Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Natte hemel en blijvende KVS melding -> Astra H 1.6 5 deurs
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 mei 2016 om 19:23 #17276723
Zoals de titel al doet vermelden,
rechts achter is mijn hemel en c-stijl vochtig/nat ! waar moet ik zoeken voor dit probleem? ik had al gedacht de panelen binnen los te rukken, maar ben niet bekend met hoe fragiel dat spul eventueel is… iemand tips, tricks, ervaring met dit probleem of ideeën?
ten tweede:
Ik kreeg sinds kort de melding ‘koelvloeistofp.’ op mijn display( 3 regels oranje display), terwijl mijn KVS niveau helemaal in orde was. Na wat onderzoek op o.a. dit forum heb ik eerst de ruitenwisvloeistof bijgevuld, en daarna de sensor onderaan de KVS tank vervangen (á 37 euro..) echter, de melding verschijnt nog steeds af en toe op mijn display.. De KVS tank is momenteel gevuld tot en met de dikke rand.
Kan iemand mij vertellen waar ik verder moet zoeken ?Ik hoor het graag !
Groetjes Nathan
23 mei 2016 om 19:37 #18319522Natte hemel kan te maken hebben dat die langs de antene lekt ( rubber niet meer goed afdicht )kijk dat is na misschien ligt het daar aan, kvs geen idee eerlijk gezegd kijk is of de sensor wel spanning krijgt! Of evt ergens kortsluiting maakt!
Mvg
Y24 mei 2016 om 00:34 #18319523Hey Nathan,
Als ik zo je probleem omschrijving lees mbt de natte hemelbekleding gok ik ook dat het water wellicht naar binnen lekt via de antenne.
Misschien is het rubbertje tussen de antenevoet en het dak verweerd/kapot.
Voor het verwijderen van de panelen in de auto en checken van je antenne en de voet daarvan kun je wellicht mijn topic raadplegen.
Ik heb onlangs de antenne van mijn auto vervangen, foto’s en wat uitleg daarvan kun je in hier vinden.24 mei 2016 om 12:55 #18319524Wat betreft je koelvloeistof melding ,tankje vervangen die is vuil van binnen en daarom blijft ie af en toe die melding geven ik heb precies het zelfde na vervanging van de sensor .
Dealer rade me aan om het tankje te vervangen .
Voorlopig blijf ik de melding lekker weg drukken24 mei 2016 om 15:07 #18319525Kan ik de sensor niet tijdelijk afkoppelen of afplakken oid zodat de melding in ieder geval
Voorlopig weg blijft ? Wegdrukken kan bij mij niet! Haha25 mei 2016 om 10:15 #18319526wat betreft de natte hemel is het vaak niet de antenne die lekt maar het rubber waar de bedrading van de achterklep doorheen gaat, even schoonmaken, ontvetten en sileconen kit tussenspuiten.
29 mei 2016 om 21:04 #18319527KVS melding is opgelost.
Ik heb een nieuw reservoir besteld á 28,- euro en deze natuurlijk gemonteerd.
Ging vrij gemakkelijk! voor degene die het nog moeten doen:
– accu verwijderen
– Slangen van het reservoir verwijderen en KVS aftappen.
– daarna kan het reservoir met een beetje kracht van de richel af getrokken worden, en kan de sensor(welke gelijk mee vervangen moet worden) onderaan verwijderd worden
– nieuw reservoir plaatsen en slangen weer monteren.
– als laatst vullen met KVS en daarna heb ik nog even de motor zo’n 10 minuten laten draaien met de KVS dop er af.Voor de hemel heb ik nog geen echte moeite gedaan.. hier kom ik later op terug!
29 juni 2016 om 23:34 #18319528zo zo.. na enige (lakse) tijd ook de oorzaak van de natte hemel gevonden (zowel bij het linker als rechter achterportier).
De bouten waarin de dakdragers geschroefd kunnen worden (onder de dak strips) zaten om de een of andere reden los. hierdoor was er aan beide zijden dus een gat in het dak waar het regenwater in liep.
Ik heb als oplossing waterdichte contactlijm gekocht, de geul goed schoongemaakt en de bouten hiermee gemonteerd. Probleem opgelost!
1 juli 2016 om 10:26 #18319529altijd mooi om te weten dat de problemen zijn opgelost. EN vooral dat andere mensen hiervan ook kunnen leren. :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.