Negativiteit rond Opel

Forumindex Forums Overige Opel algemeen Negativiteit rond Opel

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 42)
  • Auteur
    Berichten
  • #17259670
    MPWPeter
      Lid sinds:
      16 April 2012

      Even van me afschrijven: :D

      Ik begin me steeds meer te irriteren aan de grote autosites, zoals autoweek.nl en autoblog.nl. Vaak wordt er met een negatieve ondertoon geschreven over Opel en als het wel een keer positief is, is er een vaste groep reaguurders die het hele verhaal weer negatief praten in de comments. :swear

      Wat ik ms, zijn de Opelrijders/ -liefhebbers op deze fora: er is bijna niemand die tegengeluid geeft! Heel jammer, zeker nu Opel op de goede weg is met de nieuwe modellen, nieuwe motoren en mooie concepts zoals de Monza van laatst…

      Moet er een verzamelthread komen op opel-forum.nl met links naar Opel berichten op autosites, zodat we met z’n allen dit mooie merk kunnen ondersteunen in de comments?

      ;)

      #18163812
      MPWPeter
        Lid sinds:
        16 April 2012

        Voorbeeldje: http://www.autoblog.nl/nieuws/opel-monza-concept-opels-visie-op-de-toekomst-60210″ onclick=”window.open(this.href);return false;

        #18163813
        Freestyler
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 January 2006

          Kan zijn dat er weinig tegen geluid komt, omdat de echte opel liefhebbers wel wat beters te doen hebben dan op zulke puber sites te zitten neuzen (no offence).

          Zoals bv aan hun hobby sleutelen, of ermee cruisen. Iets wat je op autoblog absoluut niet kunt doen ;)

          Dus een goede raad, als je je eraan stoort, weg blijven.

          #18163814
          Andre_Ede
            Lid sinds:
            16 June 2006

            Tja ik ben daar mee opgehouden, je krigjt ze toch niet op andere gedachten.
            Maar ook Opel zelf is daar schuldig aan, kort geleden poste ik hier een draadje met de
            prijzen die Opel vorig jaar en dit jaar heeft gewonnen.

            Opel Nederland doet daar dus helemaal niks mee en dat is gewoon zo zonde.

            Oja en ook Opel rijders zelf moeten hun Astra niet Astratje noemen, of Opeltje, Kadettje.

            gewoon ik heb een Opel Astra en niet ik rij een Astratje, of een Opeltje !

            #18163815
            Oenatje
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              stelletje toetsenbord ridders zijn het, heeft geen zin om een weerwoord te geven, ze veranderen toch niet van mening

              #18163816
              Vannos
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 November 2010

                inderdaad lees ook veel van die berichten ik begin er niet eens aan, om terug te reageren. Het lijken net zwaar gelovigen. die alleen hun eigen merk goed vinden en geen goed woord voor een ander over hebben :fy1 ( en dan heb ik het oa over de vag konten likkers )

                #18163817
                MPWPeter
                  Lid sinds:
                  16 April 2012

                  @Freestyler wrote:

                  (no offence) => none taken! :thumb
                  Dus een goede raad, als je je eraan stoort, weg blijven.

                  En dan bijvoorbeeld de laatste concepts missen? Die komen ook niet langs in m’n garage nl. :D

                  @Andre_Ede wrote:

                  Opel Nederland doet daar dus helemaal niks mee en dat is gewoon zo zonde.

                  Oja en ook Opel rijders zelf moeten hun Astra niet Astratje noemen, of Opeltje, Kadettje.
                  gewoon ik heb een Opel Astra en niet ik rij een Astratje, of een Opeltje !

                  Dat is heel erg zonde, ik begrip sowieso niet dat Opel Nederland zich niet meer “bemoeid” met dit forum. Hoe makkelijk wil je het hebben, met zoveel fans van je merk?

                  Over die verkleinwoordjes ben ik het helemaal met je eens!

                  @Vannos wrote:

                  (en dan heb ik het oa over de vag konten likkers )

                  Toch doen ze bij VAG blijkbaar iets goed: onbetrouwbaare eenheidsworst en toch een hele schare gelovigen…

                  #18163818
                  Tommy666
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 July 2007

                    Volgens mij is een groot deel op die site nog niet eens oud genoeg om te mogen rijden :jerry .
                    En zoals mijn voorgangers al zeggen. Zijn allemaal een stel toetsenbordridders.
                    Wij als Opel rijders hebben wel wat nuttigers te doen dan eindeloze, puberale discussies te houden.

