NCDR 1100 inbouwen – wat nodig?

Forumindex Forums Modellen Astra NCDR 1100 inbouwen – wat nodig?

• Dit onderwerp is leeg.
22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Chris426
    Deelnemer

Hallo,

vraagt de inbouw van een NCDR 1100 veel meer (soldeer) werk dan de inbouw van een gewone MID in een Astra G die momenteel enkel een TID heeft?
      Heeft bijvoorbeeld de boordcomputer hiervan (grijze MID stekker) dezelfde aansluitingen voor de verschillende sensoren?

Het gaat om deze set: http://www.2dehands.be/auto-onderdelen-accessoires/auto-onderdelen/opel/kit-d-origine-gps-ordinat-bord-222208446.html” onclick=”window.open(this.href);return false;.
      De man vraagt er 85 euro voor, maar ik kan waarschijnlijk ruilen voor een opmaaksetje Borbet RS118 velgen met beetje opleg van zijn kant.
      Goede deal of niet?

Twijfel toch een beetje of ik hier wel goed aan doe om deze in te bouwen ipv de MID.
      Is de ncdr 1100 eigenlijk een CID of een GID, of nog wat anders? Ben beetje leek op dit gebied :p.

Ik denk dar er bij de set ook geen kabels zijn. De stekker vaan een MID heb ik, maar wat heb je nog nodig? Waarschijnlijk ook extreem zeldzame middenconsole van een paar duizend euro? ;)

Ik vrees een beetje dat de uiteindelijke inbouwkost veel hoger zal zijn dat de complete MID die ik nu heb; maar ik heb ook het idee dat deze ncdr 1100 nogal zeldzaam is, dus misschien toch maar aan wagen…

Alvast bedankt voor jullie advies!

astrid_fahrer
      Deelnemer

Het scherm in deze advertentie is een CID (Color Info Display).

Wanneer je de grijze 32 polige stekker voor een MID hebt dan kan deze ook in de CID geplugd worden.
        De CID heeft dan nog een additionele stekker nodig om navigatiebeeld weer te kunnen geven dus je zult zelf een kabelboompje moeten maken
        die tussen de stekker van de radio en de radio zelf komt met een aansluiting voor de CID.
        Deze stekker moet namelijk verlopen van een normale ISO radiostekker naar een MINI ISO stekker (even uit mijn hoofd).
        Hier staan wel how-to’s van op het internet, voornamelijk in het Duits maar het valt goed te doen wanneer je alle onderdelen voor je hebt liggen.

De prijs van 85 euro valt mij reuze mee. Als het scherm en de NCDR1100 uit dezelfde auto komen dan werken deze ook samen weer
        in een andere auto zonder anti-diefstal codes etc.

Wat je uiteindelijk dus nodig zou hebben om deze set werkend te krijgen is:

– De NCDR1100
        – Het CID scherm
        – Een losse GPS muis met blauwe fakra aansluiting (ongeveer 15-25 euro)
        – Een zelf gemaakte kabelboom om alles aan te sluiten (kosten hoeven niet hoog te zijn wanneer je de stekkers op de sloop vindt)
        – De middenconsole geschikt voor de CID (geen idee van de kosten, mijnes was 60 euro)
        – Een aangesloten 32 polige MID stekker om in je CID scherm te kunnen klikken

De inbouwkosten liggen dus wel hoger als een MID maar daarintegen staat het wel een stuk mooier en de CID heeft minder kwaaltjes met
        het beeld dan een MID display waarvan de pixels uitvallen.
        Je kunt eventueel ook een originele CDC3 wisselaar aansluiten op deze set anders kun je namelijk niet navigeren en muziek van een CD luisteren
        omdat de NCDR1100 natuurlijk maar één CD slot heeft.

Chris426
        Deelnemer

Hmm, ok.

De MID stekker heb ik, moet hem enkel nog insolderen maar volgens de TIS zijn de meeste aansluitingen wel dezelfde.
          NCDR = dat radioding dan? die heb ik dan ook, samen met CID scherm.
          GPS muis? Bedoel je die antenne voor de gps?

Zelf gemaakte kabelboom om alles aan te sluiten, bedoel je dan die van de originele radiostekker naar de ncdr gaat?

en ontbreekt er dan geen kabeltje van de ncdr naar de cid?

Dus om even samen te vatten: ik ontbreek nog een kabel iso naar iso-mini en dan van ncdr naar cid; en een gps-antenne.
          Klopt dit?

