Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Naar EDS geweest.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 augustus 2010 om 06:14 #17224375
Vandaag naar EDS geweest, samen met Mark ( van OPC-Power club ) en mijn schoonvader. Was gezellig dagje en het heeft zich ook geloont. Wat een verschil zeg qua rijden. Hij was al vlot maar nu gaat ie als een raket. Hij reageert zo vel op het gas, en bij gas geven springt ie vooruit.
De mensen weten ook echt waarover ze praten, ben echt super geholpen.De OPC bracht na het chippen 243,1 pk en 409 NM koppel op de bank. Met nieuwe orginele LET turbo. Ben hiermee heel tevreden!!!
Hieronder een paar fotootjes en een kort filmpje.
En de link naar het filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=swoTRvWgqLg
Vind het heel vreemd dat sommige mensen hier slechte ervaringen hebben, of dat het ligt aan wie je helpt. Ik ben in ieder geval super geholpen. En de man met wie ik te maken heb gehad ( ronny ) weet in ieder geval zeker waar ie over praat.
Heb het ook nog gehad over het verschil in dyno’s, volgens hem zul je dat toch houden. Aan 1 kant concurrentie natuurlijk en andere kant als je bv de blower iets fout neer zet, dus niet goed op de intercooler dan krijg je al een duidelijk verschil in pk’s. Minder koele lucht betekend minder PK’s. En daarbij elke bank is toch wel weer anders.
6 augustus 2010 om 06:22 #17708472mooi resultaat,
Marcel
6 augustus 2010 om 06:31 #17708473Dat is toch goed dat jij er een goed gevoel bij hebt, daar draait het uiteindelijk om vind ik.
Ik heb helaas een iets minder gevoel bij EDS gekregen.
Maar dat bepaalt uiteindelijk ieder voor zich.
Misschien is het een keer leuk, om gewoon uit nieuwsgierigheid bij VDB Works te gaan kijken wat hij daar precies op de bank doet en de grafiek.
Met dat lucht verhaal, ik bedoel elke auto rijd in de winter beter dan in de zomer.Dan hebben we allemaal beetje steeds een vergelijking.
Maar mooi resultaat hoor, geniet van de raket:D
Groeten.
6 augustus 2010 om 08:21 #17708474Ziet er goed uit Ron
Mooi resultaat en geniet er van
6 augustus 2010 om 09:55 #17708475Klinkt goed hoor. Gefeliciteerd. Heb je nog de originele intercooler ook of gebruik je een dikke FMIC?
Ben wel benieuwd wat hij zou doen bij bijvoorbeeld VDB Works, Klasen of Vmax, zoals anderen ook al zeggen. Verschil in banken zul je ook wel aantreffen lijkt mij. Denk dat mijn Corsa op een andere bank ook wel andere waardes gaat aangeven. Ik volg de topics hierover omdat ik in de toekomst de OPC ook wel van een upgrade wil gaan voorzien. Kan me niet voorstellen dat EDS zulke verschillen en fouten zou maken, daar is het een te grote en bekende naam voor. Klassen spreekt mij ook wel aan, heeft goeie wagens neergezet en het voordeel van VDB is dan toch wel weer het spreken van nederlands. Gelukkig heb ik nog even de tijd om een keuze te maken ;)
Denk trouwens dat je overal wel mensen gaat treffen met minder positieve ervaringen, dat hou je toch niet tegen.
6 augustus 2010 om 10:14 #17708476Mooi resultaat hoor, maar ik word toch wel zo moe van het gezeur over eds de laatste tijd hier op het forum, door een aantal personen.
Het verschil van vermogen als je bij eds wegrijd zegt genoeg, lekker boeiend als de bank iets afwijkt.6 augustus 2010 om 12:10 #17708477origineel gepost door Vipertjegts
Klinkt goed hoor. Gefeliciteerd. Heb je nog de originele intercooler ook of gebruik je een dikke FMIC?Ben wel benieuwd wat hij zou doen bij bijvoorbeeld VDB Works, Klasen of Vmax, zoals anderen ook al zeggen. Verschil in banken zul je ook wel aantreffen lijkt mij. Denk dat mijn Corsa op een andere bank ook wel andere waardes gaat aangeven. Ik volg de topics hierover omdat ik in de toekomst de OPC ook wel van een upgrade wil gaan voorzien. Kan me niet voorstellen dat EDS zulke verschillen en fouten zou maken, daar is het een te grote en bekende naam voor. Klassen spreekt mij ook wel aan, heeft goeie wagens neergezet en het voordeel van VDB is dan toch wel weer het spreken van nederlands. Gelukkig heb ik nog even de tijd om een keuze te maken ;)
Denk trouwens dat je overal wel mensen gaat treffen met minder positieve ervaringen, dat hou je toch niet tegen.
