Forumindex › Forums › Modellen › Omega › Mv6 211pk met f28 bak
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 december 2009 om 10:51 #17215427
hallo
ik heb een opel omega mv6 (x30xe 211pk).
dit is een automaat, nu vroeg ik me af of er ook een f28 versnellingsbak op past??
de ophanging is geen probleem die maak ik dan zelf.
en zou het ook gaan ivb met de versnellingspook??Mvg Ralf
25 december 2009 om 10:53 #17574689Ik ben bang dat dat heel lastig wordt aangezien een F28 voor een voorwiel/vierwiel aandrijving is en een omega achterwielaandrijving heeft.
25 december 2009 om 11:43 #17574690idd dat gaat niet lukken.
Tenzij je die X30XE in een voorwielaandrijver gaat plaatsen lukt het wel, met adaptorplaat of anders aangepaste rechtermotorsteun en nog btje slijpen/lassen aan voorpijp.En anders opzoek naar een ZF S6-40 als je persee 6 gangen wil in je Omega ! :o Echter of die bak plug&play op een X30XE past weet ik niet.
25 december 2009 om 11:54 #17574691niet plug and play achter de X30XE, en vrij prijzig in aanschaf denk ik..
gewoon met een R25/28 gaan rijden is het makkelijkst
Willem
26 december 2009 om 21:32 #17574692de r25 is een 5bak had ik al gezien op google, maar de r28 kon ik niks over vinden.
is de r28 een 6bak?? en handgeschakeld??26 december 2009 om 21:43 #17574693R25/R28 is 1 versnellings bak, gewoon een 5 handbak dus….
Dit is de originele bak voor de omega-B met V6 motor
Willem
28 december 2009 om 11:43 #17574694of natuurlijk op zoek gaan naar een bak uit de lotus omega :angel
of past dat ook niet achter een v6 motor ?
ik dacht van wel…28 december 2009 om 11:47 #17574695lotus omega bak dat is geloof ik de bak van een corvette zr1 (model c4).
zou dit idd passen op de v6 blokken??28 december 2009 om 12:01 #17574696Omega Jeff, honda321, dat zei ik toch al.. De ZF S6-40.
Is idd die ook in Corvette zit
of daadwerkelijk plug&play is betwijfel ik, maar het is iig een RWD bak.
Wellicht pas te maken met nodige inspanningen.
Je zou wel uniek zijn honda321 als je zo’n bak erachter krijgt :)
Schijnen stevig jongens te zijn (stevig aan gewicht ook denk), dus weet niet of het dan wel allemaal
een heel positief effect gaat hebben, de verhoudingen e.d.
Bedoel we hebben het ‘maar’ over 211 pk.28 december 2009 om 19:53 #17574697ja klopt auto heeft 211pk, maar dit komt er nog bij:
sport nokkenassen +27pk
chiptuning +22pk
green luchtfilter element
cilinderkop tunen (event grotere kleppen)zou hij dan wel genoeg vermogen hebben??
28 december 2009 om 19:58 #17574698Dat kan de r25/r28 bak makkelijk aan.
Worden altijd oversissed uitgevoerd.
dwz dat ze meer pk aan kunnen dan het blok kan leveren.gr Jack
29 december 2009 om 10:20 #17574699origineel gepost door Jerremy
Omega Jeff, honda321, dat zei ik toch al.. De ZF S6-40.
Is idd die ook in Corvette zit
of daadwerkelijk plug&play is betwijfel ik, maar het is iig een RWD bak.
Wellicht pas te maken met nodige inspanningen.
Je zou wel uniek zijn honda321 als je zo’n bak erachter krijgt :)
Schijnen stevig jongens te zijn (stevig aan gewicht ook denk), dus weet niet of het dan wel allemaal
een heel positief effect gaat hebben, de verhoudingen e.d.
Bedoel we hebben het ‘maar’ over 211 pk.toch denk ik dat deze V6 erg moeite gaat hebben met de Enorm lange verzetten van deze versnellings bak jeroen..
Wel lekker 2300toeren bij 140 haha…
Willem
29 december 2009 om 11:20 #17574700lotus blok is toch een cih ? zit dan de startmotor wel aan de goede kant als je deze bak achter een v6 hangt?
29 december 2009 om 15:06 #17574701daarom zeiden wij al, zal niet plug and play zijn..
De C36GET is een CIH motor inderdaad.
Willem
29 december 2009 om 15:24 #17574702origineel gepost door honda321
ja klopt auto heeft 211pk, maar dit komt er nog bij:sport nokkenassen +27pk
chiptuning +22pk
green luchtfilter element
cilinderkop tunen (event grotere kleppen)zou hij dan wel genoeg vermogen hebben??
