Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Na bezoek Opel testdag 2 vragen OPGELOST
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 november 2011 om 16:02 #17242718
Hoi allemaal,
Gisteren met beide auto’s ( 2x Twintop ) naar de Opel testdag geweest.
Goed geregeld, niet lang wachten, koffie, poffertjes, soep en bij het winterplan 2 Opel mutsen :thumb
So far so good but:
1e vraag
De monteur die met de 2.0T LER bezig was zag onder de auto bij het rechtervoorwiel het volgende
Het uiteinde van de flexibele pijp (links) is open
Op deze foto is te zien dat de linkerpijp naar boven gaat
Of deze leidingen erbij horen weet ik niet heb voor de zekerheid maar 2 foto’s geschoten
Maar dit had er volgens hem wel mee te maken
Hij had iets over quick heat systeem en heeft ook nog in de auto naar iets van een schakelaar gezocht
Vroeg of het een originele NL auto was JA dus alle onderhoudboekjes zijn in bezit.2e vraag ( ik ga er maandag ook nog wel even achteraan bij de dealer)
Op het winterplan certificaat van de 2.0 staat Accu niet gedekt terwijl er 10 maanden geleden bij een andere Opel dealer een splinternieuwe is ingegaan. Net nog even gekeken is een originele GM zou het niet gedekt zijn omdat het geen Opel accu is zoals bij mijn autogr en alvast bedankt
Jan6 november 2011 om 16:53 #17933227Standverwarming / motorhulpverwarming, en niet quikheat..
deze had ik ook op de combo.
dat ding onder de auto is de uitlaat van het brandertje die de koelvloeistof verwarmd.
Willem
6 november 2011 om 17:00 #17933228Dank Wim
Dus een nuttig iets ;) zeker met die turbo denk ik :hmmz en als je niet lang in een koude auto wilt rijden.
Ik neem aan hoe sneller de koelvloeistof op temp de kachel ook warmer-offtopic
We hadden hier ( mijn zoon en ik ) een weddenschap of jij zou reageren en laat de eertste reactie nu raak zijn :worsGr Jan
6 november 2011 om 17:27 #17933229inderdaad, bij het zien van foto 1 dacht ik, eej een uitlaat van een standkachel. Geen vaste bediening of afstandbediening aanwezig??
Wel lekker zo tegen de winter.
Grtz Arie
6 november 2011 om 17:50 #17933230@Arie
Nee nergens iets om te schakelen dus denk dat ie automatisch gaat. is dit logisch??
Of de volgende keer eens wat meer aandacht aan geven/zoeken als ie in de garage is6 november 2011 om 18:11 #17933231Als je zo’n verwarming erin hebt zitten zou je dit wel moeten kunnen regelen met een klok van Webasto of iets dergelijks,kan niet zomaar een kachel zijn of deze is afgekoppelt ,want zomers gebruiken ze deze natuurlijk niet en drogen de ringen uit en gaan ze in storingen en dan word hij niet meer gemaakt dan laten ze het maar zo of ze halen onderdelen eruit,Ben wel benieuw wat de garage er van zegt,hierbij een afbeelding van zo’n klok.
6 november 2011 om 18:28 #17933232@wim-v6 wrote:
Standverwarming / motorhulpverwarming, en niet quikheat..
deze had ik ook op de combo.
dat ding onder de auto is de uitlaat van het brandertje die de koelvloeistof verwarmd.
Willem
@Wim,
In die combo zat er ook iets van een schakelmeganisme?
@linfiel
Kan het niet zijn dat hij alleen bij bepaalde tempeatuur werkt (mischien bimetaaltje)6 november 2011 om 18:40 #17933233Lijkt mijn niet met een Bie metaaltje want dan zou je de kachel de hele nacht aan staan als het koud zou wezen en aangezien zo’n kachel best veel vergt van de accu,Er moet een schakelaar wezen, tenzij ze deze verwijderd hebben om een of andere reden.
6 november 2011 om 18:48 #17933234Zou het niet kunnen dat ie aangaat als de motor loopt?
