Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › na swap c20xe start niet
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 april 2012 om 16:43 #17247614
na maanden van hard werk heb ik eindelijk mijn corsa a zover dat de c20xe er in hangt en aan de loop gemaakt kan worden.
gisteren alles aangesloten en vandaag proberen te starten maar te vergeefs
er is een probleem mijn injectoren werken niet.
de brandstofpomp draaid en de druk is goed
de bougies vonken.
maar niet starten op benzine met een busje startpilot is het een tik aan de sleutel en hij loopt.
wat kan het zijn dat mijn c20xe niet op benzine wil lopen. het zijn nieuwe orginele injectoren dus dat kan geen probleem zijn.
14 april 2012 om 16:49 #18006408krukassensor?
14 april 2012 om 17:09 #18006409Wat voor motor lag er orgineel in?
14 april 2012 om 17:32 #18006410Kapotte drukregelaar?
Uitlezen? Mischien is het de startonderbreker?Hoelang loopt hij dan? Maar paar seconden?
14 april 2012 om 19:01 #18006411krukas sensor is nieuw.
motor loopt op start piloot zolang ik het er in spuit.
motor is geheel gereviseerd.
er lag eerst een 1.4 in
ik denk dat het een kabelboom probleem is
het relais is overigens goed dit is getestde injectoren krijgen ook spanning maar tikkeren niet tijdens starten.
start onderbreker (orgineel ?)
14 april 2012 om 20:52 #18006412Benzineleidingen verkeerd om? Je zal de eerste niet zijn in ieder geval ;)
14 april 2012 om 21:18 #18006413Tikkeren doen ze als er druk achter staat, wil nog niet zeggen dat ze dan niet openen. Zoals hier boven al staat denk ik in eerste instantie aan de aanvoer en retour leidingen verkeerd om. Als de pomp draait en je op het benzinedruk meter ventieltje het midden pieletje indrukt komt er dan benzine uit onder druk?
Als hij vonkt dan werkt de krukassensor en het benzine pomp relais zal ook werken als de injectoren + krijgen. Verder worden de injectoren geactiveerd via de ECU, die maakt de massa voor de injectoren via interne mosfets.
Heel simpel testje is een ledje met een weerstandje van 1K in serie op de draadjes van de injectoren zetten en dan moet de led knipperen. Als dit niet gebeurt dan is er of met de ECU wat aan de hand of met de kabelboom inderdaad…
Wat ook voorkomt is dat de injectoren na verloop van tijd verkleven en dus niet open willen gaan. Dan helpt ultrasoon reinigen eventueel. Daar kan ik je eventueel bij helpen……
20 april 2012 om 10:39 #18006414Waar kom je weg?
20 april 2012 om 12:37 #18006415heb je wel stroom 12v+ op de rail staan..??? injectoren zijn massa gestuurd..
ik heb met de inbouw van mijn c20xe toen dezelfde fout gemaakt.. plus
van de accu erbij .. starte lopen.. was een draad vergeten in die ronde stekker..ps brand het MML wel bij contact aan..?
sucses23 april 2012 om 11:18 #18006416Massa kabels (3x) bij de brandstofrail aangesloten? Massastrip van je bak naar de karroserie?
Toevoer en retour verkeerd om. Haal ze los en kijk welke brandstof geeft als je de pomp met 12v voorziet. Die waar de brandstof uit komt moet aan de grote aansluiting.
Kleine aansluiting is de retour (die bij de regelaar op je rail). -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.