Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › Multiriem x14xe?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 mei 2015 om 07:51 #17272084
Iemand die mij kan vertellen of dit zelf te doen is? Hij is geknapt op de snelweg en staat nu op een parkeerplaats bij een hotel in Joure. Ik kom zelf uit Enschede.. Iemand dan ook een uitleg aub
26 mei 2015 om 08:38 #18285653Is zelf te doen, maar niet op een parkeerplaats zonder gereedschap.
Je hebt een 15 steeksleutel voor de spanner en de motorsteun moet los.26 mei 2015 om 08:44 #18285654Kan gereedschap meenemen dat is geen punt, moet alleen zeker weten dat ik dat kan wisselen.
Iemand een stappenplan?26 mei 2015 om 08:59 #18285655*Krik onder het blok plaatsen
*Motorsteun los
*Riem zo opleggen
(Steeksleutel gebruiken om de spanner weg te draaien)
*Motorsteun weer vast maken en rijden maar…26 mei 2015 om 09:09 #18285656misschien kun je beter met de auto naar de lokale garage gaan.
anders zijn de benzine kosten hoger als de besparing aan arbeidsloon26 mei 2015 om 09:18 #18285657Ik ga straks met de trein naar Joure. Ik weet niet of de auto nog start of dat de accu het volhoud naar een garage.
26 mei 2015 om 09:24 #18285658Motorsteun hoeft niet los.
Je kunt als je 2 steeksleutels in elkaar zet en je luchtfilterbehuizing er prima bij je legt um er zo op volgens de bovenstaande foto..Dus wat je nodig hebt zijn 2 steeksleutels waarvan eentje maat 15 en met een ring en dan de andere erin steken voor een hefboom effect en een min schroeven draaier om de aanzuig buis en lucht inlaat buis los te halen . als deze erop zit de auto aanduwen.. Een corsatje valt prima aan te duwen met een goed aanloopje..
26 mei 2015 om 09:26 #18285659Het motorblok. ( als deze in een corsa hangt of in een tigra) zit met 3 punten vast.. Dus haal je er 1 los kantelt je motor en ben je verder van huis.. Je hebt verder geen krik of iets nodig je kunt er bovenaf goed bij als je bovenstaand bericht van mij aanhoudt..
26 mei 2015 om 09:36 #18285660Tis mij nog niet duidelijk wat ik met 2 steeksleutels moet doen
26 mei 2015 om 09:40 #18285661@Meomy wrote:
Tis mij nog niet duidelijk wat ik met 2 steeksleutels moet doen
de ringzijde maat 15 om de bout van de riemspanner zetten en de andere steeksleuten in de bek van de eerste sleutel zetten zodat je een grotere hefboom hebt zodat je minder kracht hoeft te zetten om de spanner in beweging te krijgen… die kun je dan met 1 hand vast houden zodat je met je andere vrije hand de riem erop kan leggen
http://motusworld.com/wp-content/uploads/2013/08/Locking-Wrenches-for-Leverage.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false; op de manier zoals in de llink aangegeven wordt…
“work smarter, not harder”
26 mei 2015 om 09:52 #18285662@bart-gsi wrote:
Motorsteun hoeft niet los.
Heb het nog eens nagekeken…
Motorsteun hoeft je alleen los te halen als je airco hebt…
Mn excuses voor evt verwarring!26 mei 2015 om 10:03 #18285663@KRSA2000 wrote:
@bart-gsi wrote:
Motorsteun hoeft niet los.
Heb het nog eens nagekeken…
Motorsteun hoeft je alleen los te halen als je airco hebt…
Mn excuses voor evt verwarring!motorsteun langs de weg los halen is sowieso not done…
als het fout gaat heb je geen extra hulp bij de hand.. en bij een garage wel… dus daarom alleen al zou ik het niet aanraden…
het is klote werk om erbij te komen maar als je de luchtfilterbehuizing verwijderd kun je er redelijk goed bij…
de bout van de riemspanner zit naast de chassisbalk.. verder zit er een uitsparing waar normaal dus je luchtfilterbehuizing in zit.. dus extra werk/bewegingsruimte.. en dan leg je de riem er zo op…26 mei 2015 om 10:11 #18285664Dus Meomy…
Heb je GEEN airco ga je gang…
Heb je WEL airco? Bel de anwb…26 mei 2015 om 10:14 #18285665@KRSA2000 wrote:
Dus Meomy…
Heb je GEEN airco ga je gang…
Heb je WEL airco? Bel de anwb…als je geen lid bent kost het 250 euro dat telefoontje naar de ANWB :P maar ik denk wel dat het hem gaat lukken zonder de steun los te halen… als je vanaf onderaan begint en naar boven werkt en als laatste de riem om de riemspanner legt lukt het wel… net.. maar het lukt
26 mei 2015 om 10:20 #18285666Nogmaals… alleen als ie geen airco heeft… ;)
26 mei 2015 om 10:56 #18285667Als jij een goede accu hebt, kan je nog een eindje rijden.
Ik heb zelf met mijn Astra F nog zo’n 100 km gereden toen de dynamo niets meer deed voordat de accu leeg was en de auto er dus mee stopte.27 mei 2015 om 10:06 #18285668Is het nog gelukt?
27 mei 2015 om 11:21 #18285669Kon het zelf niet, heb idd met airco..
Ben naar een lokale garage gegaan en het is daar opgelost. Bedankt allemaal:)28 mei 2015 om 11:12 #18285670motorsteun langs de weg los halen is sowieso not done…
Waarom niet? Stelt geen reet voor en je motor flikkert echt niet uit je auto, gewoon je standard krikje onder je carterpan zetten en losdraaien, klein beetje opkrikken en de riem past er tussendoor, max half uur werk inclusief luchtfilterbox verwijderen
28 mei 2015 om 12:49 #18285671@joop1970 wrote:
motorsteun langs de weg los halen is sowieso not done…
Waarom niet? Stelt geen reet voor en je motor flikkert echt niet uit je auto, gewoon je standard krikje onder je carterpan zetten en losdraaien, klein beetje opkrikken en de riem past er tussendoor, max half uur werk inclusief luchtfilterbox verwijderen
Is ook een zelfvertrouwens kwestie… ik had het ook gewoon gedaan (heb het zelfs een aantal keren gedaan)
29 mei 2015 om 13:50 #18285672@pascal1109 wrote:
Als jij een goede accu hebt, kan je nog een eindje rijden.
Ik heb zelf met mijn Astra F nog zo’n 100 km gereden toen de dynamo niets meer deed voordat de accu leeg was en de auto er dus mee stopte.Inderdaad, mijn ouders hadden met de Vectra C ooit een kapotte dynamo toen ze een paar dagen in Arnhem waren met de caravan, ze wonen in Zeeland. Voor vertrek hadden ze de accu nog even opgeladen met de lader van de caravan.
Ik had in de tussentijd al een nieuwe dynamo geregeld voor ze en tegen ze gezegd “Kijk maar hoever je komt”. De Vectra met de caravan erachter viel pas bij Breda stil :P Toen ben ik ze toegemoet gereden en heb ik de dynamo langs de snelweg vervangen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.