Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Naar EDS geweest.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 augustus 2010 om 18:48 #17708496
origineel gepost door martijn b.
bij mij werkte CC e 1e keer na mijn bezoek aan EDS niet meer…de fout is er uit gehaald. inderdaad een map van een aangepaste leh op mijn let..Ronny en Arno zeiden lachend….een erg goed rijdend auto met deze map..na wat fijntuning …
Wel apart!!! Maar gaat erom hoe ie rijdt!!!
Ik heb met Ronny te maken gehad, hij weet echt wel waar ie over praat. En je wordt heel goed geholpen.
Zag dat je een grotere aanzuigmond erop hebt Martijn, brengt dit ook wat? En je hebt andere bougies, is dit beter of voldoen de orginele bougies ook?13 augustus 2010 om 07:45 #17708497Ron,
All kleine zaken dragen bij maar voelen doe je dat denk ik niet echt….de originele bougies zijn het beste!!!!(ADVIES VAN EDS) de mijne heb ik erin gedaan bij EDS omdat op dat moment de originele niet voorradig waren!
De CC is een kwestie van hendel (40 euro tweedehands) omzetten en aansluiten op de de liggende stekker. Daarna naar de dealer en de via tech 2 aanzetten(30euro).
Heeeeerlijk die CC..
Martijn
13 augustus 2010 om 12:34 #17708498Ik zet het gratis voor je aan :)
13 augustus 2010 om 13:42 #17708499origineel gepost door martijn b.
Ron,All kleine zaken dragen bij maar voelen doe je dat denk ik niet echt….de originele bougies zijn het beste!!!!(ADVIES VAN EDS) de mijne heb ik erin gedaan bij EDS omdat op dat moment de originele niet voorradig waren!
Martijn
NGK Iridium zijn de beste en niet die originele flutdingen(EDS is hier ook op teruggekomen want ze verkopen ze zelf ook)
Vooral bij phase 2 en hoger
13 augustus 2010 om 17:35 #17708500Heb een beetje te vroeg gejuichd geloof ik. Auto stoot en schokt flink nu bij half gas en flink gas geven.
Vandaag sprong hij ook een keer in de noodloop na de schokpartij :(
Laat ik hem rustig opkomen gaat alles goed.
Eerst voelde je soms een klein schokje, dacht dat is de turbo die inkomt, maar nu doet ie het veel heftiger.
Heb alles eerst zelf gecheckt, zoals vavuum slangetjes, of ie lucht lekt, bougies zitten op 35 NM.
auto uit gelezen en gaf geen storingscodes, ondanks de noodloop waar ie vandag insprong. Ik zette de auto uit en weer aan en het was weer goed.Heb vanmiddag met EDS gebeld, eventjes overlegd met Ronny, en ik kan morgen gelijk langskomen. Kijken ze even en rijden ze erin. Ben benieuwd.
Kan zelf niets achterhalen, mischien zit het toch in de software? of brandstoftoevoer?
Zou het in de sensoren zitten, had ik toch iets moeten zien met uitlezen zou je zeggen.13 augustus 2010 om 18:00 #17708501Das minder zeg. Wel klasse dat je gelijk langs kunt komen. Hoop dat ze ook gelijk wat vinden en dat je niet vaker op en neer hoeft voordat ze eruit zijn!
Succes morgen, we lezen het hier wel.
13 augustus 2010 om 18:03 #17708502Blow-off valve ok? Waste-gate actuator ok?
13 augustus 2010 om 18:23 #17708503origineel gepost door OPCdriver
Blow-off valve ok? Waste-gate actuator ok?Beide gecheckt, heb hem ook geprobeerd met de orginele slang, dus zonder buis en blow off valve.
Was hetzelfde.13 augustus 2010 om 18:38 #17708504Vervelend , lastige storing dus.
EDS zal er wel raad mee weten.
