Forumindex › Forums › Techniek › Elektrische problemen › na vervangen dynamo 18.81 volt???
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 januari 2010 om 18:02 #17215699
Pas geleden is mijn dynamo kapot gegaan.
Ik ben toen naar de sloperij geweest om er een 2e hands te halen. (Deze werd doorgemeten en werkte gewoon)
Ik had daarna eerst problemen met het vastzetten van de dynamo omdat de multisnaar heel erg strak zat. het is uit eindelijk toch gelukt maar hij geeft nu 18.81 volt af.. is dit erg en zoja hoe is het te verhelpen?Opel astra f bouwjaar 1995
Stefan
2 januari 2010 om 18:21 #17580830Ik denk toch dat het beestje kaduuk is.Zou er ook niet mee gaan rijden.
2 januari 2010 om 18:22 #17580831Je bedoeld dat de dynamo kapot is?
2 januari 2010 om 18:24 #17580832ja de dynamo lijkt mij ook kapot normaal geeft de dynamo +/- 14 volt 18.8 volt lijkt me toch te hoog voor al je andere electronica
2 januari 2010 om 18:26 #17580833Ja precies dan ga ik die denk maar weer ruilen dan:hmmz
Maar het klopt dus wel dat het een behoorlijk gekloot is om dat ding vast te zetten? ik bedoel het is dus niet erg dat die snaar zo strak zit?2 januari 2010 om 18:40 #17580834origineel gepost door SBK
Ja precies dan ga ik die denk maar weer ruilen dan:hmmz
Maar het klopt dus wel dat het een behoorlijk gekloot is om dat ding vast te zetten? ik bedoel het is dus niet erg dat die snaar zo strak zit?Wat is strak,kun je de snaar nog bewegen? Zit je spanrol niet vast?
2 januari 2010 om 18:54 #17580835ja de multiriem gaat stroef/strak maar hij mag niet kei strak staan.
vergelijk je multiriem met een snaar van een gitaar moet straks staan maar ook een beetje los om eventuele schokjes op te vangen2 januari 2010 om 19:14 #17580836oke oke dan zit die dus duidelijk te strak, wat kan k hier tegen doen? kan dat ook de reden zijn dat die dynamo zo doet of is die gewoon kapot?
2 januari 2010 om 20:05 #17580837als je je multiriem beet heb moet je hem een kwartslag kunnen draaien toch?
5 januari 2010 om 10:57 #17580838inderdaad op het langste stuk meen ik. Maar bij een multieriem heb je een automatische spanner deze van spanning afdraaien multieriem ernaast leggen. Dan dynamo vervangen spanner ontspannen (moet je dus vast blijven houden net zolang dat je multieriem er weer opligt). Dan de spanner pas los laten.
Groeten Twan
15 januari 2010 om 21:31 #17580839dynamo is stuk de spannings regelaar die er in zit is waarschijnlijk stuk nu kun je onbeperkt stroom in je auto pompen moet je eens 200 gaan rijden kun je lachen:P
dan gaat alles licht geven15 januari 2010 om 21:34 #17580840inderdaad dynamo stuk.
en voor MULTIRIEM STAAT GEEN SPANNING, deze heeft altijd een automatische spanner op de Astra-F (behalve TDS).
Willem
16 januari 2010 om 17:37 #17580841Manne bedankt:D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.