na vervanging koppakking verbruikt auto enorm veel olie

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum na vervanging koppakking verbruikt auto enorm veel olie

  • Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17229521
    murat123
      Lid sinds:
      23 November 2011

      Beste mensen

      ik weet het echt niet meer verder het gaat om een motor Z22SE uit 2001 vectra B

      ik heb een lekke koppakking gehad deze is gemaakt en de kop is getest ook de klep glijders zijn vervangen maar de auto verbruikt enorm veel olie

      nu geeft hij code P1404 en P404 op

      lambda sensor is ook vervangen (diagnose)

      ik denk dat de codes met de egr te maken heeft maar als hij stuk is verbruit hij dan olie ???

      ik hoop dat iemand mij tips kan geven waar ik het moet zoeken

      ik hoor het van jullie

      #17774660
      sw_reijnders
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 October 2005

        Ja terug gaan naar de garage waar je het hebt laten doen.
        als het bovag is, heb je ook garantie op reparaties 3 maanden lang.

        #17774661
        RISL
        Moderator
          Lid sinds:
          24 January 2011

          Ja, snap niet waarom je dat hier post? Ga direct terug naar de garage die dit voor je gemaakt heeft.
          En wat is enorm veel olie? Een liter per hoeveel km?

          #17774662
          Navy
          Deelnemer
            Lid sinds:
            22 August 2005

            Gebeurt wel vaker dat een motor tijdelijk meer olie gaat verbruiken als de kop eraf is geweest. Maar ja: wat is enorm veel olie verbruiken?

            #17774663
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Onderblok korm getrokken bij aantrekken kopbouten, kan gebeuren…

              Willem

              #17774664
              RISL
              Moderator
                Lid sinds:
                24 January 2011

                Dat is wel een serieus probleem dan, zou je het dan redden door het blok te vlakken?

                #17774665
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Cilinderbussen zijn dan vervormd..

                  Dacht dat de Z22SE van een lichtermateriaal gemaakt is, en daar dus gevoeliger voor is..

                  Dit is al een probleem bij de Gietstalen smallblock 16V motoren..

                  Die Cilinderkoppen moeten dan ook wel EXTREEEEMMMMM Vast..

                  Dit loopt uit op een andere motor uiteindelijk, ja of het olieverbruik voor lief nemen..

                  Willem

                  #17774666
                  Looney
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 June 2010

                    En is dit bij die x16xe’s te controleren?
                    Waar moet je dan aan denken, onderblok kromgetrokken?

                    #17774667
                    murat123
                      Lid sinds:
                      23 November 2011

                      enorm veel olie is bijna elke dag liter erin

                      als ik tijdens het rijden gas wegneem geeft hij een knal uit uitlaat

                      ik heb wel beetje evaring maar dit heb ik nog nooit mee gemaakt

                      stel als de egr stuk is kan het zijn dat die dan olie verbruikt ???? of kan het zijn dat hij ergens in de motor verstop is
                      de vorige eigenaar heeft spul ingedaan omdat de koppakking lekte is dat de oorzaak ???

                      ik hoor het van jullie

                      #17774668
                      RISL
                      Moderator
                        Lid sinds:
                        24 January 2011

                        Iedere dag een liter….ik weet niet hoeveel je rijdt, maar het is teveel inderdaad.
                        Een kapotte EGR resulteert niet in een oliezuipend blok.

                        Wim-V6 heeft vrijwel altijd gelijk (dus het onderblok zal krom zijn). Al bij de garage geweest die de koppaking heeft vervangen? Je schrijft namelijk dat je ‘m hebt laten vervangen.

                        #17774669
                        murat123
                          Lid sinds:
                          23 November 2011

                          hallo
                          ik heb vandaag motor reiniger ingedaan en nieuwe olie en filter vervangen wat denk rook heeft enorm afgenomen wordt alleen maar beter
                          het gekke is dat de motor nu inhoud en dan in eens naar voor schiet en dan rijd hij en dan elke keer bij gas geven knal uit de uitlaat
                          met een donkere rook lijkt wel benzine

                          kan het zijn dat de gasklephuis niet goed werkt ????

