Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › NCDC 2015 probleem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 december 2014 om 20:22 #17269554
Nu kamp ik met het volgende vraag/probleem..
2 jaar geleden is de orginele auto radio uit mijn auto gehaald wegens defect.
Nu heb ik de kans om 2e hands een radio te bemachtigen.
Het gaat om een NCDC 2015.
Deze radio heeft een code, ik heb ook mijn orginele security code.
Ik heb begrepen dat de boordcomputer gereset moet worden, maar de vraag is of het wel gerest kan worden zonder de orginele radio ?Hoe krijg ik een 2e hands NCDC 2015 aan de praat icm mijn boordcomputer ?
Opel Corsa 1.4 2003 ( zie mijn andere topic ‘ Opel Corsa uit 2003 – Boordcomputer doet het niet ) voor meer info ( grotendeels Engelstalig )
14 december 2014 om 21:25 #18264710mag ik vragen waarom je hierover een topic gaat openen terwijl je je vraag gewoon kan vragen in het huidige topic?
14 december 2014 om 21:32 #18264711@johanhummer9 wrote:
mag ik vragen waarom je hierover een topic gaat openen terwijl je je vraag gewoon kan vragen in het huidige topic?
Omdat het grotendeels in het Engels geschreven is en dat niet iedereen het Engels beheerst leek het mij verstandig om een nieuw topic te openen met het nieuwe onderwerp.
De andere Topic kan overigens op slot.15 december 2014 om 07:50 #18264712Je kunt hem gewoon aan je boordcomp koppelen zonder de oude radio.
15 december 2014 om 15:34 #18264713Weet je dat zeker ? Want ik kreeg dit bericht vandaag van een cd/radio verkoper :
_____________________________________
If the NCDC-2015 comes with a code, it will just be the security code for the car it came from. It is not possible to enter any form of code into the radio and there is no requirement to do this.
I have seen so many NCDC-1500 and NCDR-1300 radios which come from the car salvage yard and the person even brings the CAR PASS card that they found in the car at the junkyard. But they ask “why can I still not pair this to my car” The answer is always – because it was removed from the car without somebody who had Tech2 to properly divorce the radio.
And yes my friend, you are exactly correct in that both the radio and display HAVE to be reset into delivery mode before they can be paired together.
So an example is that if you already had a NCDC-2015 in your car and you wanted to sell it. You would need to use a Tech2 to select “deactivate theft protection” from the ehu menu – Tech2 will ask for your car pass code to do this. After “programming successful” on Tech2, the status screen will show the radio as in delivery mode. So you can remove the radio and sell it and you definitely don’t need to give the buyer your code – it is of no use to them. Then the buyer will “activate theft protection” in their own car using their own car pass code.
With the newer type of radios (Corsa 2006 onwards) it is not so hard because the encrypted data is readable on the bench. So when we get a CD30 or CDC40 or even CD70 Navi radio come in here, we can reset it back to delivery mode easy without the car just by doing some simple internal programming.
But NCDC-2015 and NCDR-2013 cannot be done this way. They use a huge internal flash memory with lots of checksums to make sure data is not modified. This is why I say to be as careful as possible when buying one of these.
The only way is to ask the seller to guarantee that the radio was divorced before it was unplugged.
Hope that helps.
All the best,
___________________________________________________________________
Hij zegt dat de radio afgemeld moet zijn in zijn vorige auto met tech2.
Maar de radio die kan kan bemachtigen is NIET afgemeld, wel krijg ik een code mee maar dat maakt dan niets uit ?
En daarna dienen en de beeldscherm van mij auto en deze radio gerest te worden en samengevoegd met de security code van mijn auto. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.