Forumindex › Forums › Modellen › Astra › NAT VLAK VOOR DE BIJRIJDERSTOEL
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 december 2011 om 08:35 #17243993
Hoi allemaal.
betreft: Opel Astra G Caravan Combi 1.6 16_V Kat. Z16XE 74kWAl een tijdje is mijn vloerbedekking vochtig vlak voor de bijrijderstoel en eerst dacht ik dat komt van natte voeten.
Maar nu heb ik wat beter gekeken en het lijkt wel op koelvloeistof en het smaakt ook wat zoet.
Af en toe moet ik ook wat koelvloeistof bij vullen niet veel maar toch.
Kan het zijn dat er een leiding onder de vloerbedekking ligt naar de kachel voor achter??????
En hoe kan ik het beste te werk gaan.alvast bedankt.
gr. uit RO met sneeuw.7 december 2011 om 08:38 #17955764Kachelafvoer verstopt en dan gooit de kachel het in de auto eruit bij de bijrijderskant! Laatst nog gehad met een Vectra.
7 december 2011 om 08:51 #17955765@Step-han wrote:
Kachelafvoer verstopt en dan gooit de kachel het in de auto eruit bij de bijrijderskant! Laatst nog gehad met een Vectra.
Hoe kan ik dat zien en verhelpen waar is die kachel afvoer.bedankt
7 december 2011 om 10:34 #17955766Wij hebben hetzelfde probleem bij de Zafira A.
Bij de Zafira heeft het met de airco te maken, zonder airco geen natte voeten.7 december 2011 om 10:38 #17955767@kwuyts wrote:
Wij hebben hetzelfde probleem bij de Zafira A.
Bij de Zafira heeft het met de airco te maken, zonder airco geen natte voeten.
Is het bij jullie dan ook net als koelvloeistof want als ik mijn vinger in de mat druk wordt mijn vinger vochtig en het proeft als koelvloeistof(antivries)
maar van natte voeten kan ik niet spreken.7 december 2011 om 11:06 #17955768koelvloeistof is het zeker niet bij ons.
7 december 2011 om 11:13 #17955769@kwuyts wrote:
koelvloeistof is het zeker niet bij ons.
oke maar men zegt ook kachel afvoer misschien verstopt.
Heb al even gekeken maar waar zit dat ding dan?
weet jij dat,zou het graag willen weten en op Google kan ik ook niets vinden.7 december 2011 om 12:12 #17955770kijk of je waterkeerplaat onder de parafaan goed zit
7 december 2011 om 12:32 #17955771@Oenatje wrote:
kijk of je waterkeerplaat onder de parafaan goed zit
Ben maar een domme jongen wat is waterkeerplaat onder de parafaan.
Parafaan is dat de vloerbedekking??? zo ja moet de vloerbedekking er dan uit.Alvast bedankt.
wacht even ik denk dat ik het weet (Parafaan is de plaat onder de ruitenwissers?)
bingo of geen bingo.
of: ga door naar start en u ontvangt geen 200 euro.7 december 2011 om 13:38 #17955772De kans is dat je verwarmingsradiateur lek is, je ruikt dan ook binnen een koelvloeistof geur als je de verwarming aanzet, dat kunnen ze niet goed meten door het af te persen (ik had het in onze G ook) geproefd heb ik het niet maar in de garage was het door de monteur te zien, vervangen zou nogal kostbaar worden (een uur of 8 werk) dus ik heb het toen maar laten zitten, overigens was het bij ons nog niet zo veel dat het op de vloerbedekking terrecht kwam.
7 december 2011 om 13:43 #17955773Stom even tussen door (misschien)
Afwatering van je voorruit bak (waar ook soms de accu instaat)?
gr
7 december 2011 om 13:57 #17955774@opel-mark wrote:
De kans is dat je verwarmingsradiateur lek is, je ruikt dan ook binnen een koelvloeistof geur als je de verwarming aanzet, dat kunnen ze niet goed meten door het af te persen (ik had het in onze G ook) geproefd heb ik het niet maar in de garage was het door de monteur te zien, vervangen zou nogal kostbaar worden (een uur of 8 werk) dus ik heb het toen maar laten zitten, overigens was het bij ons nog niet zo veel dat het op de vloerbedekking terrecht kwam.
Mark
http://www.AstraTuningClub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;
Het kan natuurlijk, maar lijkt mij niet ruik van binnen niks en als het zo zal zijn zal de vloerbedekking voor nat zijn en daar is het droog.
