Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Ncdr1100 en display bedrading
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 mei 2012 om 17:02 #17240982
Hallo iedereen,
Ik ben bezig om een ncdr1100 met kleur display in mijn astra te bouwen,en help nodig om uit te komen hoe de bedrading moet maken.
Hier en daar lees ik hoe ongeveer moet dit doen.Maar helaas ben niet deskundig in schema’s te lezen of pro in elektronica,dus moet een makkelijker manier zoeken om dit te doen.
Het gaat eigenlijk om bedrading tussen ncdr en cid.
32,36 en 12 stekkers heb ik geregeld en strom en luidsprekers en ook display naar de ncdr ook,alleen er zijn sommige delen dat ik niet zo goed begrijp.
Ten eerste de pinnen 25,32,33 welke moet met E-BUS hoog en laag DLL,DLH te maken,begrijp ik niet.
Waar is can-bussen en wat is het waar moeten deze draaden heen aangesluiten worden?
En hoe moet boordcomputer aansluiten?32 pin dat ie naar de display moet en boordcomputer aangeeft,waar moet aangesluiten worden?En mijn originele 32 pin MID stekker wordt overbodig En wordt niet meer gebruikt?
Schild RGB? diagnose,geschakelde massa-signaal (RGB ON) gaat voor de CID naar CID Pin6 ?32 pin stekker welke naar cid gaat en boordcomputer gegevens op het display aangeeft,waar moet het aangesluiten worden?
Ergens gelzen dat NCDR1100 is vooraf geprogrammerd met boordcomputer gegevens,is dat zo,maar moet toch ergens data eerst naar de ncdr gaan,toch?
Als iemand mij meer met makkelijker manier kan uitleggen,bijvoorbeeld met behulp van kleur van de draden en pin nummers waar ze heen moeten of zo,ben ik zeer dankbaar.
17 mei 2012 om 08:22 #17914064Verplaatst vanuit How-to.
17 mei 2012 om 09:04 #17914065Voor we beginnen : de radio en het display zijn wel beide afgemeld, komen beide uit de dezelfde auto en hebben hiervoor ook in een Astra G gezeten en niet in een Vectra B of Zafira A ?
17 mei 2012 om 16:17 #17914066De radio en het display zijn wel beide afgemeld en weer aan elkaar gekoppeld,is al gebeurt.
Ben wel bezig bedrading maken,12 en 32 polig cid stekker bij sloop gehaald en ook iso 36 pin kabel.
Maar ten eerste ik vraag me af hoe uit de kleur van de draden kom ik achter bij welke pin nummer hoort,bij 12 en 32 pin stekkers welke naar de CID gaat?En sommige zijn voor mij niet duidelijk:
pin25 van ncdr moet naar E-bus DLL laag pin27 naar diagnose pin 32 en 33 naar E-bus dlh en dll hoog en laag?waar zijn deze en waar moeten deze pinnen aangesloten worden?En dan 32 pin XC19 stekker naar CID,waar moeten alle pinnen aangesloten worden dat boordcomputer gegevens aan display aangeeft?
Sommige pinnen van 32 pin stekker bijv.8,9,23,24,25,32 wordt niet gebruikt maar wel de rest wel,bijv.tank sensor benzineverbruik onsteking enzo enzo en pin10 en 11 moeten weer naar can bus hoog en laag,waar zijn dit.
En mijn MID stekker wordt dus overbodig of moet juist dat gaan aanpassen en naar cid sturen?
En ik vraag me af of zo een kliene vierkant SMB GPS antenne op ebay past op ncdr of moet alleen originele opel er op?
17 mei 2012 om 16:30 #17914067Die vraag had je in de 1ste post ook al gesteld, daarom stel ik mijn vraag ook nog een keer : komen deze radio en het schem ook uit en Astra G of komen die uit een Vectra B of Zafira A ?
Reden dat ik dat vraag is omdat die aansluitingen van het scherm anders zijn. We kunnen nu wel gaan uitleggen hoe het bij een Astra G moet maar als jou scherm uit en Vec B komt dan gaat dat nooit werken.