                    #18163819
                    Turill
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      2 September 2012

                      Ik moet zeggen dat ik nooit een goed beeld had van Opel tot ik er zelf in ging rijden. Mijn pa heeft altijd met veel plezier een D kadett gereden, ik heb voor mijn werk in B en C combo’s gereden en rijd nu zelf een Corsa C. Allemaal prima wagens dus ik ben gewoon overtuigd zonder dat iemand mij heeft hoeven overtuigen. Zegt genoeg toch?

                      Ik wil me overigens best inzetten voor het opel imago, ik keek laatst met open mond een astra gtc na en ik was niet de enige. Opel maakt mooie wagens en het wordt tijd dat mensen hun eigenwijze gedachten eens omzetten.

                      Aan de andere kant, laat ze maar.. wij weten wel beter ;)

                      #18163820
                      Andre_Ede
                        Lid sinds:
                        16 June 2006

                        Toen ik mijn huidige Astra kocht kwamen ze even kijken lachen om die Andre met zijn Opeltjes.
                        Tja toen ze gekeken hadden erin gezeten hadden, tja das wel wat anders als de Kadett’s
                        enzo van vroeger ja jongens we zijn ook ruim 20 jaar verder.

                        #18163821
                        joop1970
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          1 September 2010

                          Moeten we uitkijken dat we niet vag in de grond gaan boren anders ben je zelf net zo slecht bezig.

                          Opel Nederland is zelf ook niet heel handig bezig, ik sprak pas met een coureur uit de GT3 klasse en die had niks tegen opel, zelfs in zijn beginjaren nog mee geraced. Als Opel de motorsport nou wat meer als reclame gebruikt. Opel Duitsland op facebook post elke week foto’s van de adam/astra cup raceversies, zie ze in Nederland nooit verschijnen. Opel vd Burg Zoetermeer heeft zelf maar een Adam in de opel cup kleuren laten stickeren, dat trekt tenminste kijkers als je dat ding op de oprit zet naast de babyblauwe dames versie, voor elk wat wils.

                          Ook is de insignia opc door het Nederlandse (k*t, groen gelul) belastingssysteem hier ook nog eens belachelijk duur, tsjah voor dat geld koop ik eerlijk gezegd ook liever een BMW. Niet gek, want dat is ook gewoon een klasse hoger.

                          Wat meer samenwerking met een merk als peugeot juich ik ook alleen maar toe. De onderstellen van die wagens zitten over het algemeen goed ik elkaar, kennis bij elkaar opdoen is nooit slecht. Opel heeft nou niet echt het imago van goed sturende auto’s. Ja, sinds de corsa nurburgring/astra j opc weer, de corsa b gsi is gewoon betreurenswaardig slecht voor een gsi. Juist bij die klasse auto’s moet je zorgen dat je een sportieve, goed sturende auto kunt aanbieden. Beginnende bestuurders kopen vaak de kleinere, oudere auto’s en mits tevreden blijven ze eerder hangen bij Opel. Dat is het probleem momenteel, opel heeft de afgelopen jaren burgerbakken gebouwd in tijden dat de concurrentie leuk spul in het gamma had. Dat image moet je nu af zien te schudden.

                          #18163822
                          arjontje
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            31 March 2006

                            Ik lees de reacties op vagweek en autoblog niet eens.
                            Zitten wel een paar opel jongens op maar veel mensen mogen net aan een brommer ruiken.

                            Tja Opel is een virus dat je van jongs af aan in je moet hebben. :jerry

                            #18163823
                            dion87
                              Lid sinds:
                              22 August 2011

                              autoweek zitten allemaal VAG boys.. ik zou het ook best kut vinden als ik snot gereden werd door een golf.. vandaar de haat naar opel denk ik :jerry

                              #18163824
                              trashmetal
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                1 February 2007

                                @Andre_Ede wrote:

                                Tja ik ben daar mee opgehouden, je krigjt ze toch niet op andere gedachten.
                                Maar ook Opel zelf is daar schuldig aan, kort geleden poste ik hier een draadje met de
                                prijzen die Opel vorig jaar en dit jaar heeft gewonnen.

