Forumindex › Forums › Modellen › Astra › na reparatie weer koelvloeistof melding! 2.0 gtc ’05
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 oktober 2011 om 08:30 #17239849
hallo luitjes,
een maand of iets langer kreeg ik melding om mijn koelvloeistof te controleren,
ik ben geen genius onder motorkap maar na stukje gereden te hebben keek ik toch onder het motorkap.ik heb het doppie van het resevoir afgeraaid en het gaf genoeg druk aan. nadat de druk verdwenen was, gaf het peil van het vloeistof ook voldoende aan. ik ben toen langs Opel gegaan en die kwamen met conclusie dat het sensortje stuk was.
heb het laten vervangen en koste mij rond 55 euro. opzich is dat niet veel.
en vrij snel erna kwam de melding weer terug, dag of 3.. ik heb nu weer een afspraak staan bij opel en mij vragen zijn;
1. heeft iemand een idee wat het kan zijn? waar ik op moet letten? of gewoon aan de profs over laten?
2. moet ik opel nu erop wijzen als er straks meer aan de hand is dat zij eerste analyse moeten verrekenen met mogelijk tweede reparatie!
dus die 55 euro verrekenen met mogelijk nieuwe kosten! of bestaan daar geen regels voor?bij voorbaat bedankt,
emir
opel astra 2.0 gtc 2005
afspraak bij eef een huub10 oktober 2011 om 08:52 #17902698Hebben ze destijds ook verder gezocht dmv uitlezen?
10 oktober 2011 om 09:16 #17902699@frank de jonge wrote:
Hebben ze destijds ook verder gezocht dmv uitlezen?
dmv uitlezen kwamen ze tot conclusie dat het aan een sensor lag werd mij verteld
10 oktober 2011 om 10:15 #17902700Daar hoef je m niet voor uit te lezen hoor. Als die sensor stuk is merk je dat wel op je display. Dan geeft ie aan dat ie bijgevuld moet worden terwijl ie gewoon vol zit
die sensoren worden heel veel vervangen.
Nu kun je dus 2 dingen hebben…of je koelvloeistof zit weer beneden pijl, of de stekker/bedrading is niet in orde.
10 oktober 2011 om 11:37 #17902697Dan denk ik idd het laatste
10 oktober 2011 om 13:47 #17902701top! bedankt voor je reactie fearless..
pijl gecheckt en er zit voldoende in.. dus dan zou het inderdaad wel tweede kunnen zijn. zal dan wel de stekertjes proberen te vinden en opnieuw aansluiten
en mocht dat niet baten laat ik het aan de garage oververwacht in ieder geval niet veel ellende als ik het zo zie…
gooi het wel op forum zodra ik meer weet
10 oktober 2011 om 15:49 #17902702Er zit ook een vlottertje in het tankje, deze gaan ook weleens stuk. Daarom adviseren wij altijd het tankje samen met de sensor te vervangen.
10 oktober 2011 om 18:47 #17902703Ik heb het zelfde probleem gehad sensor eerst vervangen….probleem bleef bestaan toen reservoir vervangen probleem
opgelost…. is makkelijk zelf te doen accu los halen dan klemmen los en je kan hem er zo uitschuiven suc6mvg Paul
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.