Forumindex › Forums › Modellen › Astra › na vv thermostaat nog steeds niet goed warm
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 februari 2011 om 05:30 #17232109
Hallo, ik heb pas bij de opel garage mijn thermostaat laten vervangen na een zogeheten diagnose, als mijn auto stilstaat en hij is warm gereden dan komt mijn temperatuur wel aan 90 graden, bij 93 graden gaat netjes me fan aan. maar tijdens het rijden hangt me temperatuur onder de 90 graden, ergens tussen 85 en 90 zeg maar. Waar zou ik dit probleem moeten zoeken, water pomp is ook pas vervangen met distributieriem
3 februari 2011 om 05:41 #17810129Om te beginnen is het altijd fijn als je je even voorstelt op dit forum.
Het is ook handig om even te melden om welke auto het gaat.
ik neem aan een astra, maar serie, motorcode / type, is op zich wel handig om te vermelden als je een probleem meldt.
Sowieso is het handig (in dit geval) om te weten of het om een diesel of benzine gaat.Kijk eerst even in het “Eerst lezen” topic, wat je eerst had moeten lezen.
Daarnaast, er zijn de laatste tijd nogal wat topics geweest over thermostaat en op temperatuur komen van je motor.
Even zoeken had je dus vermoedelijk het antwoord al gegevenMaar goed, terugkomend op je probleem, als je tussen de 85 – 90 graden zit, zit je goed. Zeker met de koudere dagen.
Als hij niet terugvalt naar het eerste streepje oid dan werkt alles nu gewoon prima.
Ik heb zelf ook mij thermostaat even geleden vervangen, met precies hetzelfde resultaat.3 februari 2011 om 11:29 #17810130Onder de 90 graden is gewoon goed hoor. Hou je ook rekening met het koude weer?
Als de kachel nu ook warm wordt is het helemaal goed want dan zit er geen lucht meer in het koelsysteem.3 februari 2011 om 16:38 #17810131hallo,
weleens van rijwind gehoord ??
daarom loopt je meter iets terug , de boel word gekoeld door de wind .
mvrg Rob
3 februari 2011 om 17:11 #17810132is dus gewoon prima.
wacht maar tot het warmer wordt! ;)
en zoals fearless al zegt is het ook belangrijk wat je kachel nu doet.Is natuurlijk in 3 seconden op google te vinden maar daar gaat ie weer.. :D
Het water in/en je motor wordt gekoeld door de wind op je radiator of de fan in de file mits je thermostaat open en dicht kan.
Als je thermostaat stuk is en bijv. continu open blijft wordt alle vloeistof continu door het hele traject gepompt. dus door blok en radiator.
Het wordt dus altijd maximum gekoeld door de radiator en de wind. En blijft dus altijd zo koud mogelijk. aangezien je kachel ook in dat traject zit dus ook..Andersom natuurlijk ook mogelijk. dat ie dicht blijft. dan is je radiator afgesloten van het koeltraject. En wordt je motor (en kachel) dus meestal snel te warm doordat er geen radiator is om te koelen :P
terug naar de kachel:
Nu ie weer werkt moet ie dus afhankelijk vd temperatuur dicht en open gaan. te koud gaat ie dicht. te warm gaat ie weer lekker open om te koelen.
Zodat je dus eigenlijk alleen maar lekker warm water in je kachelradiator krijgt.
En moet die kachel nu dus een stuk warmer worden.
simpel gezegd :P
Als er geen verschil is, was ie ook niet stuk. :) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.