                          opel dealer verteld mij dat het met elektronica te maken heeft dat ik moet zoeken waar moet ik beginnen bij de bobine??
                          olie is minder geworden
                          ik hoor het van jullie

                          #17774670
                          Bo652
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            9 June 2009

                            Lijkt me eerder een ontsteking die niet op tijd staat.
                            Of je distrubutie staat een tandje verkeerd?
                            Heeft die garage van je dat soms los gehad?

                            #17774671
                            opel-limbo
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              24 July 2007

                              Zoals hierboven reeds door enkelen gezegd, je hebt de auto toch bij een garage laten maken. Laat hen daar dan ook naar het probleem kijken!!! Zij moeten het ook weer voor je oplossen, tenzij het een nieuw probleem is met de vec wat na de reparatie is ontstaan.

                              Sterkte!!

                              Greetz Roel met een I

                              #17774672
                              RISL
                              Moderator
                                Lid sinds:
                                24 January 2011

                                Ja, natuurlijk is de distributie los geweest bij het vervangen van de koppakking. Maar dat is nog geen reden voor olieverbruik, het zou wel het bokken van de motor kunnen verklaren. Ik snap niet dat je niet laat oplossen door je garage, je hebt toch gewoon garantie op die reparatie.

                                Je kunt ‘m beter even laten uitlezen (of zelf doen) en hier de foutmeldingen posten. Dan kunnen we je wel vertellen waar je moet gaan zoeken.

                                #17774673
                                koenelsenaar
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  30 April 2010

                                  Snap idd niet waarom je niet gewoon terug gaat… Als ik bij de garage iets laat repareren(en dat doe ik nooit) was ik niet weggegaan voordat ze hadden gezeg dat ze het zouden oplossen.

                                  #17774674
                                  gwriemersma
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    17 December 2010

                                    Feit blijft dat dit voor eerst begonnen na vervanging koppakking dus ligt zowel probleem als oplossing bij hen lijkt mij

                                    Ben je al eens terug geweest?
                                    Heb je ze hier over aan gesproken ??

                                    Als de oorzaak bij de garage ligt en je gaat hierna zelf dingen doen vervalt je garantie
                                    Dus ik zou als ik jou goed nadenken over wat ik doe voor dat het in de :vertag gaat lopen

                                    Al met al knap :swear

                                    Sterkte hier mee

                                    #17774675
                                    murat123
                                      Lid sinds:
                                      23 November 2011

                                      beste mensen
                                      ik was bij de garage geweest garage verteld mij dat het allemaal volgens regels zijn gemaakt ze hebben de compres gemeten was allemaal goed
                                      het gekke is klepglijders zijn vervangen kop is gecontroleert en gevlakt blok is schoongemaakt nieuwe bougies erin nieuwe olie + filter
                                      lambda sensor vervangen (diagnose dus de 2 de )

                                      auto laten uitlezen nu code P420+1404 het is de egr klep en lambda sensor voor de kat

                                      hij begint olie te gebruiken als hij warm is het lijkt of hij druk opbouwd hij houd ook in komt in een keer
                                      stel als ik met 100 km/h rij ik laat gas los en geef weer gas dan geeft hij een knal dus wat is dat dan ??

                                      als de ketting is gesprogen dan zaal hij niet lopen of wel lopen maar dan gaat alles stuk

                                      ik hoor het van jullie wat ik nog kan proberen

                                      #17774676
                                      RISL
                                      Moderator
                                        Lid sinds:
                                        24 January 2011

                                        Wat is er gek aan dat de klepgeleiders zijn vervangen, dat de kop is nagekeken en dat het blok gevlakt is?
                                        Ik zou maar eens kijken naar je lambdasensor dan. En maak de EGR ook maar schoon, dan heb je die foutmeldingen al behandeld.

                                      18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.