Succes en groet Marcel.13 augustus 2010 om 18:51 #17708505origineel gepost door OPCdriver
Vervelend , lastige storing dus.
EDS zal er wel raad mee weten.
Succes en groet Marcel.Ik hoop het wel, en nog bedankt voor het meedenken.
Mischien heb ik wel wat gemist, ben geen automonteur.
We horen het wel morgen,13 augustus 2010 om 20:15 #17708506ronny lost het op. Ze checken alles! Eerst maar nieuwe bougies. Succes man
14 augustus 2010 om 10:21 #17708507Net terug, rond gereden met de computer eraan. En eigenlijk niets raars te zien.
Moet eerst de bougies vervangen, kan een slechte bij zijn. En anders is voor 95% de brandstof pomp slecht.
Hij krijgt na de chiptuning gewoon niet meer genoeg aangeleverd. Met de orginele chip merk je het vaak niet als ie slecht aan het worden is, maar met de Phase1 erop vraagt ie bij half en vol gas natuurlijk meer benzine.Dus eerst nieuwe bougies halen en dan effe proberen!
14 augustus 2010 om 12:27 #17708508Dat ken ik, vacuümleiding naar de terugslagklep even controleren dit zijn de symptomen als die daar van af ligt bij mijn C20LET wel in ieder geval.
14 augustus 2010 om 14:09 #17708509Ron,
Het is de map die EDS gebruit zelf.
Enige oplossing is denk ik om deze door EDS te laten aanpassen.Wel kut dat je dat later merk en niet direct bij EDS,
Tegen mij zeiden ze dat het door de uitlaat kwam! guess what na milltek uitlaat zelfde probleem…
EDS kon verder niets bij mij doen en ze zeiden dat alle autos deze mapfile gebruiken en geen last hebben…. nou ik lees toch wat anders:(.Ik kan eventueel dit wel voor je maken met een andere Phase 1 map, deze is goed voor rond de 245pk en 400nm maar deze map file heeft deze issues niet :).
Heb je eventueel ook een boost meter? wat is je vacuum? en wat doet die als je half gas geeft?
Let me know.
en succes :)14 augustus 2010 om 16:59 #17708510Gelukkig is het opgelost, heb er nieuwe bougies in gedaan straks en hij loopt als een tierelier!!!! :thumbup
! van de bougies sloeg over dus, zitten er pas 9500 km in vanaf vorig jaar november :thumbdown
Heb wel nog effe een kwart tank leeggereden, maar trekt in 1 ruk door nu. king:
@XpLoD : Bedankt voor het aanbod nog, maar het is gelukkig goed nu!!14 augustus 2010 om 18:33 #17708511ron,
Welke heb je er nu in?
Hebben ze bij eds dit niet getest dan????
14 augustus 2010 om 18:49 #17708512origineel gepost door martijn b.
ron,Welke heb je er nu in?
Hebben ze bij eds dit niet getest dan????
Heb gewoon een setje orginele bougies gehaald. Volgens Ronny voldoen deze prima. Denk probeer dit eerst, zijn de kosten niet.
Ze hebben niets gemerkt bij EDS. De bougie sloeg af en toe door denk ik. Ze zaten er ook nog niet zo lang in, had dit ook aangegeven.
Op de terugweg vanuit EDS na het chippen heb ik wel een keer wat gemerkt. Maar het werd steeds erger nu. Gisteren bleef ie maar stotteren als ik half of vol gas gaf.17 augustus 2010 om 10:16 #17708513Hi Ron,
En hoe gaat het nu???? geen last van een pulserend gevoel bij vol gas? ik bedoel het gevoel van dat de turbodruk enigzins op en neer gaat. Dit was namelijk mijn probleem en dat hebben ze verholpen door het aangepaste leh programma erop te zetten.
Volgens ronny zou ik met de rest van mijn aanpassingen zo rond de 250 pk met 410 nm moeten zitten ….zo’n beetje als jouw cijfers.
