Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › NCDC2015 + carkit
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 februari 2014 om 14:10 #17263942
In mijn Vectra zit een radio NCDC2015 + Nokia telefoonunit. Mooie oplossing, maar wel wat verouderd. Dat gedoe met duo simkaarten schiet niet op. Ik heb een tijdje een losse carkit gehad, maar dat beviel me niet goed en ook mis ik extra mogelijkheden om muziek via bijvoorbeeld een usb-stick te beluisteren. Uiteindelijk heb ik er voor gekozen om de telefoonunit te vervangen door een 1DIN radio met Bleutooth mogelijkheid.
Ik heb een JVCKD-X50BT gekocht. Een goedkope radio van een tientje of acht zonder cd/dvd loopwerk, maar met Bleutooth inclusief losse microfoon, USB en Aux aansluiting. De verlichting van de JVC is in te stellen in alle kleuren, zodat het precies matched met de dashboardverlichting van de Vec.
De JVC is gekoppeld via een FM transmitter. De kwaliteit hiervan is vaak belabberd. Ik had nog een Linex transmitter liggen en die geven een goede geluidskwaliteit. De batterij-unit heb ik omgebouwd zodat ik de transmitter gewoon op 12V kan aansluiten.
De resultaten:
-Kwaliteit van het geluid vind ik ruim voldoende. Voordeel van de JVC is dat je de klankkleur uitgebreid kunt regelen en eigenlijk is de kwaliteit van de unit beduidend beter dan van de NCDC2015.
-Ik heb nu een Bleutooth aansluiting met goede geluidskwaliteit en alle mogelijkheden zoals spraaksturing en telefoonboek.
-Ik heb nu alle mogelijkheden om muziek in MP3 formaat te beluisteren.9 februari 2014 om 15:25 #18216159Mooi gedaan!
9 februari 2014 om 19:00 #18216160:thumb Nette oplossing.
Groet jraaf10 februari 2014 om 12:23 #18216161Zeker mooi gedaan! dat frame wat je daar heb zitten is dat van de nokia carkit of heb je die apart besteld?
10 februari 2014 om 15:12 #18216162Eigenlijk zouden ze spuitbare frame-pjes moeten maken zo dat je die in dezelfde kleur kan spuiten als de rest, maar dit ziet er mooi uit, matcht aardig
Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk
10 februari 2014 om 19:04 #18216163Frame heb ik zelf gemaakt met behulp van hout, karton van een doos Cruesli! en een paar potjes modelbouw verf. Geprobeerd om de juiste kleur te mengen en dat is redelijk gelukt. Kleur is heel moeilijk. Het is een soort grijs met een bruine gloed en het lijkt wel metallic.
Mooiste is natuurlijk om het frame van de Nokia unit te gebruiken, maar ik vind het zonde om deze unit te slopen.10 februari 2014 om 21:22 #18216164Morgen kijken of ik met dit wat kan.
Heb nog een leuke radio liggen en deze ook. Anders sloop ik de neuykia carkit gedoe hihi. Wou bijna een pioneer dubbel din aanschaffen en de ncdc2015 weg werken in de daahboard kastje. Bedankt voor het delen van je leuke idee/oplossing !
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.