Navigatie updates Astra K

Forumindex Forums Modellen Astra Navigatie updates Astra K

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    MrLivingstone
    Deelnemer

Vraag: ik heb een Opel Astra K Sports Tourer (import auto) met een navi 900 intellilink uit eind 2017 gekocht. Via de dealer wacht ik nu al een aantal maanden op de kaartupdates voor de navigatie.
      Volgens de dealer is het een drama om bij Opel die update aan te schaffen / te verkrijgen. Ik begrijp echter niet helemaal waar het probleem zit, online is de update gewoon bij Opel te koop.

Worden de navigatie updates bij Opel per auto geregistreerd zodat de updates geverifieerd worden bij de installatie?
      Of, zijn de updates generiek en kun je de download delen met iedereen die hetzelfde systeem heeft?

Delaporte1965
      Deelnemer

Dit is een interessant onderwerp.  Ik heb een Astra K OPC-line uit 2018 en denk ook na over een update van de navigatie.  Volgens mij moet je via OPEL (MyOpel)  een USB-stick kopen en deze via de poort in de middenconsole updaten.

Ben trouwens ook benieuwd naar het antwoord op je laatste alinea… anders is MP een optie.  laat maar weten (€ ;-)

opel-mark
        Deelnemer

Er worden geen nieuwe updates meer uitgebracht door opel sinds het in handen is van de Fransen, kaarten zijn er wel maar de Fransen willen ze gewoon niet kopen, net als met onstar wat er niet meer is worden de opel rijders gewoon genaaid door de Fransen.

Dat is dan ook de reden dat na deze opel er geen nieuwe opel-L, streep peugot-L komt hier, ik stap wel over naar een ander merk wat betrouwbaarder is dan de Fransen

Delaporte1965
          Deelnemer

Zojuist contact gehad met mijn Opeldealer.  Updates zijn gewoon nog te bestellen via MyOpel.  Laatst versie is 2020 en wordt -helaas :cry: – op chassisnummer aangemaakt.  Kosten 99,-  .

Over 2021 is nog geen info maar de dealer verwacht dat deze er nog wel gaan komen.  Peugeot werkt – volgens de dealer – met TomTom software, Opel (GM) met Navtec.

opel-mark
            Deelnemer

Laatste versie is nog steeds met de oude kaarten helaas

Kris Breem
              Deelnemer

Opgepast met die updates. Heb een Astra ST van 2016. In 2018 wou ik update uitvoeren, aangekocht via Opel.

Op site stond vermeld update 2018.

Na installatie bleek het gewoon dezelfde kaarten te zijn als deze die er al instonden. Kaarten 2016.🤬

Anoniem

Voor kaarten kijk dan eens bij dit forum.      https://www.gpsurl.com/index.php

Ze heb  ook voor Opel en Vauxhall  en andere auto navigatie systemen.

Wel even registreren dat is gratis.

:dank-u: :applause01: :dank-u: :applause01:

JansAstraK2016
                  Deelnemer

Vertel mij waar ik een navigatie update 2022 (Here) kan kopen voor mijn Astra K. (navi 900 Intellilux)
                    Het mag ook van GM Vauxall zijn, als het maar goed is voor Opel Astra K.
                    Ik gebruik nu Android Auto met Tom-Tom of Google Maps maar wil graag het ingebouwde systeem gebruiken.
                    Het is echt van de gekke dat Opel Nederland zich hier niet verantwoordelijk voor voelt.
                    Ik heb al eens gelezen over 12 jaar een leveringsverplichting voor onderdelen.
                    Hetzelfde voor het wifi systeem wat ik niet meer kan gebruiken. Ik ben echt boos hierover.

Anoniem

Kijk hier eens eerst https://www.gpsurl.com/index.php

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.