N00b vraag over koppelingsplaten en drukgroepen

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) N00b vraag over koppelingsplaten en drukgroepen

  • Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 26 tot 44 (van in totaal 44)
  • Auteur
    Berichten
  • #17583256
    pastry
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 July 2004

      tja het is simpel ik wil niet op kwaliteit besparen, maar als ik op een paar centen kan besparen wil ik dat wel natuurlijk.:angel

      #17583257
      sjoerdie
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 September 2005

        dan is het een vrij makkelijke keuze lijkt me…:P
        de omp drukgroep:thumbup

        #17583258
        sjoerdie
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 September 2005

          ik heb me ook een sinterplaat aangeschaft, toevallig ook waar freek em vandaan heeft, lees net dat het dezelfde site is

          echter werd mij verteld dat de originele drukgroep het goed aankon.

          maar ik ga voor een OMP groep N drukgroep, kost 150euro.

          de sinterbrons plaat(6 segmenten en geveerd) koste maar 175euro.

          nu alleen nog een druklager,

          kan ik daar gewoon een standaard voor pakken? lijkt me wel toch?

          #17583259
          freek corsa
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 December 2004

            Ja

            #17583260
            sjoerdie
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 September 2005

              kort maar krachtig….

              :P

              #17583261
              Corsa_GSi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                druklager van Sachs nemen is beter dan standaard en volgens mij net zo duur.

                #17583262
                corsaboy
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  ik heb ook een orginele erop zitten :D

                  #17583263
                  mr-turbo
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 July 2004

                    voor mij nooit meer sinterbrons, had op een gegeven moment in 3 van de 4 autos sinter, maar als je echt flink tekeer gaat, dan smelt ie dus gewoon vast aan je vliegwiel :swear

                    plus het gewicht wat je moet afremmen als je overschakelt is ook een stuk meer, wat je schakeltijden niet tengoede komt…

                    #17583264
                    pastry
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      19 July 2004

                      en wat zou jou advies zijn?

                      #17583265
                      sjoerdie
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        19 September 2005

                        dat is ook de 1e keer dat is zoiets hoor…..

                        #17583266
                        pastry
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          19 July 2004

                          en wat denken jullie van het merk Helix? Ik weet dat veel subies er mee rijden…

                          #17583267
                          sebastiaankadettcabriogsi
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            27 November 2005

                            Raar,

                            Freekcorsa reed ook met cinterbrons en die deed goed ruig

                            de ene na de andere versnellingsbak begaf het maar de koppeling bleef heel:jerry

                            #17583268
                            CORSA2L16VALVE
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
                              Raar,

                              Freekcorsa reed ook met cinterbrons en die deed goed ruig

                              de ene na de andere versnellingsbak begaf het maar de koppeling bleef heel:jerry

                              ik heb al jaren sinterbrons en heb nog geen versnellingsbak kapot getrokken. en denk dat ik op meer vermogen rij dan freek

                              #17583269
                              Honza
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                29 June 2004

                                Wat een goede oplossing is, is een organisch geveerde Sachs Performance plaat!
                                Kan makkelijk het vermogen van een dikke LET aan en rijdt prettig.

                                Voordeel van Sinter is dat het de eigenschap heeft, dat als hij te warm wordt, en weer afkoelt, zijn originele eigenschappen weer heeft… Bij een originele plaat of organisch, verglaasd de boel en kan je het weg gooien…

                                Een OMP drukgroep is goed, enkel wel even laten uit balanceren met de rest (kan nogal wat onbelans in de OMP’s zitten)

                                Originele druklager is gewoon goed.

                                #17583270
                                sjoerdie
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  19 September 2005

                                  uit laten balanceren?

                                  daar zeg je me wat..

                                  was niet echt van plan om dat te laten doen…

                                  maar hoe laat ik dat doen?

                                  drukgroep van 150euro moet gewoon goed zijn, anders koop ik wel ebay meuk:fy1.

                                  #17583271
                                  pastry
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    19 July 2004

                                    als ik het goed heb laat je je drukgroep op je vliegwiel laten balanceren..

                                    ik ben natuurlijk geen expert. :)

                                    #17583272
                                    corsaboy
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      30 June 2004

                                      Originally posted by sjoerdie
                                      uit laten balanceren?

                                      daar zeg je me wat..

                                      was niet echt van plan om dat te laten doen…

                                      maar hoe laat ik dat doen?

                                      drukgroep van 150euro moet gewoon goed zijn, anders koop ik wel ebay meuk:fy1.

                                      bij een standaard motor kun je dat idd zonder balanceren wel doen.
                                      Maar wanneer je meer van je motor gaat vragen dan moet het spul gewoon goed gebalanceerd zijn.

                                      Mooiste is krukas, vliegwiel en drukgroep balanceren. In zijn geheel en afzonderlijk…

                                      #17583273
                                      otdh
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        2 March 2010

                                        zow, ff een oud topic uit de sloot trekken

                                        voor mijn let icm xe vliegwiel en een f18wr met een quaife sper erin heb ik nog een koppeling nodig

                                        ik wilde eerst zo een plaat halen die freek heeft, alleen heeft die webwinkel ze alleen nog maar ongeveerd…

                                        dus zit ik te twijfelen voor een OMP,Helix of een Sachs ( complete sets )

                                        de OMP set kost +- 435 maar moet nog een druklager bij
                                        de Helix set kost +- 500 voor de race/rally versie en 455 voor de road set,maar moet nogsteeds bij beide een druklager bij
                                        de Sachs set kost 550 maar moet ook nog een druklager bij

                                        sachs druklager kost 70euro
                                        een orrigineel druklager kost +- 65,–

                                        dus, welke is beter ( kan het meeste NM aan ), en voor die 115 euro in prijsverschil maakt t me ook niet meer uit, totale revisie heeft toch al genoeg gekost

                                        #17583274
                                        bd.
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          11 July 2009

                                          ik denk dat je met alle 3 de sets geen miskoop doet. ik heb zelf een sachs met geveerde sinterplaat en rijd prima. ook voor dagelijks gebruik.

                                          ik heb ook wel is met een omp set gereden met een sinterplaat die niet geveerd was. ook een prima dingetje, alleen iets lastiger met wegrijden :) .

                                          over die helix sets lees je ook goede dingen bij de scooby mannen, dus die zal ongetwijfeld ook goed zijn king:

                                        19 berichten aan het bekijken - 26 tot 44 (van in totaal 44)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.