na lekke koppakkiing,nieuwe distributie weer ellende

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum na lekke koppakkiing,nieuwe distributie weer ellende

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    spekkie35

hallo luitjes

ik had van de week weer pech met de vectra:fy1
      na een reparatie van lekke koppaking,reed de auto weer goed,vorige week nieuwe distributie set eronder laten monteren.en nu weer ellende ben er weer ziek van!
      ik moest dinsdag een 200 kilometer rijden dus mooi om uit te proberen,het begon eigenlijk s morgens al dat de auto met koude motor,wat begon te bokken stotteren zeg maar.
      maar goed geen aandacht aan gegeven op de snelweg geen centje pijn meer,toen ik wegreed s middags naar huis begon de ellende weer na een 100 kilometer.
      toen ik wou optrekken bij het stoplicht bijna geen vermogen meer,ik was blij dat ik kon afslaan en een woonwijk in te rijden om anwb te bellen.:swear
      weer bokken en niet zon klein beetje zat geen beweging meer in.volgens de anwb was er iets met de distributie die van tijd af was of zoiets,hij liep wel mooi op 4 cilinders nog stationair.maar zodra je gas gaf was het net of die smoorde.
      later weer proberen toen kwam er een beste rookpluim uit mn sportfilter,dacht dat mn motor de fik in ging toen die kerel van de anwb derin zat:wtf
      volgens hem was dat terugslag en dat het filter vol peut werd gezogen,maar goed afgesleept naar de garage en nu maar weer afwachten kutzooi!!:fy1

spekkie35

44 keer bekeken,niemand een idee? wat het kan zijn….:hmmz

sw_reijnders
        Deelnemer

als je distri niet op tijd staat is het garantie van de garage he.

wie heeft die vervangen laatst?

Navy
          Deelnemer

Nou, als de wegenwachtman al zegt dat de distributie niet (meer) op tijd staat dan is de distributieset gewoon slecht gemonteerd. Vergeten om de spanrol vast te zetten of zoiets. Wees blij dat er geen motorschade is ontstaan, dat had vreselijk in de papieren kunnen lopen, en dan wel voor de “vakkundige” monteur/garage dus. Teruggaan dus en een klacht indienen daar.
            Wat is het trouwens voor een garage? Opel?

wim-v6
            Deelnemer

mooi op 4 cilinders lopen, en distri van tijd gaat meestal niet samen.

Welke motor spreken we over.??

Willem

soepkiepe
              Deelnemer

en 200 km door rijden met een kapotte distri vind ik ook best knap.
                als ik stotteren hoor denk ik eerder aan mijn benzine toevoer, cabareteur dus, of misschien het lucht filter goed evrstopt zitten dat er daardoor stof rommel uit kwam inplaats rook

wim-v6
                Deelnemer

Ik wil even weten Welke motor erin ligt.

spekkie35

1.6 16v

lucas-

Valse lucht bij de overgang van inlaatspruitstuk en cilinderkop? Misschien kan je even met een remmenreinigerspuitbus daar spuiten, en luisteren of het toerental verandert. Ik heb zelf het probleem niet gehad, dus het is maar een gok.. beslis zelf wat je er mee doet.

spekkie35

net bericht gehad van de garage,het lag aan de bobine:o
                        dus valt mee gelukkig de motor is nog heel.
                        de distributie is nagekeken en daar lag het niet aan.
                        straks de vectra ophalen en gelijk ff proberen…

word vervolgtking:

sw_reijnders
                        Deelnemer

tja, hieruit blijkt wel weer dat de ANWB prima voldoet om een bandje te wisselen onderweg, je auto te starten als de accu leeg is of je naar de garage te slepen.

Maar een goede storings analyse kunnen ze niet.
                          Daar zijn ze ook helemaal niet op uitgerust.

spekkie35

ja idd zo zie je maar weer,auto loopt weer als een zonnetje:D

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.