De vloer bedekking is vlak voor de bijrijder stoel vochtig vandaar dat ik het vreemd vindt.
wel moet ik soms een beetje koelvloeistof bij vullen maar niet veel
Ik woon in Roemenie en rij 2 a 3 per jaar naar NL en dan vul ik niets bij ook geen olie, WEL BENZINE helaas. en dat is heen en terug 5000 km.
dat wou ik nog even zeggen het is geen schoonwater echt wel koelvloeistof het is zoetigde accu staat voorin de auto niet onder het raam.
7 december 2011 om 14:59 #17955763Afwatering i.i.g.
7 december 2011 om 15:27 #179557757 december 2011 om 15:40 #17955776Naar die zgn kachelafvoer ben ik wel benieuwd eigenlijk. Kachelsysteem (vloeistof – verwarming) is toch een gesloten systeem ??
Wat moet er dan afgevoerd worden..7 december 2011 om 16:33 #17955777@haan wrote:
@xanquezer wrote:
Afwatering i.i.g.
bedoel je in ieder geval?????Ja inderdaad. i.i.g. = de afkoring voor in ieder geval
7 december 2011 om 16:51 #17955778@Jerremy wrote:
Naar die zgn kachelafvoer ben ik wel benieuwd eigenlijk. Kachelsysteem (vloeistof – verwarming) is toch een gesloten systeem ??
Wat moet er dan afgevoerd worden..
ik ook.
Maar zal ik alles eruit moeten halen dan de stoelen enz enz enz enz want daar wordt ik niet vrolijk van denk ik.7 december 2011 om 18:47 #17955779om het onderdeel te vervangen moet je middenconsole eruit. en alles loshalen wat je kan loshalen.
je moet kijken waar die luchtbuizen naar toe lopen. bij dat centrale punt moet je wezensucces
7 december 2011 om 19:01 #17955780@robert_corsa wrote:
om het onderdeel te vervangen moet je middenconsole eruit. en alles loshalen wat je kan loshalen.
je moet kijken waar die luchtbuizen naar toe lopen. bij dat centrale punt moet je wezensucces
o nee toch.
leuke klus7 december 2011 om 19:14 #17955781klopt, maar is wel goed te doen hoor.
succes7 december 2011 om 19:31 #17955782@robert_corsa wrote:
klopt, maar is wel goed te doen hoor.
succes
Dus je denkt daar ik daar moet zijn
ik kon ook al niet achter komen wat de probleem zou zijn kachel ontluchting hadden ze over maar dat vond ook al niet logisch
Maar kan natuurlijk eerst eens kijken bij de ruitenwisser motor of daar iets te vinden is.7 december 2011 om 19:57 #17955783@haan wrote:
@robert_corsa wrote:
om het onderdeel te vervangen moet je middenconsole eruit. en alles loshalen wat je kan loshalen.
Maar ik zit hierover ook even na te denken.
Zitten daar ook waterslangen dan???7 december 2011 om 20:20 #17955784TS heeft over zoet smakende vochtigheid= antivries + een kleine lekkage omdat hij af en toe koelvloeistof moet bijvullen, dat betekend dus dat de kachelradiateur en/of kachelkraan lekt in het interieur dat heeft niks te maken met de afwatering/parafan/airco.
het koelcircuit is een gesloten syteem die in principe niet behoeft te worden bij gevuld,moet je dit wel dan is er een lekkage.
meest voorkomend is de kachelkraan die lekt,dat is een bekend probleem.
is eventueel een modificatie voor,er lopen geen leidingen door de vloer gaat op bassis van lucht
7 december 2011 om 20:36 #17955785@miraltje wrote:
TS heeft over zoet smakende vochtigheid= antivries + een kleine lekkage omdat hij af en toe koelvloeistof moet bijvullen, dat betekend dus dat de kachelradiateur en/of kachelkraan lekt in het interieur dat heeft niks te maken met de afwatering/parafan/airco.
het koelcircuit is een gesloten syteem die in principe niet behoeft te worden bij gevuld,moet je dit wel dan is er een lekkage.
meest voorkomend is de kachelkraan die lekt,dat is een bekend probleem.
is eventueel een modificatie voor,er lopen geen leidingen door de vloer gaat op bassis van lucht
nu dit lijkt mij beter en klinkt ook logisch
Maar hoe kom ik bij de kachelradiateur of kachelkraan???? weet je dat7 december 2011 om 21:10 #17955786die zit achter de midden-console, en is het makkelijkst te bereiken via de pasaagierkant,over het hoe in en uitbouwen kan ik je niks vertellen, daar ik het zelf nog niet heb gedaan in een astra-G
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.