My opel app en opel connect

Forumindex Forums Modellen Grandland X My opel app en opel connect

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 42)
  • Auteur

Jodokus
    Participant
    • Topics 2
    • Reacties 28

Is er al iemand die gegevens zoals km stand van zijn Grandland in de opel connect app kan zien ?

Ik heb de Grandland net. Hij is voorzien van opel connect knoppen (SOS en hulpknop)

De connected services zijn allemaal geactiveerd. Heb ook een TomTom symbool bij de navigatie.

Ik heb ook nog contact gehad met Opel Nederland. Volgens Opel Nederland moet ik nog even geduld hebben ??

Grandland X Business Exec. + pakket 1.2 Automaat Topaz Blue ACC Achteruitrijcamera vaste trekhaak Januari 2020

henry dukel
    Participant
    • Topics 5
    • Reacties 23

klopt. ik heb mijn GLX sinds januari 2020. systeem- en kaartupdates werken prima met Opel Connect, voor de rest heb ik nog geen werkende functionaliteit kunnen ontdekken.

Grandland X Bus. Exec. automaat, 130 pk diesel, Topaz Blue, exec.pluspakket, glazen panoramadak, achteruitrijcamera, trekhaak
    02-09-2019 besteld, 07-01-2020 geleverd.

Jodokus
    Participant
    • Topics 2
    • Reacties 28

De app doet heel weinig.  Ik kan in de app het aantal gereden km wijzigen.  (Zou eigenlijk automatisch moeten gaan neem ik aan).

Als ik via de browser inlog bij my.opel  kan ik ook het aantal gereden km zelf wijzigen.  Dit communiceert dan weer niet met de app. Heel vaag allemaal.

Bij de onderhoudshistorie staat dat de auto nog een apk nodig heeft.  Hij komt net nieuw  uit de garage.  Beetje slecht allemaal

Grandland X Business Exec. + pakket 1.2 Automaat Topaz Blue ACC Achteruitrijcamera vaste trekhaak Januari 2020

Jodokus
    Participant
    • Topics 2
    • Reacties 28

Ik kan ineens niet meer inloggen op myopel.nl en de app. Inloggegevens onbekend is de melding.

Ik neem aan dat dit een tijdelijke storing is. In de app was mijn auto ineens verdwenen.

mgoudapp
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 15

Het lijkt erop dat Opel gefaseerd ‘Connect’ introduceerd. Nu alleen nog ‘live navigatie ‘. Als je kijkt op de Peugeot site zie je de daadwerkelijke versie van Connect en hoe dat zou kunnen werken. Gezien Opel dit jaar nog onstar ondersteund kun je daar de diensten daar voor 2020 nog afnemen. Commercieel gezien is het dus nog niet handig voor Opel om ‘Connect’ volledig te laten activeren. Waarschijnlijk ook oa door het contract met ‘onstar’.

In 2021 moet Connect volledig uitgerold zijn voor ‘alle’ Opel rijders. Hopelijk met dezelfde functionaliteit van ‘onstar’ (meer mag natuurlijk ook).

GLX 1.2 ruby red, 19inch, ultimate, full options.

FransS
    Participant
    • Topics 2
    • Reacties 25

Sinds vanmorgen (28feb2020) is mijn voertuig weer terug in mijn Opel app

Opel Grandland X Business Executive 1.2, 8EAT automaat, MY2020, levering dec 2019
    Moonstone Grey, Executive+ pakket, 18" velgen, achteruitrijcamera, trekhaak afneembaar
    Opel CONNECT, Intellilink 5: FW 21.08.25.12, Kaarten 17.0.0

MWW
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 9

wat wel enigzins vreemd is, zijn de prijzen op de Peugeot site

12 maanden Gevarenzones van €99 voor €69
    36 maanden Gevarenzones van €199 voor €139

Jodokus
    Participant
    • Topics 2
    • Reacties 28

Ik ben zo dom geweest om uit te loggen in de app. Ik kan nu niet meer inloggen en ook op de my opel site zegt hij dat de inloggegevens niet kloppen. wachtwoord vergeten werkt ook niet. Kunnen jullie nog wel inloggen op de myopel site of heb ik dat alleen ?? :cry:

Jan Driebeen
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 238

Ik kan gewoon nog inloggen op de website en in de Connect App…

Grandland X 1.2, automaat, 19”velgen, Quartz grey met zwart dak, innovation+pakket, 2-12-2017 besteld en 14-7-2018 geleverd

Chocolatebar
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 24

<p style=”text-align: left;”>Vanmiddag lukte het mij ook niet. Nu weer wel.</p>
    Was ook ineens de auto kwijt in de app daarstraks. Is nu ook weer terug.

==============================================================================================================
    GLX 1.2 automaat Business Executive, Executive+, Moonstone Grey met zwart dak, 18'' Bicolor Black velgen, achteruitrijcamera, vaste trek

Jodokus
    Participant
    • Topics 2
    • Reacties 28

Ik heb denk per ongeluk mijn account gedeactiveerd ofzo.

Ik heb ergens de activatielink opgezochte en heb het account daarmee weer geactiveerd.

Nu werkt  alle (zeer beperkte) functionaliteit weer

mgoudapp
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 15

wat wel enigzins vreemd is, zijn de prijzen op de Peugeot site 12 maanden Gevarenzones van €99 voor €69 36 maanden Gevarenzones van €199 voor €139

idd viel mij ook op …

GLX 1.2 ruby red, 19inch, ultimate, full options.