                                Opel Nederland doet daar dus helemaal niks mee en dat is gewoon zo zonde.

                                Oja en ook Opel rijders zelf moeten hun Astra niet Astratje noemen, of Opeltje, Kadettje.

                                gewoon ik heb een Opel Astra en niet ik rij een Astratje, of een Opeltje !

                                Wat is er mis met mn opel opeltje noemen of astratje, of het veelvuldig gebruik van de naam assie??
                                is schatje zeggen tegen mn vriendin dan ook niet goed? moet het schat zijn :jerry
                                juist, ik houd van mn opeltje :thumb Hahahaha

                                #18163825
                                Andre_Ede
                                  Lid sinds:
                                  16 June 2006

                                  Omdat Opeltje vaak als negatieve vorm wordt gebruikt door niet Opel rijders.

                                  Mijn vrouw noem ik gewoon schat. Anders zou ze maar een kleine schat zijn en dat is ze niet :D

                                  #18163826
                                  wim-v6
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    12 August 2005

                                    Een merk als Volkswagen is een Hype, of Hip ding.
                                    Met een VW hoor je bij de Stoere jongens, en wij met ons ”Opeltje” niet, zij zijn maar trouwe Jan modalen, tenminste zo worden we gezien.

                                    Dan heb je nog de Jappen, Pak de Hippe Subaru Impreza, of het Opgevoerde slagschip, de Nissan Skyline, allemaal auto’s die ”Hip” zijn, en waarmee je helemaal het ventje (of vrouwtje) ben als je er een hebt..

                                    Toch moet ik zeggen, dat ik me verbaas over de Overwaardering voor deze veelal toch vooral niet bijzonder goede producten zonder bijzondee eigenschappen..
                                    We hadden!! Passats, van 2007 t/m 2008 op de zaak, die dingen waren waanzinnig onbetrouwwbaar, en nog ongeraffineerder, wat een rammeldozen zeg.
                                    Bij bijde 2.0TDi’s de motor aan Finaal aan Puin met nog geen 50.000op de teller.
                                    Maar omdat dit merk bij de hippe merken hoort, zal je daar weinig mensen over horen.

                                    Terwijl ik van mensen om me heen die door mensen om hun heen, hebben gehoord dat dit merk, betrouwbaar zou zijn, en geweldig zou rijden, en daardoor ook een VW hebben aangeschaft, een jong exemplaar, of zelfs een nieuwe (ook lease).
                                    Ik hoor van ALLEN!! dat ze Veel ellende hebben met deze auto’s geneen!! die het minimaal een half jaar hebt uit gehouden zonder ernstige storing!!

                                    vandaar dat ik er toch wel vanuit ga, dat het toch puur een merk is om erbij te horen.

                                    Dat geld ook voor de hippe jappen, de Supra’s, en andere Dikke Toyota’s. als dikke Nissans en Mazda’s allemaal toch wel sotirngs en reparatie gevoelige auto’s die VEEL Fans hebben..

                                    Ik lach wel bij het Stoplicht.
                                    Ik had ook altijd het idee dat de Impreza vlotter zou zijn, als ie werkelijk is… kan ze met de station aardig de baas (uiteraard niet de nieuwe STi’s maar de wat oudere Vreed de Saaie GezinsOpel voor Ontbijt…

                                    Willem

                                    #18163827
                                    Klopper
                                      Lid sinds:
                                      19 September 2010

                                      [Verwijderd door mij]

                                      #18163828
                                      Haasje17
                                      Moderator
                                        Lid sinds:
                                        8 September 2009

                                        Als ik zo hier rondkijk hoeveel golfjes 4 er hier rondrijden ten opzichte van de astra G. Denk ik dat zeker de Astra G het wint. Terwijl dat toen ze nog beide nieuw waren gelijk op ging.

                                        Ook de Corsa B rijd er nog veel meer rond dan de Polo van die tijd.
                                        Zo slecht zijn de opeltjes dus helmaal niet in iedergeval. De vag rijder rijd het liefst een nieuwe auto ipv een 2e hansje.

