Na starten auto koppeling werkt niet meer

Forumindex Forums Modellen Astra Na starten auto koppeling werkt niet meer

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    baskes25
    Deelnemer

Goedemorgen,

gisteren met mijn auto gereden was niks aan de hand. (mijn koppeling maakte af en toe een beetje whowhowhowhow geluid in zn 1 maar dat had hij al een paar jaar en was er niet altijd.

Start vanmorgen mijn auto(astra coupe 2.2 16v) en zag dat er wat ijs op de ruit zat dus ik dat eraf halen. Toen ik buiten naast mijn auto stond hoorde ik een ander geluid dan normaal net of er iets los zat.

Ga terug me auto in en krijg me koppeling bijna niet ingedrukt ik dacht ben ik nou zo aan het slapen dat ik op me rem aan het drukken ben. Maar was de koppeling en op een gegeven moment kan ik hem helemaal in drukken maar hij doet niks meer. Hij stond in zn achteruit en als ik de koppeling los laat gebeurd er niks.

iemand toevallig een idee wat zou dit kunnen zijn?

Met vriendelijke groet

Bas

SnowWolf
      Deelnemer

Waarschijnlijk is dan je hydraulisch druklager kapot.

Gr
        Stijn

baskes25
        Deelnemer

Bedankt voor je antwoord,

En moet dan de hele koppeling worden vervangen a +-750 euro totaalprijs inclusief arbeid?

SnowWolf
          Deelnemer

Het hoeft niet nee, ligt eraan hoe de conditie van de koppelingsplaat is, maar tis wel handig om die meteen mee te nemen. Ik heb ooit gevraagd hoe duur het was om de koppeling van m’n X16XEL (Astra G) te laten vervangen bij de dealer en dat zat bruto op 1500 euro… ik krijg bij m’n dealer wel 20% korting op de onderdelen, dus zou het zo’n 1300 euro zijn geweest (weet niet meer of dat met of zonder vliegwiel was).
            Universele garage zal misschien een paar honderd euro goedkoper zijn, geen ervaring mee.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.