Heb nog de orginele intercooler erop, laat het ook zo.
Wil wel nog een Miltek uitlaatsysteem erop en een voorkatvervanger.6 augustus 2010 om 16:17 #17708478origineel gepost door patman
Mooi resultaat hoor, maar ik word toch wel zo moe van het gezeur over eds de laatste tijd hier op het forum, door een aantal personen.
Het verschil van vermogen als je bij eds wegrijd zegt genoeg, lekker boeiend als de bank iets afwijkt.Jah maar 20pk afwijking is na mijn idee toch iets te veel!!:thumbdown
6 augustus 2010 om 16:41 #17708479origineel gepost door ronOPC1
Heb nog de orginele intercooler erop, laat het ook zo.
Wil wel nog een Miltek uitlaatsysteem erop en een voorkatvervanger.Netjes hoor. Uitlaat systeem zal ook wel weer iets helpen. Miltek hoor ik steeds vaker. Hebben die Subaru gasten ook vaak volgens mij of niet? Heb onder de Corsa een Groep A van Formel K zitten met 63 mm binnenmaat. Wil voor de Zafira ook nog wel het een en ander maar weet niet of de vrouw des huizes er wel zo blij mee gaat zijn ;);):D
6 augustus 2010 om 16:55 #17708480De vrouw des huizes heeft gelukkig niets over jouw Zafira of portomonnee te zeggen toch? ;)
6 augustus 2010 om 17:04 #17708481Bij ons gaat het zo van Ron iets voor de OPC, dan Ivonne ook iets voor de GSI. :o:D
We moeten met het budget voor de auto’s samen doen, maar het is wel super hoor saampies dezelfde hobby!!!6 augustus 2010 om 17:08 #17708482origineel gepost door Baas J.
De vrouw des huizes heeft gelukkig niets over jouw Zafira of portomonnee te zeggen toch? ;)Helaas is het onze OPC en mijn Corsa ;).
6 augustus 2010 om 17:08 #17708483origineel gepost door Vipertjegts
origineel gepost door ronOPC1
Heb nog de orginele intercooler erop, laat het ook zo.
Wil wel nog een Miltek uitlaatsysteem erop en een voorkatvervanger.Netjes hoor. Uitlaat systeem zal ook wel weer iets helpen. Miltek hoor ik steeds vaker. Hebben die Subaru gasten ook vaak volgens mij of niet? Heb onder de Corsa een Groep A van Formel K zitten met 63 mm binnenmaat. Wil voor de Zafira ook nog wel het een en ander maar weet niet of de vrouw des huizes er wel zo blij mee gaat zijn ;);):D
Zou mooi zijn als dit ook nog iets brengt, maar vind het vermogen nu al echt super. Denk dat als ie meer koppel krijgt, dat dan de koppeling langzaamaan ook moeilijk gaat doen. De Miltek uitlaten zitten idd vaak ook op subaru, Jeroen ( ik meen dat hij astrasjezer heet hier op het forum ) heeft ook een miltek. Klinkt echt super.
6 augustus 2010 om 18:35 #17708484Mooie cijfers hoor.:thumbup:thumbup
10 augustus 2010 om 06:32 #17708485Van mijn kant kan ik het niet begrijpen dat zoveel mensen ontevreden zijn over EDS.
Sinds ik daar ben weg gereden heb ik een OPC die heel anders is. Veel feller op het gas en veel meer power.
Mijn auto was al gechipt, bleek bij een eerdere run op een bank hier bij mij in de buurt.
De OPC had toen 223 pk en 319 NM koppel, maar sinds ik bij EDS ben geweest is een heel stuk sneller en veel directer op het gas. Hij rijdt gewoon veel beter. Koppeling heeft het er af en toe wel zwaar mee, is mijn indruk.Wat tijden orgineel Zafira OPC: 80-100 in 4de versnelling in 8 sec ( volgens autoweek )
Met eerder software op mijn OPC: 80-100 in 4de verselling in 7,0 sec ( zelf getest )
Nu met de Software van EDS: 80-100 in 4de versnelling in 5,4 sec ( zelf getest )Hij is dus een heel stuk sneller geworden, wel wat zenuwachtiger vind ik, maar het is het een of het ander he.