En dus, jij zou het ding wel kopen voor die prijs? Of beter, ruilen, voor een setje opmaakvelgen :D.

Je laatste opmerking: bedoel je dat die cd-sleuf steeds de navigatiecd moet bevatten? Dus geen muziek afspeelt?

Misschien kan ik er een mp3-lezer op aansluiten…

Vega
          Deelnemer

Radiostekker moet aangepast worden.
            Extra RGB kabel van radio naar cid voor kaartweergave.
            Gps antenne.

De lezer op de radio is voor een navigatie cd maar speelt ook muziek cd’s af maar dat kan tegelijk. Of navigatie of muziek.

Eventueel kan je een extra cdc3 wisselaar erbij aansluiten.

Een mp3 speler is niet aan te sluiten.

Daarna moet alles nog met de Tech 2 goed gezet worden.

Chris426
            Deelnemer

Bedankt voor de reactie!

Radiostekker kan ik vast zelf wel…
              RGB kabel, is die apart te koop? Eventueel forumleden die me hieraan kunnen helpen?
              Gps antenne: zelfde: forumleden die mij hieraan kunnen helpen?

Probleem is dat deze apparaten niet dik gezaaid zijn, dus de sloop, tja, vrees er beetje voor…

MP3 speler: ik heb filmpjes gezien van mensen die erin geslaagd zijn…
              En anders bouw ik een extra radio in in t opbergvakje onderaan met MP3 ;).

Nu, ik weet niet zeker of hij afgemeld is in de vorige wagen. Is dit een (groot) probleem, of kan dat omzeild worden?

De man vraagt voor de ncdr + cid 85 euro, lijkt me redelijk goedkoop en daarom zou ik hem dus ook graag willen :p.

Vega
              Deelnemer

RGB kabel is niet te koop, moet je zelf maken. Is niet zo moeilijk.
                De 12 polige stekker zit in het dashboard van verschillende Astra’s.
                GPS antenne op eBay bv.

In mijn kast liggen er genoeg, helaas niet voor die prijs.

MP3 kan maar dat is eigen knutselwerk.

Kan niet omzeild worden.
                Als die twee aan elkaar gekoppeld staan is dat geen probleem, je kan op dat moment niets meer veranderen aan de combinatie wel aan de instellingen.
                Radio niet afgemeld is nog een probleem voor mij, CID niet meer.

Chris426
                Deelnemer

I see…

Ik ga m vrijdag ophalen (hebben afgesproken op de parking van de Quick -offtopic -.

Ik zal dan in ‘t weekend wel ff kijken wat er nou juist mee is.
                  De man liet me wel weten dat hij nog ietwat van bekabeling heeft teruggevonden.
                  Er is al een hoger bod op maar hij geeft mij optie aan de basisprijs van 85 euro.

Als hij zo correct is, vind ik dat ik dat ook moet zijn en dus doe ik niet al te moeilijk en koop ik hem gewoon, anders heeft hij zijn tijd ook verknoeid voor niets.

I will be back with more info!

astrid_fahrer
                  Deelnemer

Wanneer je eenmaal het spul voor je hebt liggen en je gaat wat meer info verzamelen via het internet
                    dan wordt vaak een hoop snel duidelijker.
                    Ik vond destijds een how-to van een Duitser (heb m als het goed is nog op mijn PC staan ergens) die zeer duidelijk was en ook feilloos werkte.

85 euro blijft verder een super nette prijs. Wanneer de set uit dezelfde auto komt dan zou hij moeten werken.
                    Ik heb me toen door Zakhooi van dit forum laten vertellen dat de NCDR1100 en CID via CAN BUS onderling communiceren.

Chris426
                    Deelnemer

Zou je die handleiding eventueel kunnen doorsturen?
                      Alle info is welkom, en een handleiding zou super zijn :thumb .

astrid_fahrer
                      Deelnemer

Zou je anders via de PM je email adres eens kunnen sturen?

Dan kan ik de info die ik nog heb daar naartoe mailen ;)

Chris426
                        Deelnemer

@astrid_fahrer wrote:

Zou je anders via de PM je email adres eens kunnen sturen?

Dan kan ik de info die ik nog heb daar naartoe mailen ;)

You’ve got mail!

Chris426
                          Deelnemer

Ok, ik heb het ding hier thuis staan.

Ncdr en cid in goede staat op eerste zicht.

