Navigatie stem DVD800 en Dashboard inleg

Forumindex Forums Modellen Insignia Navigatie stem DVD800 en Dashboard inleg

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    calibra-power

Hoi allen,

Ik heb een vraag. Ik irriteer me mateloos aan de navigatie stem van de DVD800.
      Ik heb even de zoekfunctie van het forum gebruikt maar kan hier verder niks over vinden. Weet er iemand of je een andere stem kan kiezen zoals bijvoorbeeld TOM TOM? Op dit moment heb ik een vrouwelijk stem met een (volgens mij) bijna vlaams accent.

Verder vroeg ik me af welke verschillende soorten dashboard inleg er zijn. Ikzelf heb de zwarte pianolak maar er is ook hout look en een soort beige met figuurtjes erin verwerkt. Is er ook zoiets als een aluminium kleurige dashboard inleg? En weet iemand of deze duur zijn om te vervangen?
      Persoonlijk vind ik de zwarte een beetje somber kijken. Zou graag de beige variant of een aluminium variant hebben. Als iemand wil ruilen vind ik het ook prima ;)

Ik ben benieuwd

Jeroen

alphox
      Deelnemer

volgens mij kan je die in je deuren niet vervangen,op het dashbord is wel los te klikken dacht ik…
        heb er ook al eens naar gekeken omdat ik juist piano black wilde ipv dat beige haha

jvdweijden
        Deelnemer

Jeroen,

Is dit probleem met de vlaamse navigatiestem al opgelost?
          Ik heb namelijk op een andere forum gelezen dat de stem van de dvd800 nederlands wordt bij een update naar 2013/2014 of 2014/2015.
          Ik zou dit graag willen weten, want dat ga ik mijn software ook updaten. Ik heb nu 2012/2013.
          Of is er misschien iemand anders op het forum die dit getest heeft?

Gr. Jeroen

Maarten
          Deelnemer

Alle sierlijstjes zijn te vervangen. Alles zit geklikt. Voor de portieren heb ik de deurpanelen er afgehaald omdat ze enorm vast zaten. Die op het dashboard trek je er zo vanaf. Je kunt het beste met die bij het dashboardkastje beginnen. Zelf ben ik van grijsachtig naar piano gegaan. Is om het netjes te doen een ochtend werk geweest.

Maarten
            Deelnemer

Ow en voor de navi. Die blijft ook met de nieuwste kaarten en firmware Vlaams

jvdweijden
              Deelnemer

Dus de vlaamse navigatiestem is met geen mogelijkheid op nederlands te krijgen?
                Ook niet op een andere manier of andere software?

jvdweijden
                Deelnemer

Op dit forum is namelijk te lezen dat de vlaamse stem nederlands wordt met een update 2013/2014.
                  http://www.autoforum.be/printthread.php?t=60923&pp=40&page=18″ onclick=”window.open(this.href);return false;

jvdweijden
                  Deelnemer

Dit staat er:
                    31-05-14Marc_Truien
                    Ik heb een vraagje waarop ik het antwoord niet vind. Misschien kan iemand helpen. Ik heb de insi in 2010 gekocht met een DVD800. De navigatiestem sprak toen Belgisch-Vlaams.

Recent heb ik versie 2013-14 van de DVD800 gekocht voor mijn wagen. Deze nieuwe versie praat echter Hollands en geen Vlaams. Ik vind nergens waar ik de taal zou kunnen instellen op Vlaams, ook niet op het internet.

Volgens de verkoper van de Navigatie-CD 2013-14 moet je de talen-CD hebben van Opel, maar ik herinner me die enkel van een vorige Vectra met een CD-nav systeem.

Bestaat er zoiets als een NAV-DVD die je moet gebruiken om de taal opnieuw in te stellen op Vlaams of heb ik niet alle info gekregen? De navigatiestem praat nu Hollands, maar ik zou toch liever een Vlaamse stem hebben. Bedankt bij voorbaat!

jvdweijden
                    Deelnemer

Toch nog iemand die de vlaamse taal bij de dvd800 waardeerd :shock:

Is er misschien iemand met de dvd 2013/2014 waarmee ik mijn DVD800 systeem kan updaten tegen een redelijke vergoeding?
                      Graag in de omgeving zoetermeer.

Maarten
                      Deelnemer

Van welk bouwjaar is jouw insignia? Als hij van 09 of 10 is met als tiende cijfer in het chassisnummer een 9 of een a dan heb ik de kaarten van 2014/2015 voor je

koenvb
                        Deelnemer

Hey,

Als de auto uit 2011 is (B op de 10de plek) dan kan ik je helpen aan de update 2014/2015. De stem is wel een heel stuk meer nederlanda geworden, maar ik vind der af en toe nog wel een beetje vlaams accent hebben.

Groeten Koen

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.