Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › muziek en dynamo?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 februari 2012 om 06:20 #17985973
raluph, zo heb ik het ook gedaan.. schuren ontvetten plumuren grondlak aflakken, poetsen..
maar dan denk ik dat er nog een klein beetje roest zat ofzo.. dat het niet helemaal kaal was,, maar ik zal het zoo is gaan proberen:)
spulletjes,,,, ik heb al een adresje gevonden:D
25 februari 2012 om 16:54 #17985974helloow
qua het muziekgebeuren moet ik echt nog iets doen. omdat stationair de versterker(mtx thunder 1500) uitgaat vanwege een te laag voltage onder de 11 volt.
op toeren doet hij het goednou moet ik nog een dikkere kabel hebben van de accu naar de versterker alleen nu heb ik gehoord van de 3 big upgrades
wat houd dat precies in? gewoon een dikkere kabel van dynamo naar accu van accu naar massa en van motorblok naar massa ofzo?
dat wil ik eerst proberen voordat ik een ietsd zwaardere dynamo zoek
25 februari 2012 om 17:10 #17985975Dikkere kabels wil al een hoop doen. Maar als ie zoveel stroom wegtrekt denk ik dat je ook wel een andere dynamo met grotere accu kan gebruiken.
Kleine tip voor wat het waard is… Ik weet niet waar je woont maar dit soort dingen kan je beter niet voor je eigen deur doen. Want dan kom je sochtends misschien wel eens bij een hele lege auto aan ;) Is mij al paar keer gebeurt.
Dus ging ik altijd even in de polder staan. Endje weg van huis. En thuis aankomen zonder herrie.25 februari 2012 om 17:51 #17985976ik snap wat je bedoelt met niet in de wijk bezig zijn enzo
ik sta ook nooit voor de deur te klappen ofzo maar soms heb ik wel de klep openstaan die ik tog wel ff dicht doe als er iemand voorbij loopt ofzo.maare die draden dat scheelt wel dan?
en idd denk wel dat er ooit een andere dynamo in moet. kwee nie hoeveel ampere die kadett geeft. 40 ofzo? zal nooit veel zijn tis een 1400ricky
10 maart 2012 om 00:02 #17985948vandaag bezig geweest met een nieuwe kist te maken voor de woofer.. nja had het idee dat er toch geen geluid uit zou komen maar dus wel..
in een woord wauw :wub haha
hier 2 fotos waar ik bezig was voorkant in zilver geworden bovenkant en zijkant zwart:Ptadaaaaaa :jerry
zal morge het zooitje inbouwen en dan nog een foto schieten :D
groetuh rickyy king:10 maart 2012 om 07:36 #17985947ik raad je aan om sowieso je gewone accu ook te vervangen voor een gel accu, lekkere zware nemen.
een gel accu heeft namelijk ook al een ”condensator” werking, en kan dus beter tegen pieken dan een gewone accu.
verder zou ik het heel prettig vinden als we allemaal een beetje op onze worden letten, er wordt nog al grof gepraat wat ik jammer vindt.
ps, geen karton maar gewoon je thermostaat vervangen joh, stelt echt niks voor en kost nog geen 10,- :thumb
10 maart 2012 om 10:27 #17985946gel accu is voor de toekomst, :D
enne die termostaat gaat toch open want de temp meter loopt op en dan ineens zakt hij en gaat hij heel langzaam ophoog.. alleen heb ik het idee dat die meter niet klopt, want normaal slaat de ven aan als hij over de helft komt maar laats deed hij dat toen de meter net uit het blauw kwam :wtf :P
oja waar zie je dan grof taal gebruik? alvast mn excuus daar voor dan :$
10 maart 2012 om 11:23 #17985945bedoelde het taal gebruik in het algemeen, vooral de reactie van petrolhead schrok ik van.
wil zelf absoluut geen zeikerd zijn, maar ik denk dat als we ergens van onder de indruk zijn we dit niet direct hoeven op te schrijven
de filmpjes vindt ik ook lache, maar om dan grof te reageren hoef toch nie :hmmz
maar vooruit sorry voor mijn eigenlijk off topic, verder met de dett :thumb
eerste tip is dus ook lampen uit achterruitverwarming uit, eigenlijk alles uit behalve de radio, da scheelt het eerste.
misschien snachts aan de lader?
als een echte prius :puke
:jerry :jerrywat je nu ziet is dat je radio namelijk je accu ontlaad, en dat mag nooit!!
10 maart 2012 om 11:28 #17985944tipje……
10 maart 2012 om 13:39 #17985943haha ik snap m.
maar de motor draait he volt komt niet onder de 12 volt dus zal ik de accu niet leegtrekken toch?hier een foto van het eind resultaat en een filmpjee :wub
http://youtu.be/F0Dk5mKadT0″ onclick=”window.open(this.href);return false;
tadaaaa
gr ricky king:
10 maart 2012 om 13:47 #17985942Sorry als ik een overbodige vraag stel, ik heb namelijk niet alles gelezen.