Een optelsom gaat meestal niet op, het uiteindelijke gewonnen vermogen kon wel eens tegen vallen
29 december 2009 om 22:53 #17574703origineel gepost door fluks
lotus blok is toch een cih ? zit dan de startmotor wel aan de goede kant als je deze bak achter een v6 hangt?Idd je hebt gelijk, start motor zit aan andere kant.
1 januari 2010 om 15:01 #17574704origineel gepost door wim-v6
daarom zeiden wij al, zal niet plug and play zijn..De C36GET is een CIH motor inderdaad.
Willem
WRONG is een dohc motor:vertag 24 kleppen op 6 cilinders, je zegt toch ook niet ohc tegen een c20xe ?
het onderblok is gebasseerd op die van cih dat klopt dan wel weer :P
1 januari 2010 om 15:43 #17574705Wrong, CIH betekend niks meer dan nokkenas in de Cilinderkop. dus word het een DCIH Double Cam In Head motor..
Of liggen de nokkenassen net als bij moderne motoren bovenop de kop????
Willem
1 januari 2010 om 16:56 #17574706een x3.0xe is een dohc motor geen cih de nokkenassen liggen op de kleppen.
Gr Jack
1 januari 2010 om 21:16 #17574707Bij een CIH kan je de nokkenassen er als het goed is niet van boven uit halen maar moeten van zij eruit geschoven worden (in de lengte van de kop).
daarom noemen ze het CAM IN HEAD (Bij ford CVH (CAM VALVE HEAD))
Bij de V6 kan je ze er van boven uit halen en liggen dus op de kop.
Onze V6en zijn dan ook 2x DOHC (Double Overhead Camshaft).
Willem
1 januari 2010 om 23:39 #17574708origineel gepost door 2000
origineel gepost door honda321
ja klopt auto heeft 211pk, maar dit komt er nog bij:sport nokkenassen +27pk
chiptuning +22pk
green luchtfilter element
cilinderkop tunen (event grotere kleppen)zou hij dan wel genoeg vermogen hebben??
Een optelsom gaat meestal niet op, het uiteindelijke gewonnen vermogen kon wel eens tegen vallen
Die waarden zijn bepaald met de Honda-Civic-met-Tupperware-reken-je-rijk methode.
Als volgt :
Pak een blok, voer het flink op, meet het vermogen.
Vervolgens haal je bijv. de snelle nokkenassen er weer uit, standaard nokkenstok er weer in, en meet weer het vermogen.
Verschil: 27 pk
Reële winst bij plaatsen in een standaard motor: 8-12 pkAls je er extra mengsel in wil pompen met een snelle nokkenas(set) dan moet de motor ook kunnen ademen, m.a.w. de in- en uitlaat ook optimaliseren.
Op zich is de combinatie die je in gedachten hebt goed, maar als je er veel instopt, moet het er ook uit kunnen.
Pak dus ook je uitlaat aan.
Dat wil niet zeggen dat er gelijk een blerpijp onder moet, je kan bijv. ook een lekkere dikke pijp en absorptiedempers pakken. Stroomt super door en hoeft niet Sjonnie te klinken.
Heb zelf regelmatig Simons gebruikt, die leveren ook losse onderdelen.Maar met al die aanpassingen moet je in je handjes knijpen om over de 250 pk te komen hoor !!
Nog een tip :
o.a. Courtenay levert voor de V6-en een lichter vliegwiel, wat de ‘driveability’ enorm verhoogt. Kijk maar eens op :
http://www.courtenaysport.co.uk/index.php?act=viewDoc&docId=21
Kijk ook even bij het CS3 pakket, en wat dat aan extra vermogen oplevert. Klinkt veel realistischer…..
2 januari 2010 om 00:44 #17574709origineel gepost door wim-v6
Wrong, CIH betekend niks meer dan nokkenas in de Cilinderkop. dus word het een DCIH Double Cam In Head motor..Of liggen de nokkenassen net als bij moderne motoren bovenop de kop????
Willem
is dat zo ja ?
cih betekent cam in head ja dat klopt, alleen die benaming oftewel typering staat er voor dat je een zij gelegen nokkenas hebt met tuimelaars en dat heeft een c30se motor toch echt niet, dat is een 100% DOHC Double Over Head Cam dat betekent dat je de nokkenassen dmv stoters direct aanstuurt, maar dat hoef ik jou toch niet te vertellen ?
2 januari 2010 om 14:23 #17574710Ik weet wel OHC (Zelfs opel motoren) en DOHC motoren met tuimelaars hoor, daar zit het verschil niet in…
Gaat om de nokkenas BOVEN de kop of IN de kop
kan je ze bij een C30SE er zo vanboven uithalen door lagerkappen los te schroeven en de nokkenas op te tillen?? ja dan is het een DOHC
Moeten ze uit de kop geschoven worden om eruit te halen, dan zitten ze in de kop en is het een CIH.
Willem
2 januari 2010 om 14:25 #17574711edit
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.