Naafkappen Opel Vectra B (BJ 2000)

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Naafkappen Opel Vectra B (BJ 2000)

• Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    BillyBorsthaar

Goedenavond allen,

Een of andere loljurk heeft laatst twee van de vier naafkappen van mij auto gestolen. Het zijn gewoon de standaard velgen. Degene waar de wielbouten niet doorheen steken. Bij de sloop bewaren ze deze niet ben ik al achter. Marktplaats hou ik al een tijdje in de gaten, zonder succes. Iemand enig idee hoe ik deze kan bekomen? Mijn auto is afgezien van een roestplekje op de linker achter wielrand nog best heel netjes. Dus ik vind het toch zonde. Vooral na elke wasbeurt irriteert het mateloos. :-)

En nee, die op de foto is niet van mij. Gewoon een google plaatje. :-)

Groet, Ruud.

Anoniem

Als het originele Opel velgen zijn. Zou ik bij een dealer informeren

bart-gsi
        Deelnemer

zouden ze passen van en astra F ??
          http://www.car-partsoutlet.nl/product_info.php?cPath=41&products_id=213&osCsid=820a8129d185c68e7f41f72d528844fe” onclick=”window.open(this.href);return false;
          lijken het zelfde…

BillyBorsthaar

Helaas passen ze van een Astra F niet. Je gelooft het nooit, maar van de Astra die ik hiervoor had, werden er ook 2 gejat. De twee overige heb ik eraf gehaald toen ik hem inruilde. Ik blijf toch wel Opel rijden, dus wellicht kwamen ze ooit van pas. Ik heb ze gisteravond gepast, maar helaas. Ff te klein. Bovendien zijn ze van een astra iets bollend, terwijl de mijne iets hol zijn.

Ik ga vanmiddag even langs de dealer. Alleen was ik de laatste dat ik daar was lichtelijk geschrokken. Ik probeerde lampjes in mijn airco en verwarming schakelaars te vervangen. Kon niet. Moest een nieuwe schakelaar kopen. 36 euro per schakelaar omdat een lampje niet brand. De schakelaars zijn nog steeds donker. :-)

bart-gsi
            Deelnemer

kunt ook kijken als optie voor velgen zonder naafkapjes… worden ze ook niet meer gejat.. zoals de 2×5 5 spaaks 16″van een vectra b

bart-gsi
              Deelnemer

Anoniem

Dat is typisch dealer. Niks repareren maar vervangen.

Moet dacht ik mogelijk zijn het lampje te vervangen. Is tenslotte ooit in elkaar gezet dus kan het ook uit elkaar

warhamstr
                  Deelnemer

@Helmer opelfan wrote:

Dat is typisch dealer. Niks repareren maar vervangen.

Moet dacht ik mogelijk zijn het lampje te vervangen. Is tenslotte ooit in elkaar gezet dus kan het ook uit elkaar

Jaaa, het naafkap lampje idd, kun je zo bij :thumb :jerry

BillyBorsthaar

Eens! Alleen ik heb het echt geprobeerd, zonder succes. Een echt handig iemand zal het vast lukken. Lostrekken gaat sowieso niet, dus wordt het aan de achterkant los solderen. En in een plastic schakelaar durfde ik dat niet aan. Dan liever een werkende donkere schakelaar. :-)

Maar door die ervaring bij de dealer vrees ik dat twee kapjes me natuurlijk ook weer 174,95 gaan kosten. Dan liever lelijke velgen. Het is niet anders. Hou mijn ogen natuurlijk wel open.

En andere velgen kopen gaat me ook ff te ver. :-) Maar bedankt voor alle tips en andere reactie tot nu toe!

Corsaliefhebber
                      Deelnemer

Op de duitse ebay staan 3 gebruikte voor 25 euro alle drie samen :thumb
                        Misschien nog wel goedkoper te vinden maar het is geen 174,95 hahaha :D :D

http://www.ebay.de/itm/Opel-Felgendeckel-3-stk-Nabendeckel-GM-90497227-90497228-Vectra-B-usw-/201458452635″ onclick=”window.open(this.href);return false;

BillyBorsthaar

Dankje voor de tip! Vond die drie er niet heel florissant uit zien, maar een nieuwe zoekopdracht op opel felgendeckel bracht me bij een keurig setje van 4. Staat geen typenaam bij maar wel een partnumber. Die ga ik morgen eens vergelijken.

Corsaliefhebber
                          Deelnemer

:thumb :thumb

mvolkerink
                            Deelnemer

Misschien is dit nog wat?

http://link.marktplaats.nl/m1033887730″ onclick=”window.open(this.href);return false;

Corsa_GSi
                              Deelnemer

Misschien ff WimV6 contacten, die heeft laatst een samen met een ander forumlid (ben ff nickname kwijt) een B V6 gesloopt.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.