Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › na accu wissel tellerbak problemen .
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 februari 2013 om 13:19 #17255434
Na de accu wissel bij mijn vectra geeft de tellerbak alleen de temperatuur , benzine en km stand aan ! de snelheids meter werkt niet meer en de toeren teller ook niet . alleen de naald van de toeren teller trilt maar geeft niks aan .
Wat zou dat kunnen zijn ?
16 februari 2013 om 14:26 #18107996Heb je kunnen meten hoeveel je accu geeft op dit moment? En heb je dit probleem zodra ie op contact staat, motor aan is of allebei?
16 februari 2013 om 14:59 #18107997Heeft ie een piekspanning gehad door starten met een booster of andere auto?
Of kortgesloten?
Dan lijkt me dat blokje achter de teller uitgefikt.16 februari 2013 om 15:26 #18107998Ik heb nog niet gemeten. net werkte alles weer net weer gestart en toen deed ie het weer niet . heb de kapotte accu gewisseld met een nieuwe . kan ie dan piek spanning hebben gehad ?
16 februari 2013 om 15:54 #18107999als de motor uit staat 12.9 volt en met draaiende motor 13.9 met de climat controle aan 13.5 volt
16 februari 2013 om 17:50 #18108000Bij stilstand moet de spanning volgens de “so wird’s gemacht” 12,7 volt zijn (minimaal).
Laadspanning (draaiende motor) moet volgens mij zo rond de 14,4 volt liggen van een 12 volt accu.
Echter weet ik dit niet 100% zeker.16 februari 2013 om 18:04 #18108001@evertfisherman wrote:
Bij stilstand moet de spanning volgens de “so wird’s gemacht” 12,7 volt zijn (minimaal).
Laadspanning (draaiende motor) moet volgens mij zo rond de 14,4 volt liggen van een 12 volt accu.
Echter weet ik dit niet 100% zeker.weetje dat wel zeker?
12-Volts accu’s bestaan uit zes cellen in serie, met elk een nominale spanning van 2,1 volt. Zo’n samenstelling van accu’s noemt men als regel een accubatterij. Enkele kenmerken:
Open klemspanning bij volledig geladen: 12,6 V
Einde van ontladen: 11,8 V
Laden met: 13,8-14,4 V
Spanning waarbij water ontleedt in waterstof en zuurstof: 14,4 V
Bij continu laden: maximaal met 13,8 V
Na volledig opgeladen te zijn zakt de klemspanning snel naar 13,2 V en dan langzaam naar 12,6 V.16 februari 2013 om 18:59 #18108002@Fearless wrote:
Heeft ie een piekspanning gehad door starten met een booster of andere auto?
Of kortgesloten?
Dan lijkt me dat blokje achter de teller uitgefikt.Ook al een keer meegemaakt .komt door de piek spanning .
En is er iets in je teller unit door gebrand .16 februari 2013 om 21:28 #18108003@yentl5552 wrote:
@evertfisherman wrote:
Bij stilstand moet de spanning volgens de “so wird’s gemacht” 12,7 volt zijn (minimaal).
Laadspanning (draaiende motor) moet volgens mij zo rond de 14,4 volt liggen van een 12 volt accu.
Echter weet ik dit niet 100% zeker.weetje dat wel zeker?
12-Volts accu’s bestaan uit zes cellen in serie, met elk een nominale spanning van 2,1 volt. Zo’n samenstelling van accu’s noemt men als regel een accubatterij. Enkele kenmerken:
Open klemspanning bij volledig geladen: 12,6 V
Einde van ontladen: 11,8 V
Laden met: 13,8-14,4 V
Spanning waarbij water ontleedt in waterstof en zuurstof: 14,4 V
Bij continu laden: maximaal met 13,8 V
Na volledig opgeladen te zijn zakt de klemspanning snel naar 13,2 V en dan langzaam naar 12,6 V.Net even nagekeken:
Batterij afklemmen, dan twee uur wachten, dan moet het minstens 12,7 volt aangeven in losgekoppelde toestand. Althans dat zegt het werkplaatshandboek.
16 februari 2013 om 21:38 #18108004@testdrive wrote:
@Fearless wrote:
Heeft ie een piekspanning gehad door starten met een booster of andere auto?
Of kortgesloten?
Dan lijkt me dat blokje achter de teller uitgefikt.Ook al een keer meegemaakt .komt door de piek spanning .
En is er iets in je teller unit door gebrand .is dit makkelijk te repareren ?
17 februari 2013 om 12:20 #18108005Ik heb nog diverse tellerbakken te koop, mocht het niet te repareren zijn king:
17 februari 2013 om 13:36 #18108006als ik de auto op contact zet dan begintde naald van de toerenteller te trillen en dan hoor ik iets snel tikken ! dat is het rare vanmorgen heeft ie het gewoon gedaan ! toen weer gestart en hij deed het weer niet .
17 februari 2013 om 21:49 #18108007Heb je niet gewoon een massa probleempje?
18 februari 2013 om 05:53 #18108008Of een zekering die juist niet doorgesmolten is? Heb dit ooit ook gehad:)
18 februari 2013 om 09:24 #18108009heel toevallig tegelijkertijd de stekker aan de teller bak die wat losjes ligt.
18 februari 2013 om 18:08 #18108010het is geen massa probleem ! vanmorgen starte ik de auto en de km en toeren teller deden het weer . maar als ik de auto uit zet en ik start hem weer dan doen de tellers het niet ! de temperatuur en benzine meter doen het trouwens altijd wel ! is er geen relais of regel kastje die stuk zou kunnen zijn ? het lijkt mij dat als er iets door gebrand zou zijn dat het dan nooit meer werkt , en niet dan wel dan niet .
18 februari 2013 om 21:25 #18108011De laatste keer dat ik dat gehad heb, was het gewoon de tellerbak zelf. Begon net zo als jij hierboven omschrijft, later deden ze het helemaal niet meer… Ander bakkie er in gegooit en klaar wast, laatst nog met de man gesproken diie hem later gekocht heeft en die had het nog nooit gehad zei die.
18 februari 2013 om 21:42 #18108012ik ga morgen als ik tijd heb de tellerbak uit de auto halen en dan kijken of ik hem kan repareren ! als ik een andere tellerbak zou monteren dan zit ik met een afwijkende km stand .
18 februari 2013 om 22:29 #18108013die kan je veranderen via een OPCOM toch?
19 februari 2013 om 06:41 #1810801419 februari 2013 om 13:45 #18108015 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.