Multiriemspanner Z16xer

Forumindex Forums Modellen Astra Multiriemspanner Z16xer

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17270008
    Gait Uutdedroad
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 March 2013

      Dag allen,

      het lager van mijn multiriem spanner is een beetje gaar aan het worden. Ik had ff de spanner gedemonteerd, ik denk dat losse lagertje vervang ik ff, maar dat wil niet zo fijn gezien de poulie uit twee geklonken helften bestaat. Nu vind ik alleen de losse spanners wel wat duur (zo’n 80-90 euro incl. verzending) terwijl ik alleen maar het lager verrot heb… Is er ergens een adres waar je alleen de rol kunt bestellen en die op de bestaande spanner zetten? Via Ebay kwam ik al wel op goedkopere spanners uit, op een Alfa (kuchkuch….) zitten dezelfde en die gaan wel goedkoper de deur uit.

      Alvast bedankt!

      #18268762
      Aftertouch
        Lid sinds:
        21 May 2014

        Ik heb pas geleden ook een volledig nieuwe spanner moeten kopen voor €80,-… goedkoper was het probleem niet op te lossen in mijn geval… Denk eerlijk gezegt ook niet dat je dat moet willen.. toch een best belangrijk onderdeel.

        #18268763
        johanhummer9
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 May 2011

          Als die looprol gewoon op de spanner zit geschroef zou ik indd ook kijken voor een losse rol

          Sloop geen optie?

          #18268764
          Gait Uutdedroad
          Deelnemer
            Lid sinds:
            16 March 2013

            Op de sloop nog niet gekeken, maar verwacht daar eigenlijk niet echt iets met goede lager.. Ff kijken kan natuurlijk altijd ;-)

            #18268765
            Gait Uutdedroad
            Deelnemer
              Lid sinds:
              16 March 2013

              Ik zoek nog ff verder, als ik een goede oplossing heb deel ik die wel ff!

              #18268766
              Famempeters
                Lid sinds:
                8 March 2008

                Winparts is zo,n beetje de voordeligste met de Febi spanner die je nodig hebt .
                ik zou hem compleet vervangen ook het veer gedeelte .is een keer n je bent weer voor 100.000km klaar.

                tuurlijk je kan het gelijmde SKF lager er uit peuteren en een nieuw SKF lager er in maken alles kan lagers zijn er maar wat als je lijm loslaat >??????????? LAGER PRIJS ONGEVEER 20€

                MAAR HOOP GEDOE EN GAAT HET MIS ?????

                #18268767
                Gait Uutdedroad
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  16 March 2013

                  Eigenlijk is het een soort sport om de boel niet te duur te verkrijgen…. Maar zeker liever €80,- dan een bult op de motorkap door rondvliegende onderdelen…. Ik ga van het weekend nog ff neuzen en dan laat ik ff weten wat..

                  #18268768
                  Gait Uutdedroad
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    16 March 2013

                    Ik heb er een via ebay gekocht nu, eerst het onderdeel nummer gezocht en die op ebay ingegeven, op een alfa zitten dus dezelfde (zie post hier boven ergens) en ze zijn er dus voor €44,- inclusief verzending vanuit italië. Het zal een Gates moeten zijn, mocht het roep zijn laat ik het ook wel ff weten zodat niet iemand anders hetzelfde gaat proberen ;)

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.