10 augustus 2010 om 09:16 #17708486Ja klopt, na VMAX is mijn auto ook een stuk zenuwachtiger… kan ook soms bokken omdat de turbo veel eerder ingrijpt en jij dan alweer van t gas gaat omdat t je bedoeling was maar heel even op te trekken. Ding wil gewoon vooruit hahaha
10 augustus 2010 om 18:00 #17708487Ach jah zolang jij er maar blij mee ben met je resultaat tog:D
10 augustus 2010 om 21:00 #17708488heerlijk toch die power modus. Aan als ik wil trappen en uit als het niet hoeft.
10 augustus 2010 om 21:42 #17708489origineel gepost door ronOPC1
Hij is dus een heel stuk sneller geworden, wel wat zenuwachtiger vind ik, maar het is het een of het ander he.Ron,
Dat zenuwachtig gedoe had ik ook. Daarom was ik niet zo blij met mijn EDS Map.
Maar ik vroeg mij nu af hoe je auto reageert op half throttle?
Mijn auto ging bij halfgas tekeer, Turbo ging al op 1.2 bar zonder dat de auto optrok….Uiteindelijk was dit door middel van een CS P2 map opgelost.
11 augustus 2010 om 12:33 #17708490origineel gepost door XpLoD
origineel gepost door ronOPC1
Hij is dus een heel stuk sneller geworden, wel wat zenuwachtiger vind ik, maar het is het een of het ander he.Ron,
Dat zenuwachtig gedoe had ik ook. Daarom was ik niet zo blij met mijn EDS Map.
Maar ik vroeg mij nu af hoe je auto reageert op half throttle?
Mijn auto ging bij halfgas tekeer, Turbo ging al op 1.2 bar zonder dat de auto optrok….Uiteindelijk was dit door middel van een CS P2 map opgelost.
Daar heb ik geen last van, dat ie raar doet bij half gas.
Reageert mooi op het gas, wel directer zoals al gezegd maar goed te doseren, geen onverwachte dingen of zo.11 augustus 2010 om 13:58 #17708491Nice!!!
Nou dat is dan een perfecte chiptuning :).
Hebben ze trouwens custom gedaan of was het map erop en dan rollenbank?11 augustus 2010 om 17:34 #17708492Niet custom zover ik weet. Ze hebben map erin gezet, toen heeft die jongen een run gedaan. Hebben van tevoren ook nog gekeken wat ik er op dat moment in had zitten, of ze iets konden achterhalen, maar geen idee waar de software vandaan kwam. Had ik gevraagd, het ging me er ook om dat ik weet nu met wat ik rij, auto was al gechipt, maar geen idee wat erin zat, en was er niet zo happy mee.
Daarna is Ronny gekomen, alles bekeken. Hij was niet helemaal tevreden, hebben ze nog wat dingen bekeken, en daarna nog een run gedaan. Toen was het helemaal goed!!12 augustus 2010 om 06:04 #17708493Hoi Ron,
Heb je Cruise control? Zo ja werkt die goed als je met de hand gas geeft?
Mijne heeft ook EDS phase 1 (wel een ander dan normaal nm. van een leh turbo(heb zelf een nieuwe let)) en gaat echt als een raket. Zeker zo rond de 3500 toeren. Ik ben samen met Ronny meerdere malen wezen rijden met de tech 2 en de laptop. Ik ben een echte zeikerd en wilde alle dingetjes die ik voelde eruit hebben. Dit hebben ronny en Arno uitstekend geregeld.
Grtz,
Martijn
12 augustus 2010 om 06:52 #17708494origineel gepost door martijn b.
Hoi Ron,Heb je Cruise control? Zo ja werkt die goed als je met de hand gas geeft?
Mijne heeft ook EDS phase 1 (wel een ander dan normaal nm. van een leh turbo(heb zelf een nieuwe let)) en gaat echt als een raket. Zeker zo rond de 3500 toeren. Ik ben samen met Ronny meerdere malen wezen rijden met de tech 2 en de laptop. Ik ben een echte zeikerd en wilde alle dingetjes die ik voelde eruit hebben. Dit hebben ronny en Arno uitstekend geregeld.
Grtz,
Martijn
Heb geen cruisecontrol erop, wil deze in de winter er wel op gaan zetten. Zijn hier problemen mee dan?
Heb je de software erop voor een LEH turbo, en je hebt een LET? Heb zelf ook een nieuwe LET turbo ( paar maanden oud ).12 augustus 2010 om 15:58 #17708495bij mij werkte CC e 1e keer na mijn bezoek aan EDS niet meer…de fout is er uit gehaald. inderdaad een map van een aangepaste leh op mijn let..
Ronny en Arno zeiden lachend….een erg goed rijdend auto met deze map..na wat fijntuning …
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.