Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › N00b vraag over koppelingsplaten en drukgroepen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 januari 2010 om 10:35 #17583256
tja het is simpel ik wil niet op kwaliteit besparen, maar als ik op een paar centen kan besparen wil ik dat wel natuurlijk.:angel
2 februari 2010 om 15:45 #17583257dan is het een vrij makkelijke keuze lijkt me…:P
de omp drukgroep:thumbup24 maart 2010 om 19:18 #17583258ik heb me ook een sinterplaat aangeschaft, toevallig ook waar freek em vandaan heeft, lees net dat het dezelfde site is
echter werd mij verteld dat de originele drukgroep het goed aankon.
maar ik ga voor een OMP groep N drukgroep, kost 150euro.
de sinterbrons plaat(6 segmenten en geveerd) koste maar 175euro.
nu alleen nog een druklager,
kan ik daar gewoon een standaard voor pakken? lijkt me wel toch?
24 maart 2010 om 19:38 #17583259Ja
26 maart 2010 om 19:30 #17583260kort maar krachtig….
:P
29 maart 2010 om 15:28 #17583261druklager van Sachs nemen is beter dan standaard en volgens mij net zo duur.
29 maart 2010 om 16:12 #17583262ik heb ook een orginele erop zitten :D
7 april 2010 om 22:12 #17583263voor mij nooit meer sinterbrons, had op een gegeven moment in 3 van de 4 autos sinter, maar als je echt flink tekeer gaat, dan smelt ie dus gewoon vast aan je vliegwiel :swear
plus het gewicht wat je moet afremmen als je overschakelt is ook een stuk meer, wat je schakeltijden niet tengoede komt…
8 april 2010 om 05:27 #17583264en wat zou jou advies zijn?
10 april 2010 om 15:16 #17583265dat is ook de 1e keer dat is zoiets hoor…..
10 april 2010 om 21:13 #17583266en wat denken jullie van het merk Helix? Ik weet dat veel subies er mee rijden…
10 april 2010 om 22:05 #17583267Raar,
Freekcorsa reed ook met cinterbrons en die deed goed ruig
de ene na de andere versnellingsbak begaf het maar de koppeling bleef heel:jerry
11 april 2010 om 08:51 #17583268origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
Raar,Freekcorsa reed ook met cinterbrons en die deed goed ruig
de ene na de andere versnellingsbak begaf het maar de koppeling bleef heel:jerry
ik heb al jaren sinterbrons en heb nog geen versnellingsbak kapot getrokken. en denk dat ik op meer vermogen rij dan freek
30 april 2010 om 14:59 #17583269Wat een goede oplossing is, is een organisch geveerde Sachs Performance plaat!
Kan makkelijk het vermogen van een dikke LET aan en rijdt prettig.Voordeel van Sinter is dat het de eigenschap heeft, dat als hij te warm wordt, en weer afkoelt, zijn originele eigenschappen weer heeft… Bij een originele plaat of organisch, verglaasd de boel en kan je het weg gooien…
Een OMP drukgroep is goed, enkel wel even laten uit balanceren met de rest (kan nogal wat onbelans in de OMP’s zitten)
Originele druklager is gewoon goed.
30 april 2010 om 22:30 #17583270uit laten balanceren?
daar zeg je me wat..
was niet echt van plan om dat te laten doen…
maar hoe laat ik dat doen?
drukgroep van 150euro moet gewoon goed zijn, anders koop ik wel ebay meuk:fy1.
30 april 2010 om 23:40 #17583271als ik het goed heb laat je je drukgroep op je vliegwiel laten balanceren..
ik ben natuurlijk geen expert. :)
1 mei 2010 om 09:17 #17583272Originally posted by sjoerdie
uit laten balanceren?daar zeg je me wat..
was niet echt van plan om dat te laten doen…
maar hoe laat ik dat doen?
drukgroep van 150euro moet gewoon goed zijn, anders koop ik wel ebay meuk:fy1.
bij een standaard motor kun je dat idd zonder balanceren wel doen.
Maar wanneer je meer van je motor gaat vragen dan moet het spul gewoon goed gebalanceerd zijn.Mooiste is krukas, vliegwiel en drukgroep balanceren. In zijn geheel en afzonderlijk…
8 oktober 2010 om 22:29 #17583273zow, ff een oud topic uit de sloot trekken
voor mijn let icm xe vliegwiel en een f18wr met een quaife sper erin heb ik nog een koppeling nodig
ik wilde eerst zo een plaat halen die freek heeft, alleen heeft die webwinkel ze alleen nog maar ongeveerd…
dus zit ik te twijfelen voor een OMP,Helix of een Sachs ( complete sets )
de OMP set kost +- 435 maar moet nog een druklager bij
de Helix set kost +- 500 voor de race/rally versie en 455 voor de road set,maar moet nogsteeds bij beide een druklager bij
de Sachs set kost 550 maar moet ook nog een druklager bijsachs druklager kost 70euro
een orrigineel druklager kost +- 65,–dus, welke is beter ( kan het meeste NM aan ), en voor die 115 euro in prijsverschil maakt t me ook niet meer uit, totale revisie heeft toch al genoeg gekost
9 oktober 2010 om 07:17 #17583274ik denk dat je met alle 3 de sets geen miskoop doet. ik heb zelf een sachs met geveerde sinterplaat en rijd prima. ook voor dagelijks gebruik.
ik heb ook wel is met een omp set gereden met een sinterplaat die niet geveerd was. ook een prima dingetje, alleen iets lastiger met wegrijden :) .
over die helix sets lees je ook goede dingen bij de scooby mannen, dus die zal ongetwijfeld ook goed zijn king:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.