                                        #18163829
                                        Anoniem
                                          Lid sinds:
                                          1 January 1970

                                          @Klopper wrote:

                                          Ach, toch liever een Opel dan een Hitler-kar…

                                          GM deed net zo hard mee als VW hoor tijdens en voor de 2de wereld oorlog:

                                          http://www.globalresearch.ca/hitler-s-carmaker-the-inside-story-of-how-general-motors-helped-mobilize-the-third-reich/5571″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                                          #18163830
                                          KadAstra-EF
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            24 July 2010

                                            Het boeit mij dus helemaal niks wat de media over Opel schrijft.
                                            Al helemaal niet de reacties op zulke artikelen.

                                            Ik lach me stuk als weer een moderne auto aan de computer moet en de eerste 100 Euro al verdient zijn voor de garage haha.

                                            Ik rijd lekker Opel omdat de bouwjaren 80 tot begin 90’er jaren de mooiste bouwjaren waren qua techniek en uiterlijk van de auto.

                                            Ik heb dan ook niks met dat moderne spul, zit geen uitdaging in voor mij.

                                            Ze lullen maar een end weg die gasten, ik houd het graag bij mn eigen ervaringen en dat van me medeforummers, daar hecht ik wel heel veel waarde aan :wors

                                            Rik heeft gesproken :angel

                                            Rik :)

                                            #18163831
                                            wim-v6
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              12 August 2005

                                              @Haasje17 wrote:

                                              Als ik zo hier rondkijk hoeveel golfjes 4 er hier rondrijden ten opzichte van de astra G. Denk ik dat zeker de Astra G het wint. Terwijl dat toen ze nog beide nieuw waren gelijk op ging.

                                              Ook de Corsa B rijd er nog veel meer rond dan de Polo van die tijd.
                                              Zo slecht zijn de opeltjes dus helmaal niet in iedergeval. De vag rijder rijd het liefst een nieuwe auto ipv een 2e hansje.

                                              Dat kan ook wel kloppen Haasje17:

                                              Weet niet of je enige ervaring hebt met deze Typen van volkswagen, maar denk dat het door het volgende komt.

                                              de Golf 4 word getergt door:
                                              – Computers die kapot gaan, en knap wat kosten
                                              – Onderdelen op de motor die kapot gaan, en voor knap geld dienen te worden ingeleerd (zowel benzine als diesel)
                                              – versnellingsbakken die uit elkaar spetteren
                                              – Zwembadmodus door Constructiefouten, wat de bodemplaat niet te goede komt.

                                              de Polo 6n 6n1 en 9n rotten onder je hol vandaan!!!!
                                              en hebben bovenstaande problemen als bovenstaand.

                                              Willem

                                              #18163832
                                              trashmetal
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                1 February 2007

                                                oliepomp wil ook nog al eens stuk gaan bij vw
                                                terwijl die van opel niet stuk te krijgen zijn :D

                                                #18163833
                                                wim-v6
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  12 August 2005

                                                  Oliepompen vallen wel mee, tov altijd vervuild en vertopt raken van de oliezeven van de 1.8 en 2.0T motoren van zowel VW en Audi, waardoor er geen oliedruk meer kan ontstaan en de lagertjes en Turbo gauw de pijp aan Maarten geven….

                                                  Blacksludge is meestal de Hoofdoorzaak..

                                                  Willem

                                                  #18163834
                                                  Anoniem
                                                    Lid sinds:
                                                    1 January 1970

                                                    dwalen n beetje van t onderwerp af geloof ik

                                                    anyway
                                                    trek je toch niets aan van wat anderen vinden :shock:
                                                    meeste postters hebben zelf geen auto of totaal geen technisch inzicht
                                                    zou me der niet druk om maken

                                                    doe je eigen ding en hecht weinig tot geen waarde aan dat zoort meningen

                                                    anders wordt je meer geleefd dan DAT je leeft :shock:

                                                    ik doe al jaren dingen zo ik het wil
                                                    vind ook niet iedereen mooi maar kan me niet schelen

                                                    its my life ;)

                                                    #18163835
                                                    giuliettaevo
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      5 November 2006

                                                      Ach, ik ben meer van de Alfa’s en dan raak je wel gewend aan negativiteit van mensen die andere merken rijden. ;)

                                                      Kan me er niet druk om maken wat anderen zeggen, zolang ik schik heb met mijn auto’s vind ik het best. Als iedereen ze zo geweldig zou vinden rijdt straks iedereen in dezelfde auto, dat zou pas balen zijn. :thumbdown

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 42)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.