17 mei 2012 om 16:45 #17914068Radio komt uit een astra g en display komt uit een omega b 01.
17 mei 2012 om 17:31 #17914069Succes…
Dit wordt echt een drama om werkend te gaan krijgen.
Je zult dus eerst moeten uitzoeken hoe in de omega de pin indeling is voor het scherm.
Als je dat weet dan zul je moeten gaan uitzoeken waar (en hoe en of) die pinnen bij een Astra G zitten.17 mei 2012 om 19:04 #17914070Ik dacht dat ie ingewikkeld gaan worden,maar helaas een compleet set dat ie uit hetzelfde auto komt is zeer moeilijk te vinden.
Maar in het algemeen zou je mij kunnen vertellen hoe de boordcomputer wordt geregeeld en 32 cid pin waar alemaal wordt aangesloten,waar de can-bus pinnen moeten en zo de diagnose ook,ben benieuwd hoe de bordcomputer gegevens wordt op het display aangetoond?17 mei 2012 om 19:49 #17914071Ik heb net even snel op het forum van onze Duitse vrienden gekeken maar die geven aan dat de ombouw naar een cid bij een Astra g alleen mogelijk is als er een gid inzit.
Bij een mid of tijd zou de ombouw niet mogelijk zijn.Je zou eens in het vectra gedeelte kunnen vragen, daar was wel emand die het een tijdje geleden gedaan heeft.
17 mei 2012 om 19:51 #17914072Edit :
17 mei 2012 om 20:01 #17914073Oke’ man bedankt voor je reacties,ik zal daar gaan kijken.
Ik heb eigenlijk eerst was geinformeerd dat omega b display best op astra werkt,,alleen mogelijk dat verkeerd verbruik aan geeft,maar de rest zou goed doen,maar ja zoals je zei pin indeling kan anders lopen.Ga achteraan.
Cheers!
24 mei 2012 om 18:32 #17914074Ik wilde eigenlijk hetzelfde gaan vragen, maar nick02 is me voor. Ook ik heb een complete (wel uit 1 auto en een astra g) set liggen en wil die inbouwen en zit met dezelfde problemen van bedrading. Maar zoals ik het lees is het alleen mogelijk om alles werkend te krijgen als je al een GID ingebouwd heb…….ik dus niet want ik heb maar een tijd, datum.
Nu kan het uiteraard wel werken maar dan is het een dure radio/cd/navi set los als ik het dus zo bekijk.
Of zijn er nog wel iets van mogelijkheden ?? dan hoor ik dat ook graag :D(zal me btw nog wel even verder voorstellen al had ik dat afgelopen jaar wel gedaan, maar daarna tijdje niet erop geweest meer)
24 mei 2012 om 20:37 #17914075als 1 van jullie van de ncdr1100 afwil,ik heb wel t display in de zafira zitten maar niet de radio meer!
24 mei 2012 om 20:58 #17914076Heb je hier al eens naar gekeken?
http://www.opel-problemforum.de/f67-faq-car-hifi/t94624-adapter-kabel-zum-umbau-auf-navi-radio-ncdr-1100-a.html
Kan zijn dat je wel moet inloggen, en ik hoop dat je duits kunt.
Ik zou wel proberen een CID voor de astra te krijgen.27 mei 2012 om 09:04 #17914077heb nog een in perfecte staat een gid scherm liggen uit een astra g
28 mei 2012 om 19:43 #17914078Dus als ik het goed begrijpt,autos met fabriek MID BC hoef geen verandering in de stekker van MID aanbrengen,deze kan gewoon in groot CID 32 pin stekker stekken en bordcomputer gegevens op het diplay krijgen of moet toch wat aanpassen,bijvoorbeeld pin 10 en 11 dat ie naar can bus pinnen 32 en 33 van NCDR gaat extra draden naar 32 pin stekker maken of nog meer extra aanpasingen? weet iemand dit voor zeker of wel geprobeerd???
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.