Nauwkeurigheid file informatie NAVI900

Forumindex Forums Modellen Astra Nauwkeurigheid file informatie NAVI900

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18351069
    Astra ST
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 November 2017

      Ik ben benieuwd of jullie tevreden zijn over de (actualiteit van de) file informatie van het NAVI900 systeem. Ik krijg in mijn Astra Sports Tourer (2017) vaak pas de melding “langzaam rijdend verkeer” als ik al in de file sta. Hebben jullie daar ook last van?

      Kan dit met de radiozender of een instelling te maken hebben? Mijn oplossing is om in de spitsperioden mijn navigatiesysteem niet te gebruiken, want deze houdt dus geen rekening met files of het herplannen van een andere route. Beetje zonde…

      #18354533
      LeoWatz
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 September 2017

        Beste,

        Ja het is een drama navigatie systeem.

        File informatie is lachwekkend en droevig dat het anno 2018 zo moet gaan.

        Ik heb jaren met TomTom gereden en nu helaas met dit onbruikbare systeem van Opel.

        Snap niet hoe men dit van Opel in zulke auto’s kan implementeren.

        Updates kosten schandalig veel geld, file informatie is waardeloos en idd hij geeft het aan als je al in de file staat, ja koekoek dat kan ik zelf ik nog waarnemen.

        Zonder blikken of blozen vragen ze € 149,00 voor kaartupdates welke sterk verouderd zijn, ofwel ouwe meuk verkopen tegen de hoofdprijs.

        Rij sinds deze week maar met een iPhone en de TomTom app erop (wat een blamage voor Opel) met een Baseus magnetisch ventilatierooster houder.

        Natuurlijk gaat het niet via het geavanceerde scherm omdat men (Apple en/of Opel) dit probeert te voorkomen om zo geen geld mis te lopen natuurlijk.

        Jammer, jammer maar het is helaas niet anders.

        Waarom zouden ze je het makkelijk maken als het ook moeilijk kan of helemaal niet.

        Ik erger er mij kapot aan dat Opel/Here zo’n stuk waardeloos navigatie levert en je niet de keuze geeft om te kunnen kiezen.

         

        TomTom is gewoonweg de beste navigatiesoftware :good: en daar kan geen ander aan tippen.

        Kunnen ze van Here nog een hoop van leren.

         

        Groeten, Leo

        #18354548
        Vierwieler
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 February 2017

          Ik kan niet meer op mijn NAVI900 (2017) vertrouwen, sinds ik meerdere keren niet op de plaats van bestemming aankwam vanwege niet-bestaande wegen op de kaart. Ik heb daarom besloten om er géén gebruik meer van te maken tijdens “cruciale” ritten, zoals naar het buitenland of op filegevoelige stukken. Voor gewone stukjes in de buurt durf ik het nog wel aan.

          Ik gebruik nu mijn telefoon waar TomTom Go Mobile voor 20 Euro/jr op draait.

          #18354554
          3234dmtr
          Deelnemer
            Lid sinds:
            28 January 2017

            Je kan ook je smartphone koppelen dmv Apple CarPlay of Android Auto voor de respectievelijke platformen. Ik heb zelf hands-on ervaring met Android Auto en de navigatiesystemen die je daarme kunt gebruiken ( Google Maps of Waze ). Beide systemen geven verkeersproblemen ruim van te voren aan met eventuele omleidings routes. Gratis. Kaartmateriaal is up-to-date. Nee, ik word niet gesponsord, maar stuur wel 93k kilometers op jaarbasis rond in de Astra K ST+ en kom echt langs álle beruchte verkeersknooppunten.

            #18354631
            Vierwieler
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 February 2017

              [quote quote=18354533]Rij sinds deze week maar met een … Baseus magnetisch ventilatierooster houder[/quote]

              Interessant. Bevalt Baseus een beetje? Blijft dat goed zitten in het rooster?

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.