navigatie omzetten naar andere vectra

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum navigatie omzetten naar andere vectra

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17241192
    Vbootje
      Lid sinds:
      2 August 2010

      Goedemorgen allen,

      Binnenkort kan ik het navigatiesysteem van een vriend van mij overzetten naar mijn Vectra. Het gaat hier beide om een Vectra C1 en een standaard opel navigatie systeem met CD wisselaar. Nu kan ik het scherm van zijn auto ook overzetten naar mijn auto, hij heeft nl een kleurenscherm en ik die met oranje tekst.

      Waar moet ik op letten met het ombouwen zodat ik niets vergeet en dadelijk een goed werkend systeem heb. Dus zijn navigatie inclusief scherm naar mijn auto en mijn scherm inclusief radio naar zijn auto

      Ik hoor graag van jullie en alvast bedankt voor de reakties

      Groeten
      Vincent

      #17916287
      sw_reijnders
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 October 2005

        om welk navi systeem gaat het?
        Ncdc2013/2015 cd70 of dvd90?

        En wat zit er nu bij jou in voor radio en heb jij een stuurwiel met 6 knoppen of met draaiwieltjes er op?

        Dat zijn allemaal dingen om even rekening mee te houden.

        #17916288
        Vbootje
          Lid sinds:
          2 August 2010

          Het type van de navigatie weet ik niet. Het enige wat ik weet is dat deze met een wisselaar is.

          Ikzelf heb een stuur zonder knopjes hij heeft een stuur met de 6 knoppen. Het stuur met draaiwieltjes is toch alleen voor de C2 of kan ik deze ook in een C1 plaatsen. In mijn auto zit een pioneer radio, 1 DIN hoog met inbouwframe en dan een monochroom scherm.

          #17916289
          aapje1963
          Deelnemer
            Lid sinds:
            28 July 2006

            Ik heb ook een stuur met wieltjes en …een vectra C maar zat er standaard in

            Maar of het zo simpel is om even over te zetten… (bedoel laten werken) dacht ik niet… (je moet de juiste Cim in je stuurhuis dacht ik)

            Moet ieder geval ingeleerd worden in de software..

            Wat betreft kleuren scherm dacht dat er dan een ander lint van navi naar scherm moest..

            ff in de zoekfunctie van forum zoeken… is veel over te vinden..

            viewtopic.php?f=6&t=118490&hilit=navi

            Wel is het belangrijk dat je weet welke navi zoals @sw_reijnders zegt

            En eerst goed informeren bv de cd70 moet afgemeld worden in de auto waar hij uit komt en in jou auto weer in de computer worden aangemeld.
            Met meer info kun je betere info krijgen….

            #17916290
            Vbootje
              Lid sinds:
              2 August 2010

              Dank jullie wel voor de antwoorden.

              Het betreft een NCDC 2015 met een kleurenscherm. De vectra waar deze uitkomt is dezelfde als ik heb alleen luxer. Het gaat in beide gevallen om een Vectra C1 uit november 2003. Maar moet je dan ten alle tijden afmelden of kan je hem ook toevoegen met de code van de andere Vectra?

              #17916291
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Denk het knap lastig word als je het scherm van een CD70 / DVD90 (ja ook in de Vectra-C1 geleverd / Met draaiwieltjes) op een NCDR/NCDC wil zetten of andersom.

                of heb ik het nu verkeerd??

                Willem

                #17916292
                jraaf
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 January 2008

                  Volgens mij gaat de nav met CID (oude model= niet breedbeeld) naar zijn vec met GID over.
                  Naast het waarschijnlijk vrijschakelen met de tech2 heb je ook een extra draad van je airco unit naar je nieuwe CID nodig. Dit is afhankelijk van of je een airco hebt en welk type.

                  Omdat je geen stuur met knopjes of wieltjes hebt, vervalt zo ie zo de stuurwiel bediening.

                  Je moet dus de volgende zaken in ogenschouw nemen wiol je het werkend krijgen:

                  Jou kabelboom dient waarschijnlijk aangepast te worden voor de NAV unit.
                  Je dient de originele kabel van de donor nav over te nemen wat weer afhankelijk van de airco unit problemen geeft voor de donor auto als voor jou auto. Let wel, als de donor auto dus de CID er uit haalt heeft hij mogelijk geen controle meer over de airco.
                  Je hebt een extra antenne nodig voor de GPS(da’s geen probleem)
                  Tech 2 vrijschakeling en inleren.
                  Mogelijk heb je zelf ook een identieke airco unit regelaar zo als in de donor auto nodig om je eigen airco aan de praat te krijgen.

                  Volgens mij is het allemaal wel mogelijk, ik ben tenslotte in een 2004 model van cd wisselaar radio met GID naar een DVD90 met breedbeelod CID gegaan, maar je moet voor je begint goed inventariseren wat je allemaal nodig hebt en dient te veranderen. Het is dan ook aan te bevelen om de donor auto als je eigen auto goed te vergelijken. Let vooral op het type airco en welke functies je bedient die zichtbaar zijn via de GID/CID.

                  Praat anders eens met forum lid Simaan, die heeft er echt verstand van! Ik blaat maar wat :hmmz :afro
                  Suc6 en safe driving Jurgen

                  #17916293
                  sw_reijnders
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    27 October 2005

                    Tja ik denk dat het in dit gval nogal mee valt.
                    De NCDC2015 is technisch gelijk aan de NCDR radios uit de vectra b.

                    Daarbij heb ik alleen een adapter kabeltje moeten maken van 26p naar 36p iso stekker.

                    #17916294
                    jraaf
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 January 2008

                      Het zou idd allemaal mee kunnen vallen. Grootste zorg die ik zie is die airco aansturing. Maar als ie helemaal geen airco heeft is dat ook weer opgelost denk ik. Voor de GID naar CID kun je gewoon de kabel op marktplaats scoren. :agent

                      Safe driving Jurgen

                      #17916295
                      Vbootje
                        Lid sinds:
                        2 August 2010

                        Heren, dank jullie wel voor de antwoorden. Inderdaad zal de airco dan het enige probleem worden aangezien in de donor vectra automatische airco zit en bij mij handmatige airco. Voor mij zal het (denk ik) geen probleem zijn omdat het bij mij een aan/uit airco is zonder temperatuurregeling.

                        Kan ik het scherm en de navigatie alleen vrijschakelen bij de VOD of kan ik hem ook overzetten en d code ivoeren van de auto waar hij uitkomt?

                        #17916296
                        opel-limbo
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          24 July 2007

                          Het is dan wel de vraag OF je airco-unit dan nog wel werkt. Als de radio EN het scherm uit dezelfde auto komen (set blijft dus “geheiratet” zoals de Duitsers zeggen) dan kun je het 1 op 1 overzetten zonder code. Je kunt dan alleen niets achteraf programmeren.

                          Greetz Roel met een I.

                          #17916297
                          Vbootje
                            Lid sinds:
                            2 August 2010

                            Ik zal ze dan eerst beide laten vrijschakelen voordat ik begin, dan weet ik zeker dat ik daarna de airco nog aan de gang kan krijgen

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.