Navigatie update via wifi blijft hangen, 8″ Multimedia Navi Pro

Forumindex Forums Modellen Astra Navigatie update via wifi blijft hangen, 8″ Multimedia Navi Pro

8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Marco.n
    Deelnemer

Erg apart dat er meteen geen ondersteuning meer wordt gegeven. Op de navigatie website (https://opel.navigation.com/product-list/Catalog/Catalog_Opel-Astra_2020/nl_NL/OpelEMEA/EUR) van Opel krijg je nu ook dit bericht voor de Astra uit 2020:

screenshot-opel.navigation.com-2021.08.10-20_43_26

TomM85
      Deelnemer

Tja zal wel iets met rechten te maken hebben enz wat ze nog moeten uitzoeken.

Vandaag nieuwe SD kaart kunnen ophalen navigatie werkt weer.

huigtaal
        Deelnemer

Gisteren onder garantie heel nieuw navi pro systeem laten vervangen. Volgens dealer de enige oplossing. Zag er in eerste instantie goed uit, maar na inschakelen auto-update gaf systeem aan dat er update is, klopt ook want hij ziet de “nieuwe” wegen in onze wijk nog niet. Ziet er naar uit dat deze ook vastloopt. In dit geval stopt het updaten met foutmelding, maar blijft de oude  versie intact. Hoop wel dat er een oplossing op afstand komt.

TomM85
          Deelnemer

Heftig, had inderdaad begrepen dat er gevallen waren dat de hele unit stuk liep.

Nieuwe SD kaart heeft nieuwere mappen en update blijft grijs, enkel is deze ook lang niet up to date.

Vermoed zelfs paar jaar oud.

Ik blijf er iig voorlopig vanaf en gebruik gewoon Android Auto (Waze)

Joop Bos
            Deelnemer

<p style=”text-align: center;”>Zelfde probleem hier. De dealer in Emmen zei na 2 dagen klooien dat ik geen recht had op updates. Ze snappen het gewoon niet. Morgen maar opel bellenIMG_20210826_183318IMG_20210826_183306</p>

TomM85
              Deelnemer

Succes, wat ik hier gelezen heb en wat de dealer zegt snapt Opel niks meer van alles GM.

maxgroe
                Deelnemer

Best wel bijzonder dit verhaal tav updates.. Mijn garage gaf ook aan dat er sinds 2019 geen kaartupdate meer beschikbaar zijn. Dit werd vandaag ook bevestigd door de klantenservices van Opel.

Het is natuurlijk vreemd dat je als automerk 5 jaar gratis kaartupdates toezegt op een systeem wat in 2019 is uitgekomen en vervolgens door de overname door een ander moederbedrijf er geen kaartupdates meer door Opel uitgebracht worden voor dit systeem.

Hier wrikt de schoen. Opel heeft zichzelf de verplichting gegeven om kaartupdates uit te geven (mits deze beschikbaar zijn) Telenav, de kaartkleverancier kan kaarten leveren maar doet dit niet omdat er geen overeenkomst meer is met opel (GM).

Eigenlijk negeert Opel het recht van de klant door de updates eenvoudig niet meer in te kopen bij de kaartleverancier.

Dan komt het consumentenrecht om de hoek kijken. Als verkoopargument voor het navipro systeem is gebruikt: ‘5 jaar gratis kaartupdates’. Alles behalve dat.

Ik heb de bovenstaande kwestie nu vandaag bij Opel neergelegt en gevraagd hier naar te kijken. Ik ben benieuwd of zij zich alsnog verantwoordelijk voelen voor de gedane belofte/verkoopargument om deze alsnog  na te komen en de meest recente kaartupdate alsnog beschikbaar te stellen aan de klanten die er recht op hebben.

Wordt vervolgd.

Ingo Dijkstra
                  Deelnemer

Ik ben benieuwd naar de wordt vervolgd. Loop momenteel zelf ook tegen dit probleem aan.

8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.