na swap c20xe start niet

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) na swap c20xe start niet

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17247614
    patricklohr
      Lid sinds:
      14 April 2012

      na maanden van hard werk heb ik eindelijk mijn corsa a zover dat de c20xe er in hangt en aan de loop gemaakt kan worden.

      gisteren alles aangesloten en vandaag proberen te starten maar te vergeefs

      er is een probleem mijn injectoren werken niet.

      de brandstofpomp draaid en de druk is goed

      de bougies vonken.

      maar niet starten op benzine met een busje startpilot is het een tik aan de sleutel en hij loopt.

      wat kan het zijn dat mijn c20xe niet op benzine wil lopen. het zijn nieuwe orginele injectoren dus dat kan geen probleem zijn.

      #18006408
      2000
      Moderator
        Lid sinds:
        30 June 2004

        krukassensor?

        #18006409
        bd.
        Deelnemer
          Lid sinds:
          11 July 2009

          Wat voor motor lag er orgineel in?

          #18006410
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            Kapotte drukregelaar?
            Uitlezen? Mischien is het de startonderbreker?

            Hoelang loopt hij dan? Maar paar seconden?

            #18006411
            patricklohr
              Lid sinds:
              14 April 2012

              krukas sensor is nieuw.

              motor loopt op start piloot zolang ik het er in spuit.

              motor is geheel gereviseerd.

              er lag eerst een 1.4 in

              ik denk dat het een kabelboom probleem is
              het relais is overigens goed dit is getest

              de injectoren krijgen ook spanning maar tikkeren niet tijdens starten.

              start onderbreker (orgineel ?)

              #18006412
              Rico2.0
                Lid sinds:
                27 August 2008

                Benzineleidingen verkeerd om? Je zal de eerste niet zijn in ieder geval ;)

                #18006413
                Vinci
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 August 2009

                  Tikkeren doen ze als er druk achter staat, wil nog niet zeggen dat ze dan niet openen. Zoals hier boven al staat denk ik in eerste instantie aan de aanvoer en retour leidingen verkeerd om. Als de pomp draait en je op het benzinedruk meter ventieltje het midden pieletje indrukt komt er dan benzine uit onder druk?

                  Als hij vonkt dan werkt de krukassensor en het benzine pomp relais zal ook werken als de injectoren + krijgen. Verder worden de injectoren geactiveerd via de ECU, die maakt de massa voor de injectoren via interne mosfets.

                  Heel simpel testje is een ledje met een weerstandje van 1K in serie op de draadjes van de injectoren zetten en dan moet de led knipperen. Als dit niet gebeurt dan is er of met de ECU wat aan de hand of met de kabelboom inderdaad…

                  Wat ook voorkomt is dat de injectoren na verloop van tijd verkleven en dus niet open willen gaan. Dan helpt ultrasoon reinigen eventueel. Daar kan ik je eventueel bij helpen……

                  #18006414
                  folkyc20xe
                    Lid sinds:
                    13 February 2005

                    Waar kom je weg?

                    #18006415
                    mattemaker
                      Lid sinds:
                      28 September 2007

                      heb je wel stroom 12v+ op de rail staan..??? injectoren zijn massa gestuurd..
                      ik heb met de inbouw van mijn c20xe toen dezelfde fout gemaakt.. plus
                      van de accu erbij .. starte lopen.. was een draad vergeten in die ronde stekker..

                      ps brand het MML wel bij contact aan..?
                      sucses

                      #18006416
                      max
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        Massa kabels (3x) bij de brandstofrail aangesloten? Massastrip van je bak naar de karroserie?
                        Toevoer en retour verkeerd om. Haal ze los en kijk welke brandstof geeft als je de pomp met 12v voorziet. Die waar de brandstof uit komt moet aan de grote aansluiting.
                        Kleine aansluiting is de retour (die bij de regelaar op je rail).

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.