Nevigatiecd is er ook bij, met updates tem 2012.

De man vertelde mij dat je de navi software moet inladen, en dan kan je cd’s afspelen terwijl de navi aanstaat. De navi cd moet er dus niet inblijven.
                            Hij kan ook MP3 bestanden lezen.

Verder is het gps stekkertje er ook bij, niet de kabel helaas.
                            Ook de originele handleiding en de code.

Nu zoek ik dus nog
                            – verloopstekkertje van de radio van iso naar mini-iso (bij de autozaak denk ik dan?-
                            – gps kabel (ebay of zo)
                            – kabel met stekkers van de ncdr naar de cid (kan iemand mij hiermee op weg helpen? geen idee hoe ik hieraan moet beginnen…)
                            – 32-polige stekker (heb ik).
                            – middenconsole

Ik had dus nog graag jullie hulp en advies gehad bij het vinden van de middenconsole, en de stekker van ncdr naar cid.
                            De rest zal wel lukken.

Bedankt alvast!

Chris426
                            Deelnemer

gps kabeltje heb ik reeds gevonden.

iso naar mini-iso ook.

Kan iemand me vertellen of en waar ik aparte stekkertjes voor de rgb kabel kan kopen?

Dan maak ik ‘m zelf wel… :).

liviu2004
                              Deelnemer

99% that the RGB plug in the CID is the same as the plug of TID Corsa C prefacelift. :angel

astrid_fahrer
                                Deelnemer

Ik heb je de mail gestuurd. Als je het Duits nauwkeurig lees dan zul je een heel eind moeten komen :thumb

Overigens schrijft hij ook de inbouw op het eind wanner je een TID hebt. Dus je zou niet perse eerst hoeven ombouw naar een MID stekker.
                                  De MID stekker zou je alleen nodig hebben wanneer je alle boordcomputer functies ook echt wil gebruiken zoals verbruik, oliepeil laag, licht kapot meldingen etc.

Chris426
                                  Deelnemer

Ik heb het gezien, bedankt voor de info!!
                                    Ik was eigenlijk al van plan de huidige tid om te bouwen naar mid, dus ik heb de 32-polige stekker met alle sensoren al klaarliggen.
                                    Ik ga dus alles inbouwen.

Ik heb nog niet alles kunnen lezen, zit op mn gsm, maar beschrijft hij ook hoe je de rgb kabel moet maken?
                                    Ik ga liviu2004’s advies opvolgen en ns kijken of de corsa deze ook hebben.

@liviu2004
                                    : oh really? I will see if I can find any. Would it by any chance be the same plug as in the asta g tid, which i hqve in my car at the moment?

chris1508
                                    Deelnemer

hallo,

kunnen jij mij misschien helpen?

ik heb proberen alles te lezen alleen mijn duits is absoluut niet geweldig.
                                      kun je mij misschien ook de handleiding ook toe sturen?
                                      en als het kan zo veel mogelijk info.

ik heb alles al liggen kabels, ncdr, cid.
                                      alleen de gps wil ik graag orgineel hebben in het dak. daar moet ik nog een kabel voor halen.
                                      de antenne zelf heb ik al.

ik zal chris 426 en astrid_fahrer ook meteen een pm sturen. maar als iemand meer info heeft graag.

chris

chris1508
                                      Deelnemer

Astrid_fahrer om een of ander reden kan ik jou geen Pm meer sturen. :hmmz

Chris426
                                        Deelnemer

Z’n mailbox zal volzitten. Gewoon ff wachten :thumb .
                                          Ik zal je wat info bezorgen ivm inbouw en dergelijke meer van de ncdr en cid.

Astra_R
                                          Deelnemer

Als hier posten mogelijk is?..
                                            Ik heb hier ook een ncdr1100 met GID klaar liggen. Tevens ook de CID stekker omdat ik nog over wil naar CID

Baas J.
                                            Deelnemer

Die CID stekker zit volgens mij ook in elke Astra H en Vectra C met uitgebreide boordcomputer.

astrid_fahrer
                                              Deelnemer

Ik had idd mijn mailbox vol zitten. Had je de How-to al via Chris426 toevallig ontvangen? Anders als ik nu je mail heb kan ik hem wel sturen.

Als ik mijn CID weer zie zal ik even wat foto’s maken van de kabelboom dan is het wat makkelijker zoeken naar wat er benodigd is.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
                                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.