Want volgens mij waren de 1e eigenaren nogal zuinig op de turbo en motor ( de gehele auto trouwens )ff afwachten of wim-v6 nog wat weet
ben ieder geval nieuwsgierig geworden :wtf
6 november 2011 om 18:59 #17933235Daar is deze verwarming niet voor bedoelt,Als ik het zo bekijk naar de onderdelen houd deze het koelwater op temperatuur,
wij hebben deze ook in de Telekranen zitten namelijk,Zou super wezen voor de winter als hij werk bij jou geen sneeuw meer op de auto als je hem aan de praat krijgt ,maar als hij al een tijd niet gebrand hebt is dit slecht voor deze kachel,hoop dat hij het nog doet.De uitlaat heb ik wel gezien bij je maar er moet ook nog ergens een kachel zitten in het motor-ruim,
Kijk even op deze site misschien herken je wat,
http://standkachel.webasto.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;6 november 2011 om 20:09 #17933236Deze verwarming kan zowel als hulpverwarming voor je motor gebruikt worden als interieur verwarming, deze doet namelijk de koelvloeistof verwarmen en rond pompen..
je motor warmt er dus ook (sneller) van op
Die van mij werkte op een Afstandbediening..
de ontvanger zat bij mij achter de binnenspiegel geplakt behoorlijk uit het zicht..
Willem
6 november 2011 om 20:36 #17933237Thanks so far
:hmmz wazig allemaal ( niet jullie antwoorden hoor )
Ik word steeds nieuwsgieriger dus
– kan ik ergens type opzoeken o.i.d.
– heb al wat trefwoorden ingetikt op google komt niet veel boven6 november 2011 om 20:48 #17933238dan moet je de kachel zelf zien te vinden, daar staat het type op…
Willem
6 november 2011 om 20:58 #17933239We zullen eens gaan zoeken. zal iets van een radiateurtje zijn denk ik
hebben die 2 pijpen van de middelste foto’s er wel mee van doen Willem?
word vervolgdmocht ik het niet vinden weet ik wel waar ik nootdorp moet vinden hoor :jerry
Jan
6 november 2011 om 21:05 #17933240nope is een heel gebeuren.
Het apparaat word gestookt op de brandstof van je auto…
hier rechts in de motorruimte met die afgekoppelde pijpen (ivm inwendige koelvloeistof lekkage van het warmteblok in de standkachel) ..
Willem
6 november 2011 om 21:11 #17933241Van de week maar eens kijken
Kan natuurlijk wel even proberen of ie werkt :hmmz
neem aan dat er lucht uit het uitlaatje moet komen als ie het doet? of denk ik dan weer te makkelijk6 november 2011 om 21:12 #17933242ja zou kunnen..
Willem
6 november 2011 om 21:30 #17933243Heb even op die site van Webasto gekeken duurspul hoor ( als het van hun is natuurlijk )
en dealer hier in schiedam en een in den Haag
misschien alleen ab bediening nodig :angel6 november 2011 om 21:51 #17933244Dat zou mooi wezen ,Maar zo als ik al zij ,als deze al een tijd stil staat kan hij wel eens defect wezen,maar dit is te maken natuurlijk,maar als de webasto niet aanslaat weet je nog niets,je moet deze dan wel horen tikken enkelt srart hij niet op.
23 november 2011 om 20:05 #17933245@jwvanyperen wrote:
Heb even op die site van Webasto gekeken duurspul hoor ( als het van hun is natuurlijk )
en dealer hier in schiedam en een in den Haag
misschien alleen ab bediening nodig :angelVandaag bij de Webasco dealer geweest en wat denk je?
Er zit een Thermo Top C standkachel van Webasco in :jerry
Alles gecheckt en nagekeken en werking uitgeprobeerd :hmmz en werken als een tierelier :wub
Afstandsbediening was op voorraad, moest alleen even ingeprogrammeerd :wors worden.Hier 2 filmpjes voor een beeld
filmpje reclame http://www.youtube.com/watch?v=Rzl_meEy7_I&feature=related
filmpje in de sneeuw http://www.youtube.com/watch?v=3_bVUk51sxk&feature=related
@wim-v6 je had weer gelijk :thumbup23 november 2011 om 20:13 #17933246Nou dat is super zo vlak voor de winter,wat een verwennerij,heb je ook meteen de accu laten controleren want het zijn stroom vreters,succes ermee.
23 november 2011 om 20:23 #17933247@linfiel wrote:
Nou dat is super zo vlak voor de winter,wat een verwennerij,heb je ook meteen de accu laten controleren want het zijn stroom vreters,succes ermee.
De accu is nog een 10maanden oud dus dat moet ie trekken ;)
ik heb even op de site gekeken maar die dingen zijn echt duur en dan nog zonder bedieningelement en montage
Maar het is niet Pa zijn auto hoor waar de verassing in zat (die heeft niet zoveel geluk) :cry
Het is de grijze van mijn zoon, maar komt goed uit tegenwoordig zijn het allemaal watjes :jerry24 november 2011 om 18:11 #17933248ben er klaar voor
Vandaag de winterwielen eronder dus laat de kou maar komen :???: -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.