FransS
    Participant
    • Topics 2
    • Reacties 25

Is al bekend wat de Live Navigatie straks (na 3 jaar) gaat kosten?

Opel Grandland X Business Executive 1.2, 8EAT automaat, MY2020, levering dec 2019
    Moonstone Grey, Executive+ pakket, 18" velgen, achteruitrijcamera, trekhaak afneembaar

ddehaas
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 1

Vraagje.

Ik zie in mijn navigatiescherm gewoon TomTom Connect staan en dat lijkt ook te werken. En bij het controleren van de diensten volgens de handleiding van Opel op de pagina DATA EN SERVICES CONNECTION staat alles aan. Op connect.opel.nl staat echter nog steeds bezig met activeren. In de handleiding zie ik ook nog staan dat er een knop moet zijn Private Mode (particuliere modus), deze zie ik op mijn systeem helemaal niet staan. Onder deze knop zou het delen van data en de positie van de auto moeten zitten.

Iemand enig idee wat er niet klopt?

RonaldGLX
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 106

Ik heb de private mode ook niet. Volgens mij ligt dat aan de versie die je hebt. De gegevens lijst blijft bij mij ook leeg. Als hij het maar doet toch? Als TomTom traffic rechts onderin in beeld komt doet hij het. Makkelijk te testen als je langs een MC donalds rijd. Hier staat bij mij altijd een file.

Grandland X Business Executive 1.2 automaat Moonstone Grey, Bi-color Technical Grey velgen, Executive+ pakket, winterpakket, reservewiel, camera

wsly
    Participant
    • Topics 6
    • Reacties 50

Misschien een domme vraag maar weet iemand hoe ik de iphone zo instel zodat het infotaiment connectie maakt met het internet. Ik heb mijn mobiele hotspot aanstaan. Maar de radio moet toch ook eerst connectie maken met die hotspot (wachtwoord inbrengen) want anders krijgt hij geen internet. Als deze via de usb aansluit heb ik ook geen connectie. Dus de live navigatie krijg ik niet aan het werken. Gisteren heb ik ook nog met opel gebeld om te kijken of mijn account geactiveerd is en dat is allemaal in orde aan de opel kant…

Grandsteef
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 58

Telefoon koppelen met je navigatie systeem via Bluetooth, telefoon niet aansluiten op USB aansluiting maar met oplader in sigarettenaansteker om op te laden..

Als je met usb doet zal hij bluetooth niet verbinden en zal carplay actief zijn, dan werkt dus de bluetooth niet !

daarnaast je telefoon selecteren bij bluetooth scherm en dataverbinding aanvinken op je navigatie scherm.

zorg dat je hotspot aanstaat, hiervoor is geen wachtwoord nodig met je navigatie systeem

succes

Black Diamond Opel Grandland X 1.2 Innovation Automaat met Innovation plus pakket en vele andere gadgets

wsly
    Participant
    • Topics 6
    • Reacties 50

Ik weet niet wat ik fout doe dan. zoals je kan zien op de foto heb ik bluetooth verbinding en is mijn mobiele hotspot aan.

Verder ga ik naar navigatie

Klik boven op dat ballonnetje met uitroepteken.

En dan op gegevens diensten

Verder zie ik niets anders. Wat doe ik verkeerd?

Marco knoope
    Participant
    • Topics 5
    • Reacties 34

Weet niet hoe Apple werkt maar bij android moet je juist mobiele hotspot niet aan hebben maar bleutooth tethering  denk dat het daar fout gaat

FransS
    Participant
    • Topics 2
    • Reacties 25

Heb je “Versturen van gegevens toestaan” aangevinkt?

20200228_113508c

Jan Driebeen
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 238

3EA3F0D4-E8D6-45DE-982A-E5CA42B9C623@wsly wat zie je in de Opel app op het tabblad Auto -> Gekoppelde services -> Live Navigatie staan? Ik zie dit

Grandland X 1.2, automaat, 19”velgen, Quartz grey met zwart dak, innovation+pakket, 2-12-2017 besteld en 14-7-2018 geleverd

wsly
    Participant
    • Topics 6
    • Reacties 50

Bij persoonlijke hotspot staat dit erbij:

Dus bluetooth tethering moet het in principe doen. Maar dan moet je wel eerst een wachtwoord inbrengen van je persoonlijke hotspot neem ik aan. Een wachtwoord is ook verplicht als hotspot. Waar zou ik dit moeten doen in de grandland x radio??

Zijn er iphone gebruikers die dit wel aan het werken hebben?

wsly
    Participant
    • Topics 6
    • Reacties 50

Ik heb inderdaad hetzelfde er staan als jou foto.

wsly
    Participant
    • Topics 6
    • Reacties 50

Heb je “Versturen van gegevens toestaan” aangevinkt? 20200228_113508c

Waar kun je dit aanvinken want ik ik heb enkel gegevens diensten en niet instellingen daarbij staan

RonaldGLX
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 106

Denk dat marco gelijk heeft.  Hotspot werkt niet maar wel bleutooth tethering. Ik heb ook Android dus even goed in de iPhone zoeken.

Grandland X Business Executive 1.2 automaat Moonstone Grey, Bi-color Technical Grey velgen, Executive+ pakket, winterpakket, reservewiel, camera

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 42)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.