multiriem ombouw op cih

Forumindex Forums Techniek Cih multiriem ombouw op cih

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    gabbermaikel

Weet iemand of het mogelijk is om van een andere motor de krukaspoelie te monteren zodat hij een multiriem inplaats van een vsnaar krijgt.
      Ik wil mijn manta namelijk ombouwen naar multiriem. Maar ik dacht misschien heeft iemand hier dat al eens gedaan of ergens gezien ofzo, en dan word het vast makkelijker dan alles zelf pas maken.

Hulkie
      Deelnemer

Ik weet dat via Risse motorsport een complete set te koop is.
        Dacht dat de kosten hiervan 220 euro waren. Ik zou zeggen kijk daar eens rond. Dan krijg je misschien ideeen.

gabbermaikel

die bieden een tandriem set aan, dat zou opzich nog leuker zijn denk ik. Maar dan moet ik niet zien er 1 extra bij te vinden die op een eaton kan, en dat zal al met al dan wel weer een duur verhaal worden om 1 met het goede aantal tanden te vinden. En dan nog een riem van die lengte vinden, zal ook wel niet meevallen gok ik. Anders zou dat wel een hele vette set zijn, maakt een supercharger wel af vind ik.

keesjanvanzanten
          Deelnemer

ik heb een multiriemset van een c30se
            je kunt het helaas niet 1 op 1 overschroeven

henk 400rr
            Deelnemer

De algehele gehoorde klacht bij de getande riem (van de Risse set) is lawaai, het schijnt nogal geluid te geven.

gabbermaikel

@henk 400rr wrote:

De algehele gehoorde klacht bij de getande riem (van de Risse set) is lawaai, het schijnt nogal geluid te geven.

Klopt, ik rij met een vw polo g40 met een getande riem, en het heeft inderdaad flink lawaai. Maar een eaton gilt daar normaal nog weer boven uit is de ervaring uit engeland, dus dat maakt niet heel veel uit dan.

gabbermaikel

@keesjanvanzanten wrote:

ik heb een multiriemset van een c30se
                  je kunt het helaas niet 1 op 1 overschroeven

Wat moet je allemaal aanpassen om dat er op pas te krijgen dan?

keesjanvanzanten
                  Deelnemer

de waterpomp poelie moet 4 gaten hebben inplaats van 3.
                    en er moet een verloop worden gedraait voor je krukaspoelie zodat je de multiriempoelie daar weer op kunt schroeven.

pierrekrik
                    Deelnemer

Deze website verkoopt ze als set;
                      http://www.wu-motorsport.de/xaran/index.html?http://www.wu-motorsport.de/xaran/xaranshop_k003003s001_1.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
                      Eerst bij autos OPEL aanklikken en dan naar onder vind je interessante onderdelen zoals 5-gatsnaven en dergelijke. :thumb

gabbermaikel

Probleem is opgelost, heb een waterpomp poelie van een frogeye scorpio pas gemaakt, koste 5 euro.

En het loopt inmiddels ook al http://www.youtube.com/watch?v=LSZHLzdCSzE” onclick=”window.open(this.href);return false;

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.