonder fabrieks-
ondersteuning, een prachtig prive-project.Op U-tube zijn geweldige filmbeelden te vinden van Kadett C, Ascona B,
Manta 400 enz. De beste rally-coureurs reden ooit met Opel, en niet voor
niets. Dat heeft ook een uitstraling naar het grote publiek en is een marketing-
tool. Opel wilde wel de afgelopen jaren, maar mocht niet. Dan blijf je dat
suffe merk met huis-tuin-en-keuken-auto’s. Die qua techniek misschien niet
(meer) voorop lopen, maar volgens mij niet slechter zijn dan veel andere merken.Ik heb 20 jaar bij een Opel-dealer gewerkt, en de auto’s die je over de vloer
krijgt, zijn de auto’s met problemen. Hierdoor krijg je een vertekend beeld.
Een veelvoud van deze auto’s rijden probleemloos rond. En vergis je niet:
ook bij BMW, Mercedes, Audi, Toyota zijn er problemen zat, ze hebben alleen
meer uitstraling, imago enz.Werk je bij een bank of verzekeraar, dan rij je Audi, BMW of Mercedes, geen Opel.
Opel moet zich focussen op de gemiddelde nederlander, die ooit een Kadett of een
Corsa kocht. En zorg dat die auto’s qua prijs en kwaliteit concurrerend zijn en
vooraan rijden op het circuit.16 augustus 2013 om 06:43 #18163843de prijzen van opel tegenwoordig is toch niet normaal meer…ik vind dat echt een mega afknapper,ik heb gekeken voor een adam maar we kwamen er niet uit bij d dealer,voor dat geld koop je een redelijke midden klasser…dus ik denk dat opel alles zelf in de hand heeft,je kan het zo polulair maken als je zelf wil.
gr. arjan
16 augustus 2013 om 07:33 #18163844De Adam is ook een beetje verkeerd gemikt denk ik. Niks meer dan een overgewaardeerde Corsa. Zou moeten concurreren met de Mini, Fiat 500 en de Citroen DS3. De doelgroep van hippe mensen die veel geld over hebben voor een beetje imago. En dat imago is juist het lastige bij Opel, al is het Citroen ook gelukt met de DS3.
Wat dat betreft had Opel beter gekeken naar VW. De Adam had kleiner en goedkoper moeten zijn, vergelijkbaar met de Up. De Up is een superleuk karretje en mega populair. Wat heeft Opel daar tegenover? Niks, behalve een mislukte Suzuki, die alleen door bejaarden wordt gekocht.
Of je het nu leuk vindt of niet, dat kleine segment is super populair, Up, Aygo, etc. en juist daar zet Opel de meest suffe auto neer.
16 augustus 2013 om 23:23 #18163845Deels akkoord, behalve dat eerste regeltje met dat gescheld op Corsa.
Een Adam is nog niet eens een halve Corsa…
In een B heb je nog meer ruimte dan dat je in de Adam hebt, een 2-zitter met achterbank, handig voor de spulletjes.17 augustus 2013 om 10:05 #18163846Waar was ik negatief over Corsa?
17 augustus 2013 om 10:22 #18163847Opel is altijd een “bescheiden” merk geweest met een grote schare liefhebbers. Treffens zijn minder hitserig als Honda of VW treffens.
En daarom, al eerder gezegd, vloeken Honda/VW rijders op Opel en zijn Opel rijders bescheiden om terug te vloeken (goede zaak overigens).
Ik denk, laat iedereen denken wat ie wil. Hij is gek van zijn VW. Ik ben gek van mijn Opel.:D
En ik denk niet dat Opel een imago probleem hebben. Het is beleid van GM en de crisis waarom Opel het moeilijker heeft. Opels worden gelukkig nogsteeds veel verkocht en als de crisis over is hopend weer op klappers zoals in eind jaren 90 bijvoorbeeld met de Astra G en Corsa B. Die gingen als warme broodjes over de toonbank.
Opel maakt goede auto’s die er ook zeer fraai uitzien op de weg.
17 augustus 2013 om 10:27 #18163848@wim-v6 wrote:
Een merk als Volkswagen is een Hype, of Hip ding.
Met een VW hoor je bij de Stoere jongens, en wij met ons ”Opeltje” niet, zij zijn maar trouwe Jan modalen, tenminste zo worden we gezien.
WillemToch dat is het minderwaardigheidscomplex van VW wat anno 2013 nogsteeds niet over is. ;)
Heb met vele Duitsers gesproken maar VW was een auto voor het Volk. Had je iets meer geld dan kocht je een Opel. Daarmee staat een Opel in status boven een VW. En dat werkt nogsteeds door. Eewige rivaliteit tussen Opel en VW zoals je die ook hebt tussen BMW en Mercedes enz.
17 augustus 2013 om 11:38 #18163849Ik hoor ook altijd genoeg mensen zeggen dat ze een Golfje of een Polootje hebben.
17 augustus 2013 om 15:45 #18163850Toch loopt opel niets achter op de vag techniek. Zelfs voorop op de vag techniek. Maar kosteplaatje hiervoor is hoger en daarom vind je bijvoorbeeld start stop enz niet zo snel allemaal optie en neit standaard.
17 augustus 2013 om 17:30 #18163851Nou het rode verlichte van je tellers etc is echt niet van deze tijd. Maar dat is een persoonlijke mening.
Kleuren display’s en start stop, 8″ navi systemen en keep on going op de business model van bijv een octavia.
Ook krijg ik het gevoel dat ik bij opel en ook bij ford in een ruimteschip stap met al die knopjes.
Maar zo is er wel op elk merk wat aan te merken. Franse auto’s is ook niet wat. Al moet ik zeggen dat de stodlen langzaam beter worden. Ipv zo’n luie hangstoel worden ze nu wat steviger.
Bij bmw kun je alleen wat zeiken over de prijs haha. Net als audi.
Maar zoals ik paar regels hiervoor ook al aangaf. Dit alles is een persoonlijke mening. Ieder zijn ding en zijn smaak. Gelukkig wel anders reden we allemaal hetzelfde hok ;)
22 augustus 2013 om 19:29 #18163852Zie dit topic nu pas, ik kan me helemaal in de reacties vinden. Iedereen z’n eigen merk, alleen ik vind wel dat je elkaars auto-keuze moet respecteren. En dat gebeurd helaas niet. Ik krijg vaak genoeg gekscherende reacties van, doet je opeltje het nog steeds? Als ik dan vertel hoeveel kilometers ik per jaar rij, tot nu toe zonder grote kostenposten, zijn ze uitgelult :thumb Maar andersom wens ik die gene wel veilige kilometers toen in zijn/haar toyota/vw/peugeot etc.
Ik geloof niet in ”de perfecte” auto, elke auto heeft wel eens onderhoud of een storing. Alleen sommige merken worden de hemel ingeprezen(VAG) alsof ze van goud zijn gemaakt. De grap is dat de eigenaren van deze auto’s zelf niet door hebben dat ze financieel zwaar zijn genaaid bij de dealer ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.