Natte vloer in Opel Astra ST

Forumindex Forums Modellen Astra Natte vloer in Opel Astra ST

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    UberScary

Hallo,

Ik ben al enige weken in het bezit van mijn Opel Astra Sports Tourer uit 2011. Ben er erg blij mee :D

Laatst merkte ik dat mijn ramen steeds waren beslagen van binnen. Iets wat ik in het begin nog niet had.
      Het maakt niet uit welk moment van de dag. Ik moest iedere keer de airco aanzetten om het vocht weg te krijgen.

Na enig speuren kwam ik er achter dat de vloer, van de passagier achter de bestuurder hardstikke nat was.
      Alleen de vloer, voor de rest niets.
      Ik heb overal gekeken maar het water komt nergens vandaan. In ieder geval niet van boven.
      Alleen het plekje waar het matje hoort te liggen is nat. De zijkanten niet. Echt nergens anders.

Ik begon aan mezelf te twijfelen, misschien was het raam een beetje open tijdens de wasstraat of regenbui.
      Heel dat stuk droog gemaakt, geföhnt en een vochtvreter ernaast gezet. Toen leek het opgelost.

Na 1x in de regen te hebben gereden was de vloer weer zeiknat. (niet vochtig, maar echt nat)
      Precies hetzelfde stukje en ook nergens anders watersporen te vinden.

Gelukkig heb ik nog 2 weken garantie dus vandaag snel naar de garage gegaan. Ook die vonden het maar een vreemd verhaal.
      Eerst de onderkant maar eens even bekenen maar die zag er keurig uit. Geen roest, geen gaten, maar in keurige staat.

Na de vloer droog te hebben gezogen zijn we met 2 personen in de auto gaan zitten en een derde persoon met de hogedrukspuit aan de buitenkant.
      Die heeft alle kiertjes, gaatjes, noem het maar op, goed behandeld met de hogedrukspuit. Maar nergens kwam water naar binnen.

Ik heb nu afgesproken om het nog een keer aan te kijken tijdens een goede regenbui om te zien wat er gebeurd. Maar ik ben bang voor het ergste.
      Mocht het weer gebeuren dan wordt de auto goed gestript om te zien waar het water vandaan komt.
      Ik denk nog steeds dat er een gaatje in de bodem zit. En dat het opspatende water ervoor zorgt dat de vloer nat wordt. Maar dat kon je niet goed zien.

Iemand een idee?

PS: De vloer is echt nat. Wanneer je er met je handen overheen wrijft dan zie je het water gewoon liggen. Dus niet vochtig.

Blackgtc

Kijk uw rubbers eens na van uw deuren, heb dat vroeger ook meegemaakt met een BMW , kreeg het water niet weg en dan kwam het water onder de bekleding naar binnen

Opel_Bjorn
        Deelnemer

Handmatige ruiten achteraan?? Mechanisme durven zakken, daar had men vorige Sports Tourer ook last van

UberScary

De rubbers van de deuren zijn in perfecte staat. Dit hebben we na gekeken en met de hogedrukspuit test kwam daar ook geen water langs. Als daar wel water zou langs komen dan moest de omhoog lopende zijkant van de vloer ook nat zijn.

De ramen achter zijn elektrisch. Die gaan niet vanzelf open. Ook zijn er geen water sporen op de ramen, deuren, zijkanten van de vloer.

Bedankt voor het meedenken.

bart-gsi
            Deelnemer

heb je onder de bestuurders stoel en bijrijders stoel geen buis zitten van je kacheltje die dus onder je stoel doorloopt als je de blaasrichting van de voeten actief zet misschien dat daar water doorheen komt…

UberScary

@bart-gsi wrote:

heb je onder de bestuurders stoel en bijrijders stoel geen buis zitten van je kacheltje die dus onder je stoel doorloopt als je de blaasrichting van de voeten actief zet misschien dat daar water doorheen komt…

Heb dit vandaag geprobeerd maar niets gebeurd.

bart-gsi
                Deelnemer

ok.. was een idee..
                  vaag probleem…

Ultimate
                  Deelnemer

Ik heb ook gehad in mijn Corsa C, bijna hetzelfde probleem, alleen was bij mij ook het matje aan bestuurderskant nat. Bleek een lekkage te zijn onder de motorkop, vlakbij de ruitenwisser. Kijk ook even als je de kap open hebt of er geen blaadjes bij de roosters liggen, dan kan de afvoer verstoppen.

bart-gsi
                    Deelnemer

@Ultimate wrote:

Ik heb ook gehad in mijn Corsa C, bijna hetzelfde probleem, alleen was bij mij ook het matje aan bestuurderskant nat. Bleek een lekkage te zijn onder de motorkop, vlakbij de ruitenwisser. Kijk ook even als je de kap open hebt of er geen blaadjes bij de roosters liggen, dan kan de afvoer verstoppen.

je bedoeld vast het parafaan??? dat plastic rooster onder je voorruit??

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.