na regenbui water boven instaplijsten

Forumindex Forums Modellen Astra na regenbui water boven instaplijsten

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    gwn
    Deelnemer

Een geode zondag middag allemaal,

Helaas ben ik de afgelopen week tot de ontdekking gekomen dat er aan beide kanten van de auto water staat. Dit is op de plaats boven de instap lijst. Ik heb al eens op google en dit forum gezocht en kwam daar tot de ontdekking dat er blijkbaar bij de speaker geen goede afdichting zit. Daardoor zou er daar water door lekken.

Gisteren dus beide voordeuren nagekeken. Alleereerst is het een hels maar echt een hels karwei om de deur bekleding los te krijgen. We hebben voor ons gevoel zowat de bekleding net niet kapot getrokken om deze uit de bovenste rij clips te krijgen. (Weet hier iemand een handigheidje dat dit makkelijker gaat?

Anyway nadat deze los gehaald is goed gekeken naar de afvoergaten helemaal onderaan de deur. Tevens zit de originele folie vanuit de fabriek er nog netjes en zonder scheuren of openstaande plakrand op. We hebben de speakers los gehaald en op de deurzijde en op de “afdichtingsrand van de speakers een goede laag sanitair kit gedaan. Hierna de boxen terug gezet. Er zit nu dus een 100% afsluitende kitlaag tussen de speakers en de deur.

Vandaag (24u gewacht) eens de sproeier op de auto gehouden en eens goed nat gemaakt. Hierna eens gekeken en gelukkig was alles droog. 2 uur daarna weg willen gaan met de auto; helaas aan de bestuurderskant weer water. Ik heb daarop ook eens onderaan gekeken waar de deurbekleding begint en hier eens met een vinger langs gestreken, over beide de hele lengte voelde ik vochtigheid.

Zijn er mensen die dit probleem weten op te lossen of weten of hier vanuit Opel een oplossing voor is? Naar mijn idee (na zoeken op internet en navraag bij een opel dealer) lijkt dit een “bekend” probleem…:( De medewerker bij de opel dealer raadde mij aan eerst zelf te kijken en de na te kijken, dat is nu dus gebeurt.

Hier foto’s die ik gemaakt heb:

Deurbekleding eraf
      http://www.freebits.nl/images/38820130921_114932.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

Box ingekit en terug gemonteerd
      http://www.freebits.nl/images/48720130921_120713.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

Foto vandaag na kitten en auto nat gemaakt. Foto is 2 uur erna genomen
      http://www.freebits.nl/images/14220130922_161029.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

HarrieAstra
      Deelnemer

Zover ik weet is hier afgelopen week nog een topic over gestart. Misschien kun je je daar bij aansluiten met ervaringen/vragen.

Anoniem

Om een van je vragen te beantwoorden.. Deurpanelen verwijderen is echt een stukje cake..

De bovenste rij komt het beste los door een klein stukje naar je toe te halen, en dan met een paar flinke rukken omhoog te trekken… Wel altijd nieuwe clips halen, die breken zowat allemaal..

gwn
          Deelnemer

Alles behalve de bovenste rij ijzeren clips bij de raamrubbers gaat zo los indd…maar die dingen pffffff…. anyway ik wil van t wster af :(

Blue-Dragon
            Deelnemer

Die bovenste clips hoef je niet los te halen kunnen gewoon blijven zitten.

Wat je moet doen is het raam naar beneden en dan vanaf de buitenzijde met een schroevendraaier
              onder de raamlijst zetten. En daarmee druk je voorzichtig de raamlijst en het deurpaneel geleidelijk omhoog.

Wil je kunnen zien waar door het water op de instaplijst ligt , haal je het deurpaneel er af en maak je het plastic los.
              Laat een ander met de tuinslang op het raam sproeien en ga zelf in de auto zitten om te kijken waar het dan wegkomt.

gerben rsv
              Deelnemer

Ik zie alleen water aan de buitenkant van de auto . (Op de laatste foto )

Komt het water niet ergens anders naar binnen?

gwn
                Deelnemer

Ik zie net dat de foto is gedraaid…de linkerkant is ook n beetje nat en dat is de hoogste zijde, die aan de binnenkant dus……

didi
                  Deelnemer

foto’s werken niet meer

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.