Heb wel de sportknop laten installeren..een echt aanrader hoor!
Grtz,
Martijn
17 augustus 2010 om 11:57 #17708514Ik ga over op Bosch F5DP0R bougies… ervaar soortgelijke problemen op het moment. Heb ook die Iridiums erin, die gaan er dus mooi weer uit..
Auto trok toen ik van vmax kwam in 1 ruk van 120 naar 200+… als ik nu bij 120 vol gas trap aarzelt ie een paar keer. En dat was niet.
17 augustus 2010 om 12:09 #17708515Maaruh hoelang moeten een paar goede bougies meegaan dan ?
Heb zelf NGK Iridium IX en werk tot nu toe probleemloos (266pk 428nm)
Hoelang heb je de Iridiums gebruikt Baas J ?
17 augustus 2010 om 13:20 #17708516EDS heeft mij gezegd originele zijn de beste. met bv mijn ngk gaat het de ene keer wel goed en de andere niet.
bij mij wel goed nog…..maar ja zijn ook pas 10.000 km mee gereden.17 augustus 2010 om 16:00 #17708517origineel gepost door martijn b.
Hi Ron,En hoe gaat het nu???? geen last van een pulserend gevoel bij vol gas? ik bedoel het gevoel van dat de turbodruk enigzins op en neer gaat. Dit was namelijk mijn probleem en dat hebben ze verholpen door het aangepaste leh programma erop te zetten.
Volgens ronny zou ik met de rest van mijn aanpassingen zo rond de 250 pk met 410 nm moeten zitten ….zo’n beetje als jouw cijfers.
Heb wel de sportknop laten installeren..een echt aanrader hoor!
Grtz,
Martijn
Is helemaal goed nu Martijn, loopt super. Geen schokken meer. Loopt mooie vloeiend door nu. :thumbup :thumbup
Sportknop moet ik ook nog een keer doen, zelfde als een grotere lichtinlaat en van de winter komt er een Miltek uitlaatsysteem onder, met voorkatvervanger.
En Ronny van EDS zei ook tegen mij de orginele bougies voldoen prima. Gaat er toch weer 1 kapot, dan zie ik dan wel.
Deze blokken hebben standaard al snel de bougies kapot zag ik, interval volgens boekje 30.000 km of 2 jaar.
Dus met wat meer pktjes zullen ze nog wel wat sneller de geest geven.17 augustus 2010 om 16:10 #17708518Ron, Top dat het nu goed loopt.
grtz
martijn
7 mei 2011 om 21:12 #17708519Hey,
Ik ervaar wederom hetzelfde op het moment.
Heb de Ngk’s erin zitten, denk nu 2500 km, ongeveer 1 maand. Ondertussen wel veel gebeurd met de auto. Nieuwe turbo(leh) Remap erop en afgelopen dinsdag een powerrohr en Direct air intake met grotere aanzuigbuis. Eerste dag liep hij fantastisch, en nu weer huilen met de pet op…..
Is ook geen pijl op te trekken, de ene keer trekt hij super bij half gas, komt de turbo mooi erin…. en de volgende keer heb je nog minder vermogen bij vol gas……
Bij 2700 rpm een enorme dip/hik, waar normaal de turbo super inkwam, en absoluut niet vloeiend doorlopen in laag toerental, hikken stoten bokken enz enz geen lampje aan…
Ook bij vol vermogen 4500 rpm soms echt inhouden, lijkt lopen op 3cil te zijn……
Ga maandag eerst even originele halen, en dan zien we wel weer verder. Heb net 85 euro afgetikt voor die KUT NGK’S dus wil nu eerst zekerheid hebben voordat de Bosch 5FDP0R’s erin gaan.
Mijn probleem klinkt iig als een Bougie probleem. En altijd in het weekend he???
7 mei 2011 om 21:41 #17708520bosch erin :agent
niks dan lof over die dingen! -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.