Forumindex › Forums › Modellen › Grandland X › My opel app en opel connect
- Dit onderwerp bevat 57 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 oktober 2020om 15:25 door GrandLand-x.
-
AuteurBerichten
-
27 maart 2020 om 20:49 #18373455
[quote quote=18373429] @wsly wat zie je in de Opel app op het tabblad Auto -> Gekoppelde services -> Live Navigatie staan? Ik zie dit[/quote]
Gekoppelde services?
Is dit iets dat je enkel in de iphone app kan zien misschien.
Op mijn adroid phone zie ik dit niet onder het tabblad auto
28 maart 2020 om 09:38 #18373459<p style=”text-align: left;”>[quote quote=18373430]Bij persoonlijke hotspot staat dit erbij: Dus bluetooth tethering moet het in principe doen. Maar dan moet je wel eerst een wachtwoord inbrengen van je persoonlijke hotspot neem ik aan. Een wachtwoord is ook verplicht als hotspot. Waar zou ik dit moeten doen in de grandland x radio?? Zijn er iphone gebruikers die dit wel aan het werken hebben?[/quote]</p>
omdat je iPhone al een verbinding heeft via Bluetooth met je GLX hoef je voor het gebruiken van de hotspot niet het hotspot wachtwoord op te geven in het systeem van Opel. Misschien helpt het om de Bluetooth verbinding uit te zetten en daarna weer opnieuw verbinden met je GLX?28 maart 2020 om 10:06 #18373461[quote quote=18373455]
@wsly wat zie je in de Opel app op het tabblad Auto -> Gekoppelde services -> Live Navigatie staan? Ik zie dit
Gekoppelde services? Is dit iets dat je enkel in de iphone app kan zien misschien. Op mijn adroid phone zie ik dit niet onder het tabblad auto[/quote]
het tabblad Auto ziet er zo uit in iOS:
28 maart 2020 om 12:38 #18373463Op een intellilink5 infotainment systeem doe je dat als volgt:
Kies Navigatie => MENU (linksonder) => INSTELLINGEN (rechtonder) => tabblad KAART (onder) => VERSTUREN VAN GEGEVENS TOESTAAN aanvinken
Zonder dit vinkje gaat het niet werken!
Ook moet je een bluetooth verbinding met je telefoon hebben en op je telefoon moet BLUETOOTH TETHERING aanstaan (het delen van je internetverbinding met een bluetooth gebruiker. Hoe dat moet op een Apple weet ik niet. Ik heb een Samsung S10+ (=Android 10).
Als laatste vergeet ook niet GEGEVENS MOBIEL INTERNET aan te vinken in de eigenschappen van je bluetooth verbinding in je infotainment systeem (zie foto).
En natuurlijk moeten je diensten geactiveerd staan op je Opel account. Dat kan je checken op de Opel app. Succes!
30 maart 2020 om 12:02 #18373526[quote quote=18373463]Op een intellilink5 infotainment systeem doe je dat als volgt: Kies Navigatie => MENU (linksonder) => INSTELLINGEN (rechtonder) => tabblad KAART (onder) => VERSTUREN VAN GEGEVENS TOESTAAN aanvinken Zonder dit vinkje gaat het niet werken! Ook moet je een bluetooth verbinding met je telefoon hebben en op je telefoon moet BLUETOOTH TETHERING aanstaan (het delen van je internetverbinding met een bluetooth gebruiker. Hoe dat moet op een Apple weet ik niet. Ik heb een Samsung S10+ (=Android 10). Als laatste vergeet ook niet GEGEVENS MOBIEL INTERNET aan te vinken in de eigenschappen van je bluetooth verbinding in je infotainment systeem (zie foto). En natuurlijk moeten je diensten geactiveerd staan op je Opel account. Dat kan je checken op de Opel app. Succes! [/quote]
Super bedankt voor je uitleg en de foto..
De rest van de reageerders ook bedankt. Het is gelukt :happy02:
30 maart 2020 om 14:40 #18373530Goed om te horen! Schandalig eigenlijk dat er zo weinig ondersteuning is vanuit Opel hoe dit aan de praat te krijgen
30 maart 2020 om 16:19 #18373533Ik was laatst in mijn auto onderweg, zonder dat ik mijn smartphone bij me had.
Was een beetje verbaasd, dat ik Tomtom Traffic actief had zonder mijn smartphone.
Verbinding data en services stonden aan en waren beschikbaar.
Blijkbaar heb je helemaal geen smartphone nodig, bij de nieuwe GLX met Opel Connect ingebouwd.
30 maart 2020 om 17:24 #18373538Maar komt er ook echt data binnen dan? Heb je dat geconstateerd? Hoe zou dat dan binnen moeten komen zonder smartphone?
30 maart 2020 om 21:02 #18373540Wel ik ben daarnet nog eens snel gaan tanken.
Phone thuis laten liggen.
En na een minuutje of zo, kwam tomtomtraffic onderaan rechts in de kaart te staan, Brandstofprijzen en het weer waren ook zichtbaar op de kaart.
30 maart 2020 om 21:05 #18373541Als je opel connect hebt.
werkt de online navigatie zonder telefoonverbinding. Er zit een data/spraak verbinding in de auto geintegreed.
Via de connect/alarm knop kan je verbinding maken met opel en/of 112.
Er worden ook locatiegegevens verstuurd bij ongeval.
Ik zit nu nog te wachten tot allerlei gegevens van de auto zoals locatie tankinhoud en kilometerstand in de app op mijn telefoon komen.
Maar dit gaat geloof ik nog lang duren.
