Multiriem vervangen

Forumindex Forums Modellen Tigra Multiriem vervangen

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Liene89

Hoii

Sinds een paar weekjes is mijn multiriem van de Tigra kapot. We hebben inmiddels een nieuwe maar mijn vader weet niet hoe hij erop gezet moet worden..
      Is er iemand die het goed kan uitleggen of wellicht een site kan geven waar hij het door middel van een tekening duidelijk kan zien??

Zodra de multiriem erop zit, kunnen we ook eindelijk naar de garage op hem te verhogen!:D Veren zijn al in huis, gelukkig!

Simon3009

Er is al een topic over de distributiesnaar, onder de naam: probleem tigra (distributie riem).
        Hier staat voor een 16V een mooie afbeelding hoe de snaar er op gezet moet worden.
        Bedenk wel………….naast een kapotte snaar kan er nog meer kapot zijn, zeker bij de 16 kleppers.
        Succes en sterkte aan je portemonnee, banksaldo en pinpas.

Fearless
        Deelnemer

Multiriem is kapot…niet de distririem;)
          Dat valt dus nog mee:D

Op internet is wel een riem-layout te vinden.
          Kan niet moeilijk zijn.

Simon3009

Helemaal gelijk, iets te makkelijk gelezen, sorry.
            Anderzijds…….er word om een tekening gevraagd, voor een multiriem……….
            Maargoed, ik heb het verkeerd gelezen, dan valt alles mee.

Liene89

En wat bedoel je met: anderszijds… er wordt om een tekening gevraagd …………. ?

Simon3009

Hier maakte ik voor mijzelf min of meer uit op dat het om de loop van de distributieriem zou gaan, bij de 16 kleppers met 2 nokkenassen kan ik me goed voorstellen dat een tekening uitkomst bied om te zien hoe de riem moet lopen. De loop van de multiriem is namelijk eenvoudiger. Maar voor alle zekerheid een tekening gebruiken is niet verkeerd hoor.

Liene89

Mijn vader is gisteren naar verschillende bedrijven geweest en heeft een tekening weten te krijgen. Alleen blijkt dat er iets weggehaald moet worden, willen we de multiriem erop kunnen leggen… Weet even niet meer wat het was..
                  Waarschijnlijk zal toch iemand met verstand van auto’s hem erop moeten leggen…

Wordt tijd.. heb al zo’n 1,5 maand niet meer gereden in de tigra!! GRrrrrr

Simon3009

De voorste motorsteun moet je weghalen. Niet moeilijk te doen, maar wel voor de veiligheid en het terugplaatsen van de steun het motorblok ondersteunen met een potkrik. Aan de motorsteun zit ook een loop / spanrol voor de multiesnaar. Het word wel tijd voor de snaar, kun je eindelijk weer rijden in je Tigra. Succes !!

Liene89

Hee,
                      Ik kwam net thuis van mijn stage, en had mijn vader de Tigra weggebracht met hulp van de ANWB. De multiriem wordt er op gezet in de garage en hij wordt verhoogd! EINDELIJK!!!!!!!!!!!:D Hopen dat ie het erna super doet, zonder probleempjes!!

tigraivo
                      Deelnemer

de voorste motorsteun hoeft allen los als je airco hebt

Liene89

Hoii..
                          Bij het maken van de multiriem is de garage er achter gekomen dat de motorsteun kapot was.. of bouten hier van.. weet het ook niet.. Deze heeft er voor gezorgd dat de multiriem sprong. Nu gaan ze dus ook de motorsteun vervangen en hopen dat ie dan weer als een speer loopt!
                          Ze moeten wel de uitlaat er af halen en aircopomp etc..

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.