Heb je al een extra (dikke) massa kabel van accu naar een goed massapunt van het chassis getrokken?
10 maart 2012 om 13:51 #17985941:hmmz
10 maart 2012 om 13:56 #1798594012 volt betekend dat de accu ook niet bij laadt.
je kunt meten hoe vol je accu zit.
uitgaand van een loodaccu
12.6V dan is de accu vol.
11.8V is leeg.laden moet voor het mooie onder de 14 maar wel boven de 13.5 blijven.
meten zonder belasting!
vorige post was een foutje, weet niet hoe ik die weg krijg :D
10 maart 2012 om 14:21 #17985939en ga je nu met gehoorbescherming rijden :jerry
10 maart 2012 om 16:31 #17985938ik heb een dikkere + draad naar achter gelegt en de oude gaat nu van accu naar caroserie.. van dynamo naar accu heb ik niet gedaan en van motor naar carro ook niet..
zonder belasting stationar draaiend is de accu spanning 14.1 volt (met de oudere bekabeling 10.8 volt en sprong de versterker uit.) (met de nieuwe bekabeling 12.2 volt)
maar mn zekering van 60 ampere is er al tussenuit gesprongen.. ik weet niet of jullie weten hoeveel ampere die dynamo levert? (1.4 8 klepper injectie)
maar het setje lust wel 70 amperes :jerry10 maart 2012 om 20:32 #17985937als het goed is staat dat op de dynamo
10 maart 2012 om 20:55 #17985936hm oke ik zal wel eens kijken,., bedankt:)
10 maart 2012 om 23:49 #17985935Maar de tip om als extra een dikke massakabel vanaf de – van de accu naar een goed massapunt van het chassis te leiden, ga je alleen maar voordelen van hebben. Denk aan de levensduur van vele onderdelen. Waaronder ook de dynamo.
11 maart 2012 om 01:04 #17985934klopt!
voltage is hoger.. zeker merkbaar, ik hoef de auto niet op toeren te houden nu
14 maart 2012 om 22:31 #179859331500w rms moet geen probleem zijn met je originele dynamo. Met de grote drie wordt bedoeld, massa accu chasis verbeteren, voeding accu dynamo verbeteren en 3e weet ik niet zeker maar volgens mij is dat massa kabel van voorste accu naar achterste accu. Wat ik zou doen:
Gel accu achterin, je kan bijvoorbeeld van hollywood een 20ah accu kopen, die zal al een hele verbetering geven.
50mm2 kabel accu + naar dynamo +
50mm2 kabel accu- chasis- (nog beter naar rechtstreeks naar het blok, zo dicht mogelijk bij de dynamo.50mm2 + en – van voor naar achter.
Kabel versterker / achterste accu zo kort mogelijk houden.
Ik zelf speel met 3,8kw rms op 5 versterkers (klasse ab, dat zijn echt stroom slurpers) op originele dynamo, originele accu voor en 2 gel accu’s achterin van 45ah stuk, en kom nooit onder de 12v.
Nooit een condensator ertussen zetten doet meer kwaad dan goed. Voor meer info mag je wel pm sturen.
Groeten,
Nick
14 maart 2012 om 23:35 #17985932Geen condensator bij een behoorlijke installatie? :shock:
Leg uit, ik ben benieuwd king:
16 maart 2012 om 17:25 #17985977Voor het geld van een goede condensator heb je een veel betere gel accu. De goedkope condensatoren zijn traag in ontladen en daarom niet geschikt. Een condensator kan alleen een spanningsdip opvangen. Echter, bij veel vermogen zal een condensator al snel leeg getrokken zijn en heb je dus nog steeds je spanningsdip op de versterker. Zodra er dus minder vermogen gevraagd wordt zal de condensator stroom weg nemen om op te laden.
Een goede agm accu zal net zo snel ontladen als een slechte condensator. Het voordeel van een accu is dat dit een stroombron is, terwijl de condensator alleen maar een buffertje is. Daarom kies ik liever voor een accu achterin, voedingskabels zo kort mogelijk houden en werkt in mijn situatie vele malen beter.
Er zijn ook zeker goede condensatoren, maar daar betaal je ook goed veel geld voor.
18 maart 2012 om 18:47 #17985978zit wel wat waarheid in ja. mijn condensator deed totaal niks.. lichten dimde nog.. toen heb ik hem maar verkocht.
àccu spanning trekt het net
alleen ik hou van rnb en dat zijn geen korte bassen maar lang dus je accu word constand leeg getrokken maarja.ben niet tevreden over de kist… mis het gene wat die andere had.. maar laat deze er even in staan en ga op die andere experimenteren met de poort ding moet harder kunnen
20 maart 2012 om 08:56 #17985979geslaaggggddd jongens geheh ik ben er bij hoor bij de opelmeeting in april :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.