30 maart 2020 om 21:17 #18373542ok bedankt, dus dat bluetooth tethering verhaal is nergens voor nodig dus.
30 maart 2020 om 21:49 #18373545Bluetooth regering is wel nodig als je geen connect hebt. Zit er bij mij niet in. Telefoon thuis is geen TomTom trafic.
Bij internet diensten staat dan ook dat het niet beschikbaar is.
31 maart 2020 om 23:10 #18373562Ook bij mij blijft het TomTom Traffic symbooltje in het scherm staan zonder een bluetooth koppeling met mijn telefoon. En kan ik ook nog steeds benzineprijzen en het weer opvragen. Ik ben verbaasd/verrast. Want dat hele gedoe om mijn infotainment systeem via mijn telefoon toegang te geven tot internet was ingegeven door de servicedesk van Opel NL. Maar het kan dus kennelijk ook zonder. Ben wel benieuwd nu wat dat voor type data/spraak-verbinding (GPRS/3G/4G) dit is. Heeft het dan überhaupt nog nut om een dataverbinding via mijn telefoon op te zetten? Waarom legt Opel dit niet gewoon uit? Echt bizar!
1 april 2020 om 08:49 #18373565Ik heb ook een paar keer met Opel NL servicedesk gesproken. Die weten niks meer of eerder minder dan hier op het forum staat.
1 april 2020 om 09:07 #18373566Volgens mij is die dataverbinding met de telefoon nodig voor de GLX’en die niet beschikken over Opel-connect, zoals RonaldGLX hierboven al aangaf.
De oudere GLX’en Modeljaar2019 en ouder zijn nog uitgerust met Onestar, die zullen sowieso de smartphone nodig hebben.
Trouwens, ik zie nu bij connect.opel dat er twee handleidingen zijn:
Eén voor auto’s met en één zonder opel-connect:
Hoe gebruikt u deze dienst?
Zodra u Live Navigatie geactiveerd heeft, is deze dienst zichtbaar op het scherm van uw navigatiesysteem en kunt u de onderdelen ervan configureren.
Handleiding (PDF) voor de Live Navigatie activatie met OpelConnect (de rode SOS knop in de auto)
Handleiding (PDF) voor de Live Navigatie activatie zonder OpelConnect voor Grandland X, Combo, Vivaro, Zafira Life, new Corsa, Crossland X (na maart 2019 – neem alstublieft contact op met uw dealer)
1 april 2020 om 12:54 #18373569Mijn GLX is MY2020 dus kennelijk heb ik dan Opel Connect mét een dataverbinding ingebouwd, niet alleen voor SOS (rood) en pech (zwart) maar ook voor de diensten LiveNavigatie en in de toekomst Voertuigstatus en informatie
1 mei 2020 om 11:17 #18374199Ik heb op mijn GLX met opel connect nog steeds maar 3 van onderstaande diensten. te weten 1, 2 en 5.
Ik neem aan dat niemand er al meer aan de praat heeft gekregen ?
Als je iets van de punten 3 en 4 hebt gaat dat met het oudere On Star of heb ik dat mis ?
6 juni 2020 om 18:07 #18375091Ik heb Tom Tom live service ‘gekocht’ in de my opel app. Hoe wordt deze dienst op mijn nav in de auto weergeven?
6 juni 2020 om 22:24 #18375093[quote quote=18375091]Ik heb Tom Tom live service ‘gekocht’ in de my opel app. Hoe wordt deze dienst op mijn nav in de auto weergeven?[/quote] Als je je mobiel als hotspot koppelt met je GLX systeem (staat in dit topic beschreven) dan zie je bij het navigeren rechtsonder een ‘TomTom live’ logo staan.
6 juni 2020 om 23:25 #18375096Dank je Jan. Ik ga dat morgen proberen. Heb eigenlijk nooit met de hotspot functionaliteit gewerkt.
7 juni 2020 om 13:13 #18375113In myopel heb ik 4 dagen geleden tomtom live ‘gekocht’.
In de app staat echter “service is bezig’ bij -startdatum onderhoudsabonnement… Is live nu beschikbaar of loopt de aanvraag nog
7 juni 2020 om 13:35 #18375114[quote quote=18375113]In myopel heb ik 4 dagen geleden tomtom live ‘gekocht’. In de app staat echter “service is bezig’ bij -startdatum onderhoudsabonnement… Is live nu beschikbaar of loopt de aanvraag nog [/quote] Ik heb geen ervaring met een onderhoudsabonnement voor mijn GLX, ik heb alleen een abonnement voor Live Navigatie. Heb je een e-mail van My Opel gehad om je account te activeren? Na het activeren kan je Live Navigatie volgens mij gebruiken. Wat zie je op de website connect.opel.nl als je daar inlogt? Bij mij staat Live navigatie=Actief
7 juni 2020 om 13:46 #18375115Ik heb my opel al eerder geactiveerd. Het is geen onderhoudsabonnement. Ik kon live services kopen voor 0 euro en heb dat gedaan. Nu staat er als ik in my opel live services aanklik 2 extra regels – start abonnement en – einddatum abonnement
7 juni 2020 om 17:11 #18375119En wat zie je als je op de website inlogt? Als daar staat dat Live Navigatie actief is dan moet het werken en zie je op je navigatiescherm in je auto rechtsonder TomTom Live logo staan (als je mobiel als hotspot is gekoppeld).
7 juni 2020 om 17:54 #18375120op de site zie ik niets over het afnemen van ‘TTlive’ of andere services .
Ik ga morgen even met my opel bellen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.