Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › na vervanging koppakking verbruikt auto enorm veel olie
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 november 2011 om 01:11 #17229521
Beste mensen
ik weet het echt niet meer verder het gaat om een motor Z22SE uit 2001 vectra B
ik heb een lekke koppakking gehad deze is gemaakt en de kop is getest ook de klep glijders zijn vervangen maar de auto verbruikt enorm veel olie
nu geeft hij code P1404 en P404 op
lambda sensor is ook vervangen (diagnose)
ik denk dat de codes met de egr te maken heeft maar als hij stuk is verbruit hij dan olie ???
ik hoop dat iemand mij tips kan geven waar ik het moet zoeken
ik hoor het van jullie
23 november 2011 om 06:07 #17774660Ja terug gaan naar de garage waar je het hebt laten doen.
als het bovag is, heb je ook garantie op reparaties 3 maanden lang.23 november 2011 om 07:50 #17774661Ja, snap niet waarom je dat hier post? Ga direct terug naar de garage die dit voor je gemaakt heeft.
En wat is enorm veel olie? Een liter per hoeveel km?23 november 2011 om 08:24 #17774662Gebeurt wel vaker dat een motor tijdelijk meer olie gaat verbruiken als de kop eraf is geweest. Maar ja: wat is enorm veel olie verbruiken?
23 november 2011 om 22:08 #17774663Onderblok korm getrokken bij aantrekken kopbouten, kan gebeuren…
Willem
23 november 2011 om 22:11 #17774664Dat is wel een serieus probleem dan, zou je het dan redden door het blok te vlakken?
23 november 2011 om 22:12 #17774665Cilinderbussen zijn dan vervormd..
Dacht dat de Z22SE van een lichtermateriaal gemaakt is, en daar dus gevoeliger voor is..
Dit is al een probleem bij de Gietstalen smallblock 16V motoren..
Die Cilinderkoppen moeten dan ook wel EXTREEEEMMMMM Vast..
Dit loopt uit op een andere motor uiteindelijk, ja of het olieverbruik voor lief nemen..
Willem
23 november 2011 om 23:28 #17774666En is dit bij die x16xe’s te controleren?
Waar moet je dan aan denken, onderblok kromgetrokken?24 november 2011 om 11:38 #17774667enorm veel olie is bijna elke dag liter erin
als ik tijdens het rijden gas wegneem geeft hij een knal uit uitlaat
ik heb wel beetje evaring maar dit heb ik nog nooit mee gemaakt
stel als de egr stuk is kan het zijn dat die dan olie verbruikt ???? of kan het zijn dat hij ergens in de motor verstop is
de vorige eigenaar heeft spul ingedaan omdat de koppakking lekte is dat de oorzaak ???ik hoor het van jullie
24 november 2011 om 12:12 #17774668Iedere dag een liter….ik weet niet hoeveel je rijdt, maar het is teveel inderdaad.
Een kapotte EGR resulteert niet in een oliezuipend blok.Wim-V6 heeft vrijwel altijd gelijk (dus het onderblok zal krom zijn). Al bij de garage geweest die de koppaking heeft vervangen? Je schrijft namelijk dat je ‘m hebt laten vervangen.
25 november 2011 om 01:02 #17774669hallo
ik heb vandaag motor reiniger ingedaan en nieuwe olie en filter vervangen wat denk rook heeft enorm afgenomen wordt alleen maar beter
het gekke is dat de motor nu inhoud en dan in eens naar voor schiet en dan rijd hij en dan elke keer bij gas geven knal uit de uitlaat
met een donkere rook lijkt wel benzinekan het zijn dat de gasklephuis niet goed werkt ????
opel dealer verteld mij dat het met elektronica te maken heeft dat ik moet zoeken waar moet ik beginnen bij de bobine??
olie is minder geworden
ik hoor het van jullie25 november 2011 om 07:10 #17774670Lijkt me eerder een ontsteking die niet op tijd staat.
Of je distrubutie staat een tandje verkeerd?
Heeft die garage van je dat soms los gehad?25 november 2011 om 07:36 #17774671Zoals hierboven reeds door enkelen gezegd, je hebt de auto toch bij een garage laten maken. Laat hen daar dan ook naar het probleem kijken!!! Zij moeten het ook weer voor je oplossen, tenzij het een nieuw probleem is met de vec wat na de reparatie is ontstaan.
Sterkte!!
Greetz Roel met een I
25 november 2011 om 07:36 #17774672Ja, natuurlijk is de distributie los geweest bij het vervangen van de koppakking. Maar dat is nog geen reden voor olieverbruik, het zou wel het bokken van de motor kunnen verklaren. Ik snap niet dat je niet laat oplossen door je garage, je hebt toch gewoon garantie op die reparatie.
Je kunt ‘m beter even laten uitlezen (of zelf doen) en hier de foutmeldingen posten. Dan kunnen we je wel vertellen waar je moet gaan zoeken.
25 november 2011 om 08:40 #17774673Snap idd niet waarom je niet gewoon terug gaat… Als ik bij de garage iets laat repareren(en dat doe ik nooit) was ik niet weggegaan voordat ze hadden gezeg dat ze het zouden oplossen.
25 november 2011 om 13:23 #17774674Feit blijft dat dit voor eerst begonnen na vervanging koppakking dus ligt zowel probleem als oplossing bij hen lijkt mij
Ben je al eens terug geweest?
Heb je ze hier over aan gesproken ??Als de oorzaak bij de garage ligt en je gaat hierna zelf dingen doen vervalt je garantie
Dus ik zou als ik jou goed nadenken over wat ik doe voor dat het in de :vertag gaat lopenAl met al knap :swear
Sterkte hier mee
26 november 2011 om 16:57 #17774675beste mensen
ik was bij de garage geweest garage verteld mij dat het allemaal volgens regels zijn gemaakt ze hebben de compres gemeten was allemaal goed
het gekke is klepglijders zijn vervangen kop is gecontroleert en gevlakt blok is schoongemaakt nieuwe bougies erin nieuwe olie + filter
lambda sensor vervangen (diagnose dus de 2 de )auto laten uitlezen nu code P420+1404 het is de egr klep en lambda sensor voor de kat
hij begint olie te gebruiken als hij warm is het lijkt of hij druk opbouwd hij houd ook in komt in een keer
stel als ik met 100 km/h rij ik laat gas los en geef weer gas dan geeft hij een knal dus wat is dat dan ??als de ketting is gesprogen dan zaal hij niet lopen of wel lopen maar dan gaat alles stuk
ik hoor het van jullie wat ik nog kan proberen
26 november 2011 om 17:06 #17774676Wat is er gek aan dat de klepgeleiders zijn vervangen, dat de kop is nagekeken en dat het blok gevlakt is?
Ik zou maar eens kijken naar je lambdasensor dan. En maak de EGR ook maar schoon, dan heb je die foutmeldingen al behandeld. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.